تبدا الاحداث في ماضي الابطال.. حتي نواصل الي الحاضركان يوجد في حديقه منزل في مكان بره مصر... كان يجلس مجموعه من السيدات في نهايه العقد الاربعين... كان موسوم علي وجههم بعض الشيبه.. يشاهدوا ابناءهم يتمرنون بمساعده زوج سيده منهم.. كانوا يتحدثوا فيما بينهم.
تحدث سيده بينهم تدعي "سمران" و هي تشاهد من يتدربوا بقوه... نظرات علي حالتهم بحزن و اردفت بتسال لاصدقاءها الذي يشاهدون مثلها بحزن.
_ تفتكروا هيكونوا اقوياء،و هينفذو اللي في دماغهم.
ردت عليه صديقته الثانيه التي تدعي "سمر" بهدوء تحاول ان تطمئن و تطمن من بجانبها.
_ اه ان شاءلله... يكونوا مع بعض ديما.
ردت عليها السيده الاخره التي تدعي "مريم" و هي انظر لهم بطمئنان
_اه ان شاءلله
تحدثت سمر بقلق و حزن.. وهي تشاهد حالهم.. الذي تبدل منذ ان وقعت احدهم و علمت الحقيقه فساعدها الجميع.
_انا قبل كده صحيت من النوم لقيتهم السته في اوضه الجيم اللي هم عملنها ديه و بيتمرنوا.
نظرت له مريم بطمئنان هي تحب علاقتهم جميع مع بعضهم البعض... ابتسمت و هي تنظر لسمر ثم الي امامه مره اخري.
_عشان كده كانوا عاوزين يبقوا كلهم في بيت واحد عشات يبقوا قوه و سند لبعض... الحمدلله اننا نفذنا طلبهم عشان يفضلو مع بعض و يفضلو واحد.
نظرت سمران بـ ابتسامه تزين وجهه... هي ايضا تحب علاقتهم سوه و مشركتهم كل شي مع بعض.
_فعلا ده احسن حاجه احنا عملناها لانهم بقوا واحد و بيشركوا بعض كل حاجه.. بحب علاقتهم اووي.. ربنا يخليهم لبعض.
تحدثت سمر بحزن بادي علي وجهه لانهم يجهدوا انفسهم بشده.
_انا حاسه انهم بيجهدوا نفسهم اووي.
مدت مريم يديها و امسكت يد سمر بهدوء محاوله اطمانها ان كل شي سيصبح بخير و علي وجهه ابتسامه هدوء
_انتي عارفه يا سمر ان ديه طبيعتهم، لازم نبقي جنبهم و ندعمهم.
شعرت سمران ب الحزن قليل علي اخبارهم الحقيقه في وقت ابكر من الوقت المناسب.. حاولت ان تقول لهم ما يدور في عقلها حتي ترتاح.
_انا حاسه اننا قولنلهم الحقيقه بدري شويه.
نظرت له سمر بحزن و ندم ايضا و هي تنظر الي حالهم الذي تبدل منذ علمهم بما حدث... هي ايضا كانت تشعر مثل سمران ولكن قررت عدم البواح بيه و لكن عندما وجدت شخص تحدث في هذا الموضوع قررت ايضا الحديث.
أنت تقرأ
الافعى «قيد التعديل»
Tajemnica / Thrillerفتاه قويه شجاعه راجعه تنتقم من الشخص الي خلها تعيش من غير اب وفصل امها عن ابوها طول مده 26عاما مشيت من بيت ابوها صغيره وضعيفه هترجع كبيره وقوي وشجاعه وترجع تنتقم بمساعده اصدقائها ماذا سوف يحدث؟؟؟ (. ❛ ᴗ ❛.) مركز الاول امرأه ٦/٨/٢٠٢١ مركز الأول اف...