PART 4

15 2 3
                                    

Seminggu kemudian.

"Okey hari niy kita akan membuat majlis perpisahan Chaeyoung. Dia akan bertukar ke JYP Ent. Tapi kita masih boleh berhubung dengannya, jangan risau "ucap Bobby sebagai pemeriah majlis.

Sepanjang majlis itu berlangsung, Chaeyoung tidak nampak kelibat Hanbin langsung. " Junhoe oppa, mana Hanbin oppa? Dia tak lega lagi ke demam?" tanya Chaeyoung.

"Dia ade dekat rooftop, dia kata dia merajuk dengan seseorang dan dia demam balik sebab merajuk dengan orang itu." balas Junhoe. Chaeyoung tidak sedar yang Junhoe berkata mengenainya. Chaeyoung terus menuju ke rooftop.

Di rooftop.

"Sunbae! Saya dah nak pergi dah. Saya nak minta maaf kalau saya ada terkasar bahasa dengan Sunbae. Saya sebenarnya tak terasa langsung dengan semua perbuatan sunbae kepada saya selama ini. Saya ikhlas melakukannya." ucap Chaeyoung. Chaeyoung meletakkan tapak tangannya dekat dahi Hanbin dan berkata, "Sunbae masih demam niy, makanlah ubat yang saya belikan."

Hanbin hanya diam tanpa berkata apa-apa. Ketika Chaeyoung ingin pergi, Hanbin memeluknya dari belakang sambil berkata "Sampai hati kau buat macam ni dekat aku. Sampai hati kau tinggalkan aku. Aku takkan lupakan kau, kau pergi lah. Maafkan aku." ucap Hanbin dengan nada yang sayu. Chaeyoung terkejut dengan tindakan Hanbin dan dia tidak berani untuk melihat wajah Hanbin. Dia terus pergi.

Di JYP Ent.

"Okey semua, disini ada dua orang ahli baru yang akan masuk ke dalam kumpulan kamu. Perkenalkan yang ini Chaeyoung dan yang ini pula Sana. Sana ini berasal dari Japan dan dia masih kurang fasih bahasa Korea, dan korang bantu lah dia sebab lagi empat bulan kamu semua nak debut." kata CEO JYP.

"Annyeonghaseyo, Chaeyoung imnida dan saya Sana imnida. Sila beri tunjuk ajar kepada kami." kata Chaeyoung dan Sana yang ingin memperkenalkan diri. "Just relaks, cakap informal pun takpe lagipun kita akan jadi satu group." ucap Jihyo sebagai ketua kumpulan.

Empat bulan kemudian.

"Tak sangka yang kita dah tiga kali buat comeback termasuk yang ini." ucap Chanwoo kepada ahli kumpulannya ketika mereka sedang bersiap untuk stage performance. "Kenapa aku rasa lain sangat hari ni. Aku rasa macam something akan berlaku." ucap Hanbin secara tiba-tiba.

Di bilik persalinan TWICE.

"Yes! Akhirnya kita debut juga dengan sembilan orang ahli. Aku doakan yang kita dapat lakukan yang terbaik untuk hari ini." ucap Mina ketika mereka sedang bersiap. Cheyoung debut dengan ahli kumpulannya dengan nama TWICE.

Ketika Chaeyoung berjalan untuk membuat persembahan, dia terserempak dengan Hanbin yang baru habis membuat persembahan. Masing-masing kaku tanpa berkata, Chaeyoung ingin pergi dari situ dan Hanbin menarik tangannya. "Goodluck and fighting." ucap Hanbin kepada Chaeyoung.

Di bilik Ikon.

"Patutlah Hanbin rasa sesuatu hari ni, dia terjumpa dengan pujaan hatinya." ucap Yunhyeong. Mereka semua ketawa setelah mendengar katanya. "Diam lah hyung." kata Hanbin.

Hanbin menunggu Chaeyoung habis membuat persembahan di hadapan bilik TWICE. Chaeyoung ingin masuk ke dalam bilik tanpa perasan kelibat Hanbin. "Chaeyoung! Boleh kita bercakap sebentar?" panggil Hanbin. Chaeyoung hanya mengikutinya.

"Macam mana stage? Okey?" tanya Hanbin. "Okey, ni kenapa sunbae baik sangat dengan saya?." balas Chaeyoung. "Saja, aku nak jumpa kau malam esok, boleh? Ke kau ada apa-apa aktiviti? Aku nak jumpa sebab ada perkara penting." tanya Hanbin.

"Boleh, saya akan ajak kawan saya teman. Sunbae bawa lah Donghyuk oppa sekali, boleh? Kita nak jumpa dekat mana?" balas Chaeyoung. "Okey aku bawa Donghyuk. Kita jumpa dekat taman sungai Han, pukul 9 malam." ucap Hanbin. "Okey kita jumpa malam esok." balas Chaeyoung.

Di JYP Ent.

"Eh, tadi kau jumpa Hanbin sunbae buat apa? korang ada something ke?" tanya Sana yang curiga. "Mana ada, kita kan tak boleh bercinta sehingga tiga tahun debut. So aku kawan je dengan dia. Eh, kau nak teman aku pergi jumpa someone tak malam esok?" tanya Chaeyoung. "Okey aku ikut je." balas Sana.

sorry guys cause i to late update new part and i hope y'alls enjoy this story dont forget to vote and comment.. btw i think akan ada lagi satu part je for this story so stay tune guys thanks cause always support my story 💋

"TRAINEE LOVE STORY"Where stories live. Discover now