Değerlendirmeler - 1

232 12 9
                                    


Hikaye adı: 13 
Yazar adı: claudenai 

İki çocukluk arkadaşının, sosyete içerisinde olmasına rağmen gelişen ilişkisi ve bu ilişkinin iki karakter büyüdükçe derinleşmesini anlatıyor. Yazarımız hikayede hem eski zamandan hem de şimdiki zamandan alıntılar yaparak okuyucuya aralarındaki ilişkinin ne denli derin olduğunu anlatmak istemiş.
Yazım ve noktalama kusursuz denebilecek kadar iyiydi. Anlatım bozuklukları olduğunu da düşünmüyorum çünkü yazılar okudukça akıp gidiyordu. Hikayenin konusunda hiçbir tutarsızlık olduğunu düşünmüyorum. Anlatım olsun gidişat olsun gayet sürükleyiciydi.

Betimlemeler ortalamanın fazlasıyla üstündeydi. Bazı ufak abartmalar olsada okuması fazla zevkliydi. Her şey zihnimize ilmek ilmek işleniyordu. Karakter betimlemeleri olsun, hikayenin ayrıntıları olsun, ortam betimlemeleri olsun hepsi tam yerindeydi. Anlatım ve betimleme, benzetmelerle desteklendiği için hikayedeki olay değişimlerini okuyucu net bir biçimde kavrayabiliyordu. Anlatım her ne kadar süslü olursa olsun gayet açık ve netti.

Daha diyebileceğim bir şey kalmamakla birlikte 96/100 puan veriyorum. Tebrikler.

✎__________

Hikaye adı: Sonradan
Yazar adı: fminstprcns

Sonradan, konu olarak Arya'nın ve uyuşturucu ticareti yaparak geçimlerini sağlayan annesinin birden zenginleşerek hayatlarının değişmesini, Arya'nın okul değiştirip yeni bir ortama girmesini anlatıyor. Wattpad ortamında fazlasıyla tanıdık bir konu kendisi.

Arya ve yeni okul arkadaşlarının hepimizin bildiği doğruluk-cesaretlik oyununu oynamaya başlaması ve Bora'nın "Aramızdan en çok kiminle yatmak isterdin?" sorusuna aynı ortamda bulunan kişi olan "Damla" ismini söylemesi ilerleyen zamanlarda Arya'nın sevgilisinin Damla olduğunu düşündürtürüyor. Fakat Arya, internetten tanıştığı ve arkadaşı olan Seçil ile yattıktan sonra Seçil ile sevgili oluyor. Bu da yetmiyor yeni okul ortamından tanıdığı Savaş'a da ilgi duyuyor. Fazlasıyla değişik bir durum. Kurguyu eleştirmek için en az beş bölüm okumam gerekiyordu bu yüzden ilerleyen bölümlerde ne olur bilmiyorum fakat kurgu öyle bir halde ki herkes başrol karakter olan Arya'dan hoşlanıyor.

Yazarın, yazım ve noktalama işaretleri konusunda fazlasıyla eksiği var ve bu eksiklikler okuyan kişinin gözüne fazlasıyla çarpıyor. Aynı zamanda olay ve karakter betimlemesi de gerçekten çok zayıf. Ne yazık ki bu durum okuyucular için hiç hoş olmuyor.

Bütün bunları göz önüne aldığımda kurguya puanım 28/100 Yazara başarılar dilerim. 


✎__________


Hikaye Adı: Sahte Evlilik
Yazar Adı: iamorangep

Kitap, aileler arası kan davasını sonlandırmak için davalı oldukları ailenin oğullarından birini baştan çıkarmaya çalışan ana karakteri anlatıyor. Bu tip konulara Wattpad'de denk gelmek çok da zor değil. Ana karakter Bora, yaşadığı ülke olan Kanada'dan Türkiye'ye geliyor ve olaylar başlıyor. İlk 3-4 bölümün çok da sürükleyici olduğunu düşünmüyorum ama elbette ki bu öznel bir düşünce. Dördüncü bölümden sonra ise ana karakterler arası ilişkinin ilerleyişi hikayeyi merak etmeyi sağlıyor.

Anlatım şeklinin geliştirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Betimlemeler yeterli değildi. Bu durum da karakterlerin görünüşleri ve mekanların nitelikleri gibi özellikleri akılda canlandırmayı zorlaştırıyordu. Sadece fiziksel betimlemeler değil karakterlerin bulundukları konumları, kişiliklerini, başkalarıyla olan ilişkilerini, duygularını, düşüncelerini kısaca karakterleri tanımamızı ve benimsememizi sağlayacak olan ruhsal betimleme de ne yazık ki kitapta pek bulunmuyordu. Diyaloglardaki cümleler paragraflarla daha çok kaynaşsa anlatım daha zevkli bir hale getirilebilirdi.

Goya2021 Fiction FestivaliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin