Hanna
- Kafaen e detta?
Jenny setter seg ned på den andre stolen. Hun stirrer fokusert på lappen.
- Trenge du hjelp, ellår? Ler jeg.
- Det e fra Stefaren min og broren min, Bobby.
Jenny leser opp fra lappen:
Jenny, du har sikkårt merka at denna byen e forlatt. Me måtte stikka te skogs av samme grunnen. Det har kommt ein Zombie Apocalypse. Så du vett kor du finne oss. Ja, og det e noke hermetikk bokser igjen i kjellaren, og du kan ta det av våpen og ammunisjon som e igjen. P.s. Husk å slukka peisen før du stikke.
Jenny møter blikket mitt. Hun starter å le en nervøs og fjern latter.
- E detta ein joke? Det e vel bare kødd? Spør jeg, og river lappen ut av hendene hennes.
- Eg tror faktisk at det e sannt, ka me alle folkå så mangle? Me har jo ikkje vært nede i byen, det kan jo vær zombier...
Jenny reiser seg brått opp.
- Tony's! Me må advara Mona og Armand, tenk hvis det skjer noe me Tony's!
Tony's er pizza resturantren hvor vi pleier å om ettermiddagene. Jenny tar opp røret til den gamle hustelefonen, og slår inn nummeret.
- Ok, dei har allerede starta å setta opp strøm gjerde rundt Tony's, Mona og Armand e heldigvis i gode hendår.
Jenny reiser seg opp og trekker ut en stor tur sekk ut fra ett skap. Hun samler sammen kjøkken knivene, som har tagger så brutale at de kunne sagd gjennom ben, og stapper dem i lummer. Hun fyller bunden av sekken med hermetikk, og trør oppi jaktstøvlene.
- Kom. Sier Jenny, og leder meg bort til ett digert våpenskap.
Hun fyller jakkelommene og sekken med ammunisjon, og fester ett ammunisjonsbelte til brystet. Hun tar alle pistoler, rifler og hagler og legger dem i sekken. Hun fester to dobbeltløpede, avsagde hagler tilgjengelig på utsiden av sekken, og tar fatt i Tommygunen.
- Eg e klar nå, ska me stikka te deg?
YOU ARE READING
Tha Ultimate Zombie Apocalypse
FanfictionHanna og Jenny er to outcasts, som bare har hverandre ( og en tilbakestående gutt ) når zombie epedemien bryter ut. Hannas logiske hjerne, og Jennys talent med våpen slår seg sammen i kampen om å overleve. Skrevet av: Hanna Vikingstad og Jenny Rudi...