Sesetengah orang suka untuk melihat dunia di alam lain dan sesetengah orang tidak mengambil peduli.
Dan segelintir orang-orang yang melihat dunia tersebut, ingin menutup matanya. Manakala segelintir yang lain, ingin membantu di kedua-dua alam.
---
✒---
"Kau... manusia atau makhluk lain?" Lily bertanya dengan perasaan yang bercampur baur.
"Berani jugak kau tanya?" ...
---
✒---
"Eommonie, ada orang kat dalam bilik Jun. Jun tak boleh tidur." Jun berkata sambil menggigil.
"Bukan sepatutnya mata kau ditutup ke sekarang?" ...
---
✒
---"Woojin, tolong aku jap. Ambikkan pen merah aku kat atas lantai tu. Terjatuh plak tadi." Soorim pinta sementara mengemas beg sekolahnya.
"Soo, kau cakap ngan siapa? Woojin akan masuk hospital disebabkan kemalangan kejap lagi tau... Dia kan minta diri awal tadi... Hihihi~" ...
---
✒
---"Hm? Kain?" Hyorin cuba mencapai helaian kain yang panjang tersebut tetapi ada yang menghalang tangannya.
"Wae awak nak ambik kain tu?" ...
---
✒
---"I want to be your light, baby, you should be your light~ Deoneun apeuji anhge~ Nega useul su issge~" Yoon mengikut nyanyian lagu yang dipasang melalui headphone nya.
"I want you to be your night, baby, you could be your night~ Ibami neoege soljighal su issge~" ...
---
✒
---"Director : Hi, saya Izz atau Mint (kookao-talk). Saya director dan penulis cerita Blindfolded. Nyampah pulak kalau aku cakap cam ni... Okeyh. Berdirinya saya disini untuk mempertekankan sesuatu perkara iaitu tolong jangan membawa-bawa isu agama.
Director : Hal ini demikian kerana cerita ini adalah bayangan semata-mata. Mana-mana pihak yang rasa dia pernah terlibat, atau nama yang serupa, semuanya hanyalah coincidence. Dan saya tak mengikut mana-mana agama pun ya.
Director : Seperti yang saya katakan tadi, idea ini adalah idea asal dari saya. Bukan daripada karya orang lain. Mana-mana persamaan adalah sebuah kebetulan.
Director : Buku pertama telah pun diterbitkan di akaun pertama saya kookao-talk. Dan disebabkan saya tak dapat login, saya pun sambung di akaun kedua. Juga disebabkan oleh ada orang yang dah hantar form. I got your form, MARKVELYZ-.😆
Director : Jadi saya macam tak senang hati sebab saya pun pernah rasa af yang tak ditamatkan. And we'll... it feels shit.
Director : Saya harap ff ini akan berjaya dan kalau ada award ntah pape yang orang adakan, saya dapat award lah. Walaupun saya tau ayat saya bersepah.
Director : Terima kasih atas meluangkan masa untuk membaca sedikit luahan hati dan penekanan di awal mula perbicaraan. Selamat membaca.
YOU ARE READING
[OG] BLINDFOLDED
HorrorMengisahkan lima orang gadis yang mempunyai kuasa supernatul sehingga dapat berinteraksi dengan makhluk-makhluk astral. Kelima-lima orang gadis ini akan berkeliaran di sebuah alam yang tidak dikenali dengan hanya kelebihan menghidu dan merasa. Hal i...