Bilik Tuan Muda

770 12 0
                                    

"Saya nak jumpa Mak Jah, Pak Muhid. Mak Jah minta saya ke sini. Saya datang nak interview kerja."

"Masuklah, Lila. Jah memang dah beritahu awal-awal pada pak cik tentang Lila nak bekerja di sini."

Lega dia mendengar penjelasan Pak Muhid. Sekurang-kurangnya dia tahu, kedatangannya memang dinanti.

Dia dibawa ke dapur melalui pintu belakang dan bukan pintu utama. Sewaktu melalui kebun bunga yang memukau pandangan, entah bagaimana bulu roma di tengkuknya berdiri. Perasannya jadi tidak sedap. Memburukkan lagi keadaan, angin tiba-tiba sahaja bertiup kencang. Cukup untuk membuat beberapa daun-daun kering berterbangan ke arahnya.

"Lila..."

Serta-merta Lila berpaling ke belakang. Demi Allah, dia mendengar namanya dipanggil. Namun dia tidak menemukan apa-apa yang bernyawa, kecuali rumput hijau yang bergoyang.

Lila meneruskan langkah. Langkah kakinya dicepatkan demi mengejar Pak Muhid yang sudah jauh di depan. Dapat dia rasa, langkahnya diperhatikan. Setiap pergerakannya diteliti penuh tajam. Namun dia tidak tahu apa yang sedang memerhatikan gerak-gerinya.

"Kenapa, Lila? Lila pandang apa?" Pak Muhid menegurnya setelah sekali lagi langkahnya terhenti. Sekali lagi dia menoleh ke belakang.

"Tak ada apa, pak cik. Lila ingatkan ada orang panggil Lila tadi."

"Perasaan Lila saja tu."

Ya, mungkin perasaannya sahaja. Sayang sekali, bulu roma di tengkuknya masih juga tegak berdiri. Mungkin... mungkin khabar angin yang beredar ada benarnya. Mungkin betul, Heaven Private Estate ini berhantu.

Detik itulah matanya melihat pergerakan di sebalik jendela. Berderau terus darahnya. Pucat terus mukanya.

"Lila?"

"Ada orang Pak Muhid, di sebalik jendela tu. Saya nampak tadi." Terketar-ketar telunjuknya menunjuk ke arah jendela yang dipasang langsir warna khaki itu. Berjarak 50 meter sahaja dari tempatnya berdiri.

"Mestilah ada orang. Itu bilik tuan muda."

Nota Bonda PK :
E D I S I e - B O O K
JUALAN SECARA ONLINE SAHAJA
Wasap kami untuk menempah / pertanyaan :
🛒 +6 0 1 0 4 4 9 7 8 3 5

Nota Bonda PK :E D I S I  e - B O O K JUALAN SECARA ONLINE SAHAJAWasap kami untuk  menempah / pertanyaan :🛒 +6 0 1 0  4 4 9  7 8 3 5

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
e-Book HUSBAND FROM HELL | Best SellerWhere stories live. Discover now