Adriana sudah bersedia dengan perlumbaan basikal diantara Ariana dan Mukhriz sudah sedia di garis pemula untuk memulakan perlumbaan itu
Satu.. dua... Tiga!!!
Ariana mengayuh basikal dengan lajunya meninggalkan Mukhriz yang baru saja hendak mengayuh di tinggalkan di belakang. Ariana pantang dicabar sungguh perlumbaan ni tidak dirancang tapi Mukhriz yang cabar Ariana untuk berlumba akibatnya dia yang telah kalah di tangan Ariana
Yeah Ariana menang!!ariana melompat lompat kegembiraan apabila meraikan kemenangan perlumbaan basikal diantaranya dan Mukhriz seperti yang di janjikan Mukhriz yang kalah perlu belanja arina makan cendol di kedai Pak Samad di pekan.
Di gerai cendol Pak Samad...
Mukhriz hanya memandang muka Ariana yang tersenyum sambil memakan cendol special abcd yang paling murah di gerai pakcik Samad yang sudahpun kenal dengan Riz dan Arin.
Ni dia cendol abcd 2 hari ni pakcik belanja Arin dan Riz ya simpan duit belanja sekolah kamu tu pesan pakcik Samad pada Riz dan arin.
Kenapa pakcik Samad pada guna Riz untuk Mukhriz dan Arin untuk ariana sebab pakcik Samad selalu susah sebut nama mereka jadi pakcik samad memanggil mereka dan nama singkatan saja.
Kenapa ada 2 Cendol abcd? Bukan Arin oder satu jer ke?soalnya pada pakcik Samad yang tersenyum itu.
Pakcik nak kongsi rezeki dengan kamu berdua lagi pun pakcik kesian tengok Riz masam aje dari tadi sebab itulah pakcik belanja kamu berdua. Ujar pakcik Samad yang kembali melaksanakan tugasnya yang tergendala tadi..
Itulah memori bersama kapten Mukhriznya semasa kecil sedang Ariana berangan di dalam kapal terbang itu tanpa sedar Ariana tersentuh tangan yang berada disebelahnya .
Boleh awak alihkan tangan saya kurang selesa dengan pegangan awaklah sopan saja lelaki di sebelah nya menyapanya..
Oppss maafkan saya ya?Ariana terus mengalihkan tangannya di di lengan lelaki yang sopan itu
Tanpa sedar lelaki itu memandang Ariana sedang melihat gambar semasa zaman kanak kanak nya dulu.Err maaf ganggu awak itu ke gambar awak masa kecil comellah boleh saya tahu siapa budak lelaki dalam gambar ni? Soalnya sopan pada Ariana yang memandangnya.
Terima kasih.. oh ni ke ini buah hati masa kecil saya Syed Mukhriz Al -walid namanya tapi saya dah tidak bertemunya selepas 15tahun berlalu. Tapi saya harap saya dapat tengok wajah handsomenya. Ujarnya sambil mengusap gambar budak lelaki yang yang menjadi temannya masa kecil..
Oh begitu saya pun ada juga gambar lain bersama seorang budak perempuan tau lelaki menunjukkan buku album yang mempunyai gambarnya Bersama Ariana masa kecil dulu.
.Ini lah dia budak perempuan itu cinta hati saya masa kecil namanya Ariana dalia budak perempuan ni selalu saja menang dalam perlumbaan basikal tahu pantang di cabar saya kalah dalam perlumbaan basikal terpaksa lah saya belanja dia cendol gerai Pak Samad nasib masa itu dia belanja saya dan dia ujarnya panjang lebar pada Ariana yang berada di sebelahnya..
Oh semoga awak dapat tengok wajah baru Ariana tu ya dan saya pun berharap dapat tengok wajah kapten Syed Mukhriz Al -walid nanti Ariana berharap pada lelaki di sebelah nya..
Insyaallah semoga saya pundapat tengok muka Ariana dahlia mesti cantikkan bila saya tengok muka dia kan ujar lelaki sambil tersenyum.
~~~
Di KLIA....Arin!!kak lia terus saja memeluk tubuh arina yang di rindui itu dengan erat dan kak lia melepaskan pelukan nya
Rindunya Arin dekat kak lia dengan abang Arin pula memeluk abangnya erat mahu melepaskan rindu nya pada kak lia dan Khalid.
YOU ARE READING
Sayangku Kapten Mukhriz
RomanceWaktu kecil -kecil dulu Mukhriz memang suka sangat mengusik Ariana dahlia mentang-mentanglah anak tentera asyik Ariana saja yang harus mengalah Hmm boleh panggil jangan panggil kapten? Panggil Riz atau Mukhriz Riz bukannya kapten lagipun itu cumalah...