Stadium Al-Qassam,
Avalon,Semua rakyat Avalon berkumpul di stadium itu untuk menyambut hari yang mereka sudah lama idamkan,Hari Kemerdekaan.
Segalanya bebas,
Mereka berasa bebas,
Sang Pengganas akhirnya tumpas,
Kesabaran dibalas dgn kebebasan,
Keganasan dibalas dgn darah,
Akhirnya kemenangan dikecapi.>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Me:Jap,diorang berkumpul kan?! Aduh! Macam mana Covid nak habis?! Semua kena covid padan muka baru tahu! Hahahaha!!!😈😈😈
SHING!!!
Ali: Continue or die little brat!(dingin)
Me:O-Okay!😓😓😓
>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Abaikan drama di atas,
Ratu Avalon, Tengku Aisya Az-Zahra Ibni Almarhum Raja Yusof Al-Qassam menaiki pentas yg di sediakan di tengah stadium. Baginda diiringi 10 orang pengawal peribadi yang lengkap bersenjata. Ucapan baginda dimulakan,
Ratu Aisya Az-Zahra: Assalamualaikum diucapakan kepada semua rakyat jelata. Beta di sini ingin menyatakan yg kita telah merdeka drpd cengkaman para pemberontak tetapi ini semua tidak akan terjadi jika kita tidak bersabar. Pelbagai initiatif telah diambil untuk menghalang mereka drpd menawan bandar² di Avalon.
Komandan Raif:Untuk pengetahuan rakyat jelata,Tuanku Aisya Az-Zahra telah menubuhkan agensi VATA atau lebih dikenali sebagai Valor Advanced Tactical Agency sebagai pasukan elit yg mendapatkan bantuan senjata yg lebih canggih.
Komandan Raif:Tuanku Aisya Az-Zahra juga dapat merekrut pasukan kepimpinan Valor Division yang telah banyak membantu dalam misi perampasan bandar Rosso dan Bandar Zetron serta misi serangan ke atas markas pemberontak.
Komandan Raif:Dipersilakan ahli Valor Division untuk menaiki pentas untuk menerima anugerah drpd Tuanku Aisya Az-Zahra.
Komandan Raif:Yang pertama,dipersilakan,Brigedier Jeneral Ali Ghazali!
Ali terus menaiki pentas. Ramai rakyat terpegun dgn ketampanan Ali.
Meanwhile in Cyberaya,
Rumah E Bakar,Ejen Bakar sedang menonton acara kemerdekaan Kota Avalon. Dia terkejut hingga dia tersedak burger yg dia makan kerana terkejut mendengar nama Ali.
Back to Avalon,
Uniform Ali
Komandan Raif:Yang kedua,dipersilakan,Kolonel Lloyd Senju!
Uniform Lloyd
Komandan Raif:Yang ketiga,dipersilakan,Leftenan Kolonel Alyssa Sofia!
Uniform Alyssa(anggap pakai tudung)
Komandan Raif: Yang keempat, dipersilakan,Mejar Lily
Uniform Lily(Abaikan lambang Nazi tu)
Komandan Raif: Yang terakhir,dipersilakan,Leftenan Muda 10 beradik!
Eiji,Yuuki,Sinon,Takashi,Silica,Liz,Asuna,Naruto,Hiro dan Alice menaiki pentas.
Uniform Eiji,Takashi,Hiro dan Naruto
Uniform Asuna,Sinon,Alice,Yuuki, Silica dan Liz
Semua diberi pingat "Pemimpin Helang Muda" dan "Angkatan Helang Ganas". Selepas itu,ahli Valor Division terus memberi tabik hormat.
Meanwhile,
Somewhere on Earth,Crimson bersama 3 laksamananya telah tiba di destinasi. Mereka berjumpa dgn seorang lelaki dgn topeng ultraman jadian atau lebih tepat Uno.
Uno:Selamat datang ke Cyberaya,sahabat~😈😈😈
Crimson:Terima kasih,sahabat(senyum devil)😈😈😈
Back to Avalon,
Komandan Raif:Untuk pengatahuan semua, Brigedier Jeneral Ali Ghazali dan Kolonel Alyssa Sofia akan melangsungkan majlis perkahwinan hujung bulan ni.
Ali:Tuan! Awat khabaq kat orang ramai?!😡😰😡
Komandan Raif:Saje!
Ratu Aisya Az-Zahra:Kalian boleh adakan majlis perkahwinan di Istana Avalon.😊😊😊
Alyssa:Tak pelah,tuanku.
Ratu Aisya Az-Zahra:Tidak mengapa. Anggap ini sebagai penghargaan kepada kalian.
AliLyssa:Kalau dah cakap begitu baiklah
YOU ARE READING
EA X BBB: SECRET MISSION
Fanfiction"Yahoo! Dapat balik Bumi" - Gopal "Wey,jom pergi Kota Avalon!" - Boboiboy "Kota Avalon?" - Yaya dan Ying "Kota Avalon ialah sebuah kota cyber di sebuah pulau berdekatan dgn Johor. Teknologi di sana sgt canggih jika nak dibandingkan dgn teknologi yg...