Előszó és szereplők

24 3 0
                                    

"- Megmentetted az életem attól a mérgeskígyótól. Felénk nagy tettnek számít, ha valaki képes egy kígyót vagy egy medvét megölni. Nem engedhetlek el úgy, hogy nem tudom meghálálni. Ha sikerül törlesztenem neked, akkor találunk rá módot, hogy hazamehess – a fiú szemei ismét felcsillantak szavai hallatán. Igen, az alapvető normann gondolkodás, az adok-kapok elv. Egy viking nem fogad el semmit, ha nem tudja ugyanabban az értékben viszonozni azt. Ezért is áldoznak az isteneknek, hogy megköszönjék az ajándékaikat és áldásaikat. A fiú már tudta, a lány nem fogja addig elengedni, ameddig ő is meg nem menti az életét."

Ki ne ismerné az északi emberek, skandinávok, a vikingek történetét? Számos Saga és ének maradt ránk és a pop kultúrában is állandóan feltűnnek. Ez a történet már majdnem 2 éve itt van a fejemben, azóta egyre nagyobb és nagyobb lett, így nem kerülhettem el, hogy szabadidőmben ne foglalkozzak vele, ne építgessem a saját karaktereimet, akik ennyi idő után olyanok lettek, mint a saját gyerekeim.

Egy hosszas, még mindig folyamatban lévő kutatómunka után úgy érzem, állok azon a szinten, hogy ennek a történetnek itt is helye legyen. Jól esik, hogy számos fanfikció után tudok nektek adni egy teljesen önálló művet. A történet ívét a középkor és a késő viking kor szövevényes történelmi eseményei mellett a Vinland Saga, Yukimura Makoto műve is inspirálta. Pár karakterem sem teljesen az én teremtményem, hanem valós történelmi személyek, vagy legendás alakok, az én ízlésem szerint alakítva.

A történet 1011-ben, a vikingek virágkorának végén veszi kezdetét és központjában a dánok Angliai hódító hadjárata áll és hogy ezek az események és a véletlenek, milyen hatással vannak egy családra és ezen belül két fiatalra, akiket az egymás iránti önzetlenség végzetesen összeköt. A cselekmények nagyrésze Norvégiában játszódik, egy Egersund nevű tengerparti faluban, amely éppenséggel a valóságban is létezik.

Hogy minél hitelesebb legyen a mű, számos óészaki eredetű szót, fogalmat (pl.: hajótípusok, hónapok nevei, származás, ünnepek, szokások, mitológiai utalások a párbeszédekben, uralkodókról, csatákról pár szót) fogok használni és hogy a magyarázás ne menjen a történet rovására, minden fejezet végén lesz egy lábjegyzet, vagy függelék, ami segíthet.

Természetesen elmaradhatatlan, hogy ne mutassam be a szereplőket. Az arcokat úgy válogattam össze, hogy a lehető legjobban passzoljanak a leírásokhoz, de nyilvánvalóan van pár részlet (pl.: sebhelyek, kiegészítők vagy nem passzoló szemszín és egyéb vonások), ami nem feltétlenül pontos, de egyszerűen imádom így szemléltetni a karaktereket. Most nem fogom idetenni az összes jelenlegi karaktert, mert nem lenne nekik elég hely, így, ahogyan bővül a sztori, úgy lesz majd egy következő rész, ami az újonnan megjelent karakterekkel foglalkozik.

Mivel először csak egy prológust fogok feltenni, így értelemszerű velük kezdeni. Először a karakter teljes nevét (keresztnév + apa neve + son/dóttir, ahogyan szokás volt), majd a ragadványnevet, gúnynevet, mert szinte minden vikingnek volt egy és végül pár információt láthattok, hogy kicsoda-micsoda a szereplő.

THORKELL STRUT-HARALDSON
𝘔𝘈𝘎𝘈𝘚 𝘛𝘏𝘖𝘙𝘒𝘌𝘓𝘓

A Jómsvikingek vezére és főparancsnoka. A dán király megbízásából hadjáratot vezet Anglia ellen már két éve. Jelenleg Londont akarja megostromolni.

 Jelenleg Londont akarja megostromolni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Skuldabréfsins - A Kötelék SagájaWhere stories live. Discover now