Cemre Solmaz'ın anlatımıyla
'' Ben çıkıyorum anne.'' dedim ayakkabılarımı giyerken. '' Dikkat et meleğim. Geç kalma akşam teyzenlere gideceğiz.'' diyen annemin yanağından öpüp kafeye doğru yürümeye başladım. Kafeye gelince boş bir masaya doğru yöneldim. '' Hoş geldin balım.'' diyen Sera' ya sarıldım. '' Hoş buldum pamuk şeker. Aydalar gelmedi mi daha?'' dedim. '' Bartu'nun arabası bozulmuşta Semih onları almaya gitti. Şimdi gelir-'' Sera sözünü tamamlamadan Aydalar gelmişti. Sarılma faslı bittikten sonra Sera siparişlerimizi aldı. ( Kafe Sera' nın)Sohbet etmeye başladık. Etrafa göz gezdirirken esmer bir çocukla göz göze geldik. Ben onun siyahlarında kaybolmuşken Ayda'nın beni dürtmesiyle kendime geldim.
***
Kafeden çıkıp eve doğru yürümeye başladım. Gök gürlemesiyle irkildim. Küçüklüğümden beri hep korkmuşumdur. Yağmur yağmaya başlayınca adımlarımı hızlandırdım. Yağmur daha da hızlanırken ben sırılsıklam olmuş kendi kendime kızıyordum.'' Aklımı s*kim ya yağmur yağcanı bile bile şemsiye almadım.'' diye söylenirken yanıma birisi geldi. Kafamı kaldırıp baktığımda kafedeki çocuk olduğunu gördüm. Ben şaşırmış şekilde ona bakarken o elindeki şemsiyeyi ikimizin de ıslanmayacağı şekilde tuttu. '' Evin nerde?'' adresimi söyleyip söylememekte tereddüt ederken tekrar konuştu. '' Merak etme düşündüğün gibi kötü niyetli değilim.'' adresimi söyleyip eve doğru yürümeye başladık. Soğuktan tir tir titriyordum. Üstündeki montunu çıkarıp bana verdi. '' T-teşekkür ederim.'' Eve gelince montu çıkarıp ona verdim. ''Teşekkür ederim kara çocuk. '' dedim.'' Önemli değil.'' diyerek gülümsedi. Ah düştüm sanırım. Kapıyı açıp eve girdim. Anneme gözükmeden odama çıkıp sıcak duş aldım. Aşağı indiğimde annem sofrayı hazırlıyor babam ise haberleri izliyordu. '' Hoş geldin güzel kızım.'' babama sarılıp anneme sofrayı hazırlamasında yardım ettim.
***
Teyzemlerle sarılma faslı bittikten sonra Yusuf'un odasına çıktım. '' Yufuss.'' onu sinirlendirmek hoşuma gittiği için bazen ona Yufus veya Yunus diyordum. '' Hoş geldin Cemrullah.'' yanağını öpüp yatağının üzerine oturdum. Biz ordan burdan konuşurken kapı açıldı. İçeri kafedeki kara çocuk ve bir rengarenk saçları olan bir kız girdi. '' Güzelim hoş geldiniz.'' vay Yusuf Bey'e bak sen yengem olmuş hiç söylemiyor. '' Öhm hoş bulduk badi.'' dedi o kara çocuk. '' Abii. Hoş bulduk aşkım.'' demek kardeşlermiş.'' Ben sizi tanıştırıyım Cemre sevgilim Özgür ve abisi Özgür Deniz. Deniz ve Özgür kuzenim Cemre. ''. '' Memnun oldum'' deyip elimi uzattım. Teker teker el sıkıştık. Ama Deniz'in elini tutarken karnımda kelebekler uçuştu.
***
Deniz ve Özgür'ün telefon numaralarını alıp dışarı çıkıp arabaya bindik. Eve gidince annemlere iyi geceler dileyip odama çıktım. Zürafalı pijamalarımı giyip kendimi uykunun kollarına bıraktım.