"♪Heiiiiii si nopal~~
jangan menyerah ayo sekolah~
jangan menyerah karna hujan ajah~
bawa payungnya pakai sweaternya~ plastikin tasnya jangan lupa doa♪" Nyanyi Nikki di dalam kamar mandi.Naufal yang berada di hadapan pintu bilik mandi mula mencekak pinggangnya. Sakit pula telinga mendengar suara sumbang kakaknya.
"Woii diam boleh tak. Bingitlah kau tahu tak!!"
"Tak tahu"
Tangan Naufal mula menggempal penumbuk. Sakit hati betul ada kakak perangai macam ni. Ambiklah siapa-siapa yang nak minah ni. Kakak single untuk di letgo. Free je tidak perlu dibayar.
"Diam jelah minah. Tak payah memekak!"
Pintu bilik air itu sempat ditumbuk sebelum keluar dari bilik Nikki. Sempat dijeling pintu bilik mandi itu. 'Nak je aku cekik minah tu, nasib aku ni adik yang baik.' bebel Naufal dalam hati.
Nikki hanya membuat muka apabila adiknya menumbuk pintu bilik mandinya. Dia menghiraukan amaran adiknya dan sambung bernyanyi. Aku kesah apa merdu ke tak suara ni. Apa yang aku tahu, aku nak nyanyi.
"Syalalalala~
hiya hiya!
kontet!
Syalalalala~
hiya hiya!
kontet!
Jangan menyerah~~" Bergema bilik mandi itu dengan nyanyian sumbang Nikki.Naufal yang sudah berada di dalam biliknya hanya pasrah. Tangannya ditadah.
"Ya Allah, berikanlah aku kesabaran. Sungguh hebat dugaan ini. Jika aku tidak bersabar pasti aku sudah cekik kakakku ini."
"hiks"
"Eyyooo!" Sapa Aryan.
"Salam mana salam?" Jeling Nikki.
"Err... Assa...lamualaikum"
"Alhamdulillah islam rupanya, ingatkan kafir. Waalaikumussalam"
Buk!
"Aduh!"
Benjol kepala Nikki apabila diketuk oleh Aryan. Di gosok-gosok kepalanya untuk menghilangkan rasa sakit.
"Pffft- habis kau tu pulak tak pakai tudung. Aku ingatkan kafir tapi rupanya islam." Sinis Aryan.
Tak guna punya bahenol. Pandai eh dia sentapkan aku balik. Siap kau, nanti aku kenakan kau balik lepas ni.
"Aku tak bersedia lagi. Nanti-nantilah"
"Malaikat maut setiap hari bersedia nak ambik nyawa kau. Nasiblah Allah panjangkan umur kau kan. Kalau tak, mesti tak sempat nak bertaubat." Ceramah Aryan.
"Diamlah kau. Aku tahulah." Marah Nikki.
"Bila izrail datang memanggil jasad terbujur dipembaringan. Seluruh tubuh akan menggigil sekujur badan kan kedinginan." Menganjing Aryan. Dia berjalan kedepan meninggalkan Nikki yang tercengang dibelakang.
YOU ARE READING
AMITIÉ
Teen FictionBila 7 otak sel bergabung, bermulalah kisah kanak-kanak ribena. ๑༶----Amitié → Persahabatan ----༶๑ Tahun pertama di Private school tidak mudah seperti yang di sangkakan. Bermacam-macam yang terjadi sehingga persahabatan 7 orang pelajar di sekolah it...