Jenny's hjem

56 1 0
                                    

Hanna

Vi går bortover fortauet, men det er fremdeles ingen tegn til mennesker.

- Det e noe seriouse shit going on her, hvisker jeg nervøst.

Det har sluttet å regne. Den eneste lyden som finnes er fra våre egne våte føtter og vinden fra vest.

Jenny vrir om på den rustne nøkkelen. Jeg lener albuen inntil rekkverket imens Jenny strever med å vri om. Jeg kvepper til fordi en del av rekkverket løsner, og trekker hånden til meg.

Huset til Jenny ligger isolert fra byen, inni skogen bak Rema. Det umalte panelet har våte flekker, og et par taksteiner har løsnet fra taket.

Jenny kaster sekken fra seg på gulvet, og tramper inn i stua. Lukten av alkohol og sigarrøyk slår imot meg idet jeg går inn etter henne.

- Føl deg som.. hjemmy! Gliser Jenny, og holder på å dø av latter.

Jenny har veldig dårlig humor. Det er egentlig ganske trist.

Jenny rekker fram en sigar til meg imens hun tenner sin egen. Vi trer inn på kjøkkenet. Jeg holder på å kaste opp når den forjævlige stanken av dødt dyr treffer neseborene mine.

- Kafaen e det, Jenny? Brøler jeg, og holder meg for nesen.

- Det e middagen våras, dipshit. Ler Jenny idet jeg ser en død hjort som er slengt over det lille vaklende kjøkkenbordet. En strime tykt, mørkt blod renner nedover det ene bordbenet.

Mens Jenny setter en panne på platen, pirker jeg en liten bit av den flassende tapeten. Øyeeplene til den døde hjorten stirrer mot meg. Snuten glinser i det dempede, gule lyset fra taklampen.

I det Jenny skal til å åpne kjøleskapet, plukker hun av en gul post-it lapp fra døren.


Tha Ultimate Zombie ApocalypseDonde viven las historias. Descúbrelo ahora