𝟶 𝟻

73 13 0
                                    

Beg bagasi milik Naqil Kylie ditarik keluar dari Airport

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Beg bagasi milik Naqil Kylie ditarik keluar dari Airport. Udara pagi di tanah airnya dihirup. Arh segarnya. Lima tahun merantau ke negara orang, sungguh rindu dia akan kampung halaman di Malaysia.

Teksi yang berada di muka pintu Airport ditujunya. Tingkap kereta diketuk untuk menyedarkan pemandu teksi itu untuk membuka bonet kereta. Pak cik pemandu itu dengan gelabah keluar dari kereta dan berlari ke bonet.

Setelah siap meletakkan beg bagasi mereka berdua masuk kedalam kereta. "Nak kemana encik?" Tanya pak cik itu.

Naqil mengambil Smartphone jenama redminya di dalam poket seluar. Di'on' telefon itu lalu membuka aplikasi Google Maps. Dimasukkan alamat rumahnya di ruang cari lalu Smartphonenya diberi kepada pemandu teksi itu.

"Tak nak guna Waze ke encik?" Tanya pemandu teksi itu. Naqil menggaru keningnya. Macam mana nak terangkan eh.

"Waze ni dari Israhell pak cik. Saya boikot benda-benda dari sana ni." Ujar Naqil.

"Ouh, okey. Sebelum ni pak cik tak tau pulak" Ketawa kecil pak cik itu.

Teksi itu mula bergerak memasuki jalan raya besar. Naqil hanya diam memandang keluar tingkap. Sudah lama dia tidak melihat pemandangan indah di sini. Hanya bunyi radio sahaja memecah kesunyian.

Tiba-tiba berkumandang lagu Wake me up oleh Tommee Profitt di corong radio. Naqil menelan air liurnya, setiap bait-bait lirik itu memberi sad vibes kepadanya. atmosphera terasa melambat. Dia seakan terasa sedih walaupun tidak tahu mengapa.

♪Feeling my way through the darkness

Guided by a beating heart♪

♪I can't tell where the journey will end
But I know where to start♪

♪They tell me I'm too young to understand
They say I'm caught up in a dream♪

♪Well life will pass me by if I don't open up my eyes
Well that's fine by me♪

♪So wake me up when it's all over♪

♪When I'm wiser and I'm older♪

♪All this time I was finding myself, and I
Didn't know I was lost♪

♪I tried carrying the weight of the world
But I only have two hands♪

♪Hope I get the chance to travel the world
But I don't have any plans♪

♪Wish that I could stay forever this young
Not afraid to close my eyes♪

AMITIÉWhere stories live. Discover now