خب سلام^^
قبل از هرچیزی میخوام بگم که چرا این بوک رو آپلود کردم:)
تازگی ها دوست دارم تجربههای خوبم رو با همه به اشتراک بذارم و گفتم از فیلم و سریال هایی که دیدم شروع کنم^^
من خودم به شخصه سعی میکنم فیلم و سریال از هر زبان و فرهنگ و کشوری امتحان کنم:) پس توی این بوک هم ممکنه هر چیزی معرفی کنم، اما قطعا خوب هاش رو👐
پس منتظر هر چیزی باشید، از سینمای خودمون تا بالیوود و هالیوود و کی دراما و سریال های تایلندی و چینی و اروپایی و و و و و
در کل امیدوارم این بوک به کمکتون بیاد:)و برسیم به اولین معرفی ^^
نام فیلم: آنا کارنینا
ژانر: کلاسیک، درام، رمنس
سال تولید: ۲۰۱۲
محصول کشور: انگلیس
خلاصه: داستان فیلم در اواخر قرن نوزدهم و در طبقه مرفه روسیه اتفاق می افتد. آنا کارنینای اشراف زاده با کنت ورونسکی دولتمرد وارد یک رابطه عاشقانه می شود اما این رابطه عاشقانه دردسرهای فراوانی دارد...خب فیلم آناکارنیا از روی کتابش ساخته شده، علتی که اول از همه این فیلم رو معرفی میکنم اینه که بیشتر از هرچیزی، کارگردانی این سریال واقعاا خارق العاده بود.
چیزی که شبیهش رو ندیدم، و در کنارش بازی فوق العاده احساسی کیِرا نایتلی، اسطورهی فیلمهای کلاسیک😍
تمام مدت فیلم احساس میکنید که دارید یک تئاتر فوق العاده رو تماشا میکنید، استایلهاشون، فضا سازی و لوکیشن هاش طوری طراحی شدن که دوست دارید شما هم جزئی از اونها باشید.
در کنار کارگردانی فوق العادش، داستانی که در واقع مثل خیلی از فیلم های کلاسیک دیگه از روی کتاب اصلیش بود، خیلی ملموس و واضح نشون داده شد.
داستانش شبیه به اکثر کتاب هایی بود که توی همون سال ها نوشته شد، با کلیشههای همیشگی ای که توی اکثرشون وجود داره اما کارگردان به خوبی تونسته بود کارش رو متمایز از بقیه نشون بده.طوری که معتقدم جدا از کل فیلم تنها، سکانسی که آنا و ورونسکی باهم رقصیدند لایق اسکار بود.
توی این فیلم به خوبی احساسات و عشق و شیوایی آنا رو نشون دادن، طوری که با بازی فوق العاده ی کیِرا، اضطراب، دلهره، اشتیاق، ناراحتی رو درک میکردی.و نکتهی مثبت دیگه ای که بخوام بگم، دقت به جزییات بود، لمس های ریز، حرکات دستهاشون، نگاه ها و تنش هایی که بین بازیگر ها بود.
چیزی که از این داستان دوست داشتم، این بود که تعهد رو به یک تیکه کاغذ ازدواج نمیدونستن، اینکه یک ازدواج رو با طلاق عاطفی تموم شده میدونستند و خارج از هر کلیشهای، ازدواج و تعهد بین زوجین رو عشق و احساسات تعیین میکرد نه خطبهی عقد!
در کل این فیلم، واقعا ارزش دیدن داره، امیدوارم ببینیدش و ازش لذت ببرید:)
کسایی که دیدن از ۱ تا ۱۰ بهش چه نمرهای میدن؟