📚 نکته 1

437 70 3
                                    

اولین پارت
می خوام به یک نکته در نوشتن اشاره کنم

در نظر من اولین قدم برای نوشتن یک کتاب خوب اینکه:

🔴نویسنده سیر داستان رو به کلی چیده باشه.

برای توضیحات بیشتر باید بگم که ...
وقتی شما ایده ای به ذهنتون میرسه و تصمیم میگیرید اون رو بنویسید نرید از همون اول سراغ نوشتن داستان.
نیازه شما یِکم به این ایده بیشتر فکر کنید مثلا ایده ای که به ذهن من رسیده پسر سخت کوش و خوش بینی هست که غرق مشکلات هستش به طوری که هر شخصی زندگی اونو از دور برانداز کنه تعجب میکنه که انقد تونسته بایسته و تحمل کنه. خب این الان ایده ی منه اما چیزی که باید در مورد اون فکر کنم اینکه خب این شخصیت من هدفش چیه؟! شخصیت اونو تشکیل بدم. و بدونم اتفاقاتی که براش میوفته چیا هستن! با کیا اشنا میشه! یا اگه داستان رومنس (عاشقانه یا رومانتیک) هست اینکه چجوری با شخصی که قراره وارد رابطه بشه اشنا میشه؟ رابطشون چجوری شکل میگیره؟ سخصیت اون چجوریه!؟...
و ازین جور مسائل که طرح داستان شما رو شکل میده و حالا شما کاملا از سیر داستان اگاه هستید

طرح داستان رو در بار اول نمیشه نوشت. گاهی شما ایده بهتری به نظرتون میاد اما طرح داستان رو ریختین و شروع به نوشتن کردید و کار از کار گذشته . پس بهتره به مدت یک هفته به طرح داستانتون خوب فکر کنید و از مطلوب بودن اون مطمئن بشید.

حالا اگه سیر داستان رو نویسنده ندونه و دلی شروع به نوشتن کنه چی میشه؟!

اول از همه نمیگم دلی نوشتن بده میگم برای اینکه از سیر داستان مطمئن تر باشید بهتره اون رو از قبل اماده کنید.

و حالا مضررات اماده نکردن طرح داستان چیه: اینکه خود نویسنده از اینده ی کاراکتر خبر نداره و ممکن اون رو با یک پایان باز رها کنه
اینکه بقیه ی داستان قابل پیش بینی میشه چون وقتی شروع به نوشتن میکنید دیگه نمیتونید برگردید و پارت های اول رو تغییر بدین چون پارت هایی بعدی بر اساس اونها نوشته شدن و وقتی در طول داستان به بن بست می خورید مجبورین پارت های اول ( که مُعَرِف کتاب هستند) رو تغییر بدین و یا اگر بتونید ادامه بدین راحت ترین راه که قابل پیش بینی ترینه رو انتخاب میکنید چون چاره ای ندارید.

خلاصه که بله به طرح داستانتون توجه کنید و اون رو طوری بندیسید که در حین نوشتن ازون خسته نشین و لذت ببرید.

ممنون که تا اینجا همراهم بودید
اگه مطلب براتون مفید بود حتما ستاره ی زیر رو رنگی کنید و به من انرژی بدین تا نکته های بیشتری رو باهاتون به اشتراک بذارم
و حتما حتما با کامنتاتون بهم بگید چقد مطلب براتون مفید بود و بهم انرژی بدین😍🙏💜

درست بنویس :) Donde viven las historias. Descúbrelo ahora