POV : IM YOONEUN
Bunyi alarm yang membingitkan itu membangunkan aku dari mimpi atau perjalanan yang tak melenakan itu.
"Huarghhh!!! Pagi dunia~" aku ucap seraya membuka langsir bilik.
Senyuman yang lebar dibentang sebentar tadi seketika menghilang. Hal ini demikian kerana aku ternampak seorang perempuan yang sedang berkeliaran di depan rumah aku.
Aku sekadar memerhati gerak geri perempuan tersebut.
"Yoon! Sarapan dah siap ni! Mama nak pergi pasar kejap beli barang! Sebelum pergi kerja nanti kamu makan lah dulu, ye nak?" Tegur eomma dari dapur.
"Eung, arasseo! Jalan baik-baik!" Balas ku.
Seketika itu, eomma keluar dari rumah dan berjalan menembusi perempuan tersebut. Betapa marah dan kecewanya perempuan tersebut tentang kematiannya.
"Baik kau jangan ganggu eomma..." bisik ku lalu menuju ke bilik mandi.
Usai membersihkan diri, aku mengenakan baju yang biasanya aku guna untuk pergi ke kerja. Tacap sana, tacap sini sikit kat muka aku... Dan siap!
Aku menuju ke meja dapur dan menikmati sarapan ku. Tapi, aku jadi hilang mood bila abang aku datang.
"Yo! Buat apa?" Tanya abang ku.
"Dah sah sah aku lagi makan kan? Tanya lagi buat apa?" Balas ku dengan nada yang dingin.
"Alaa... Nak marah-marah awal pagi ni dah kenapa?..." perli abang ku.
"Yoon, mintak duit cikit..." sambung nya.
"Duit yang aku bagi tempoh hari mana hilangnya? Hm?" Tanya ku.
"Alaa... Setakat 140000won(RM 500) tu, apa lah sangat?... Sikit je tu... Bagilah aku duit lagi..." dia mengeluh.
"Tsk... Setakat 140000won en? Kau kata tu sikit je kan? Kau pergi lah kerja, tengok sehari kau dapat berapa..." balas ku lalu berjalan menuju ke pintu rumah untuk berangkat kerja.
Aku menuju ke tempat kerja aku iaitu Sturbucks. Dalam perjalanan, aku pergi menaiki kereta api bawah tanah untuk kelajuan yang pantas. Dan aku harap untuk tak bertemu dengan makhluk lain.
Hari ni, di Starbucks, kitorang ada buat free 200 cup of Milk Tea untuk promotion menu baru di Starbucks. Which is hari ni akan menjadi hari yang meletihkan.
[SKIP TIME]
"Oi! Aku ambik dulu!"
"Cik, saya yang bayar dulu dan saya yang pegang dulu. Jadi, ini saya yang punya!"
This is what I'm talking about.
"Yoon, boleh tak kau tolong deal kan customers tu? Manager-nim tak datang hari ni. Jadi, aku tak tau nak buat apa. Plus, diorang ni bising lah..." Kata salah seorang rakan sekerja ku.
"Erm. Nanti aku handle kan diorang. Jangan risau." Balas ku sementara mengemas barang-barang ku ke dalam beg.
Aku menuju ke arah kedua customers tersebut hanya melihat seorang wanita comel pelanggan tetap yang selalu beli Milk Tea dan seorang jejaka kacak juga merupakan pelanggan tetap tapi banyak complaints.
"Cik, maaf ye. Milk Tea percuma ni hanya untuk orang yang telah membeli salah satu menu kami sahaja." Aku berbohong.
"Hah?..." kata wanita tersebut dengan penuh rasa kecewa.
"See? Bak sini! Kalau awak datang lebih awal lagi kan tak buang masa saya..." dia mengeluh lalu melangkahkan kaki keluar dari Starbucks.
"Cik?" Panggil ku.
YOU ARE READING
[OG] BLINDFOLDED
HorrorMengisahkan lima orang gadis yang mempunyai kuasa supernatul sehingga dapat berinteraksi dengan makhluk-makhluk astral. Kelima-lima orang gadis ini akan berkeliaran di sebuah alam yang tidak dikenali dengan hanya kelebihan menghidu dan merasa. Hal i...