"Yoo Jeongyeon" seruan itu membuatkan langkah Jeongyeon berhenti. Dia berpaling dan tersenyum melihat ibu tirinya, Kim Hana.

"Sedang apa kau kemari? Ayahmu sedang tidak ada di sini" kata Kim Hana.

"Aku akan tinggal di sini mulai sekarang" kata Jeongyeon.

"Apa kau tidak ingat yang ayahmu telah menghalau kau keluar terakhir kali?" tanya Kim Hana.

"Tapi aku......"

"Nyonya!!!Nyonya!!!" jerit seseorang.

"Ada apa?! Jangan berani buat kekecohan di sini!" kata Kim Hana.

"Tu...Tuan, mayatnya berada di gerbang" kata pembantu itu.

"Apa?!" jerit Jeongyeon berpura pura terkejut.

'Marry sungguh pantas, tak kusangka dalam beberapa jam dia bisa menyelesaikan tugas ini' desis Jeongyeon.

"Appa!!!" jerit Jeongyeon sambil berlari ke gerbang diikuti pengawalnya. Dia menangis di hadapan keranda ayahnya.

"Aaargh!!!" jerit Kim Hana yang memerhati dari belakang. Air mata penuh kepalsuannya menitik. Jeongyeon tersenyum nipis melihat itu.

"Suryeon, pergi panggil seseorang. Kita harus mengadakan pemakaman selayaknya buat tuan" kata Kim Hana. Jeongyeon tersenyum sinis, mendapat berita bahwa suami mati namun tidak terlalu sedih. Dasar Jal*ng nggak bermaruah!

"Jeongyeon kau bantu urusi ini ya, kau tahu bukan aku tidak bisa seperti ini" kata Kim Hana kemudian melangkah pergi dengan pembantunya.

Jeongyeon membuka peti mati ayahnya buat kali terakhir untuk melihat wajah ayahnya sebelum dibakar. Dia terkejut, tangannya menggigil mengambil surat itu. Dia membuka dan membaca sebelum menangis.

"Ma...marry...Apa...kau menemukan sesuatu" tanya Jeongyeon menekan earpicnya.

"Lapor....Jeongyeon punca kematian ayahmu adalah teracun....Namun seperti yang kau lihat ketika itu banyak sekali darah yang keluar....Sepertinya ada yang cuba membunuh ayahmu dengan racun kemudian penjahat lainnya datang dan membunuh ayahmu" kata Marry di hujung sana.

"Mayatnya kau taruh di mana?" tanya Jeongyeon.

"Oh masih di simpan di lab mayatku. Kenapa? Aku berfikir untuk menyerahkannya sebentar lagi kerana aku sedang meneliti racunnya" kata Marry. Semua pengawal Jeongyeon terkejut mendengar akan hal itu.

"Marry di mana Winwin dan Jungwoo?" tanya Shotaro.

"Kalian ini kenapa? Mereka ada di hadapan bilik Tuan, menjaga mayatn...AAAAAA!!!" Jeritan Marry membuatkan semua orang terkejut.

"Marry!!!Ada apa?" tanya Jeongyeon.

"Tidak ada apa apa. Aku hanya terjatuh ketika berpusing" kata Marry sambil mengadu kesakitan.

"Kau membuatku terkejut saja. Winwin dan Jungwoo bagaimana?" tanya Jeongyeon.

"Noona? Ada apa?" tanya Winwin.

"Syukurlah kalian selamat. Kalian sekarang berada di mana?" tanya Jeongyeon.

"Kami? Kami sedang di pusat kawalan. Entah mengapa Angela memanggil kami" kata Jungwoo.

"Baiklah, berhati-hatilah. Marry aku mahu kau keluar dari situ sekarang. Di tanganmu pastikan ada senjata. Winwin sebaik sahaja kau dan Jungwoo selesai bersama Angela segeralah keluar dari situ bersama Marry. Dan Marry tolong berhati hati" arah Jeongyeon.

"Kenapa?" tanya mereka bertiga serentak

"Mayatnya ada di hadapan mataku sekarang. Pasti ada orang dalam yang sedang memberontak" kata Jeongyeon. Marry tanpa membuang masa terus mencapai sepucuk pistol dan sebilah pisau. Dia keluar dari bilik itu dengan penuh hati hati dan terus berlari keluar.

"Sunbaenim....tolong jaga diri" kata Jeongyeon.

"Kenapa Jeongyeon memanggil Marry seunbaenim?" tanya Jihoon.

"Nanti sahaja aku ceritakan" kata Jaemin sebelum menyentuh bahu Jeongyeon.

"Mari kubantu" kata Jaemin menghulurkan tangannya membantu Jeongyeon berdiri.

"Nampaknya orang yang meracuni dan mengahantar mayat appa adalah orang lain. Black adalah orang yang membunuh appa dengan senjata" kata Jeongyeon.

"Sepertinya mereka semua adalah orang yang dikenali Tuan" kata Jihoon.

"Ya, kerana tiada tanda tanda pergaduhan dan lagi appa menyeduh teh buat tetamunya. Pasti orang terdekat" kata Jeongyeon. Jihoon mengangguk.

.......................................................

Malam itu majlis pengebumian Yoo Kyung-wan dilakukan. Seperti yang diharapkan Jeogyeon malam itu berpeluang berjumpa dengan keluarga tirinya dalam makan malam itu.

"Unnie, apa tidak berlebihan membawa pengawal sebanyak itu? Kita sedang berada di majlis pengebumian appa" kata Yoo JungKim.

"Tidak, aku hanya membawa mereka untuk berjaga-jaga. Eomma....aku akan tinggal di mana?" tanya Jeongyeon sambil tersenyum.

"Tinggallah di bilik kosong. Disini besar tidak mungkin kau tidak dapat mencari tempatmu sendiri" kata Kim Hana.

"Baiklah, aku akan tinggal di sayap kanan" kata Jeongyeon sambil memotong daging steaknya.

"Mana boleh!" kata Yoo Kihyun membantah.

"Eomma mengizinkanku untuk tinggal di mana mana tempat yang kosong. Kau siapa melarang hakku?!" tanya Jeongyeon dengan nada yang tertahan tahan sambil tersenyum manis.

"Aku ini oppamu!" jawab Kihyun.

"Oppa? Seingatku kita tidak sedarah" kata Jeongyeon.

"Kau....." Kihyun menunjukkan jarinya ke arah Jeongyeon.

"Kenapa denganku? Apa tertarik untuk menjalin hubungan kakak beradik denganku? Apa JungKim seorang tidak cukup?" tanya Jeongyeon.

"Jangan bergaduh!Jeongyeon tinggallah disitu sesuka hatimu" kata Kim Hana dengan muka tak bersahabatnya. Jeongyeon tersenyum mengucapkan terima kasih.

..................................

"Kalian akan tinggal di lantai bawah. Pembantu perempuan akan tinggal di lantai ketiga dan aku akan tinggal di lantai kedua" kata Jeongyeon.

"Kenapa?" tanya Mingyu.

"Kerana kalian akan berjaga di bawah. Wanita akan tinggal diatas, mereka tidak sekuat lelaki dan tidak selemah yang kau sangka. Akan ada satu bilik kosong di dekat tangga dan lift, bergilir gilirlah berjaga di situ. Aku tak merasakan hawa membunuh di sini namun sentiasa berjaga jaga" kata Jeongyeon sambil menaiki tangga. Jihoon mengikutinya.

"Kau mahu apa?" tanya Jeongyeon.

"Mengikutimu" jawab Jihoon sambil tersengih.

"Terserah, bilikmu di hadapanku" kata Jeongyeon.

Jeongyeon mengemas biliknya sebelum terbaring kepenatan. Malam itu dia tidur dengan mimpi buruk, kenangan 4 tahun lalu.

"Tidakkk!!!!!" jerit Jeongyeon. Dia mengusap mukanya sebelum tiba tiba biliknya diceroboh masuk.

"Jeongyeon kenapa?" tanya Jihoon dengan raut khwatir.

"Tidak ada apa-apa. Hanya mimpi buruk" kata Jeongyeon. Badannya sudah lencun dengan peluh membuatkan dia bangun dan menukar pakaian di bilik air memandangkan Jihoon masih disitu.

"Kau mahu ke mana?" sambil memandang Jeongyeon.

"Berolahraga" kata Jeongyeon. Dia masuk ke bilik yang sedikit jauh dari biliknya. Dia menanggalka jaketnya dan mula melakukan regangan.

"Sejak bila ada bilik ini?"

"Jangan remehkan Jaemin, dia tahu semua kebutuhanku" kata Jeongyeon.

"Kau bermimpi apa tadi?" tanya Jihoon.

"4 tahun lepas. Aku merasakan sakit 'hampir mati'" kata Jeongyeon.

"Aku....."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 27, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Angle Of Death Where stories live. Discover now