start:27 Jun 2021
end :____LELAKI itu terkedu melihat wanita yang ia paling sayangi dan ia cintai curang dihadapan matanya sendiri.lelaki itu terkejut melihat perempuan itu sedang bermesra bersama lelaki lain.
"Aku benci kau perempuan!"lelaki itu menjerit sekuat hati.perempuan itu terkejut kerana dia terdengar pekikan yang kuat.yang lebih mengejutkan lagi suara pekikan itu ternyata milik boyfriend nya sendiri
Lelaki itu memandang teman wanita nya dengan penuh kemarahan yang membuak buak.dia tidak sangka wanita yang ia paling sayangi sanggup curang dibelakangnya.
"Sanggup kau curang eh,aku percaya kau selama ni,aku sayang kau macam mana aku sayang diri aku sendiri,aku lebihkan kau daripada mak ayah aku!.Ini yang kau balas?macam ni ke cara kau balas ha perempuan?!"kata lelaki itu dengan lantang.
"awak,saya boleh terangkan semua ni,please jangan tinggalkan saya"rayu perempuan itu.perempuan itu mengejar lelaki itu apabila lelaki itu beredar dengan segera meninggalkan tempat itu
Argh,semua perempuan sama sahaja!.jerit hati lelaki itu.tiba-tiba perempuan yang bernama Eun ae itu datang memegang tangannya."Awak,ni semua salah faham,saya boleh jelaskan.."."Lepaskan aku la betina tak tahu malu!"bentak lelaki itu.lelaki itu beredar dari tempat itu dengan kemarahan yang teramat.Dia menyesal kerana dipertemukan dengan perempuan itu.
Perempuan itu terkedu apabila teman lelakinya mengatakan begitu kepadanya.Dia tidak berganjak dari tempat itu kerana terlalu terkejut teman lelakinya sanggup memarahi dia sebegitu rupa
yela sapa tak marah kalau kena macamtu kan🤧hehe
[❀❀❀]
Hana menangis teresak esak di bahu kawannya."Sanggup dia tinggalkan percayakan dia,aku sayang dia Ri..rintihnya."Sudah-sudah la tu na ,kau lupakan jelah lelaki macam tu,bukannya buat kau bahagia pon, tapi buat kau merana adalah!"."kenapa dia sanggup buat macam ni dekat aku..hikss..apa salah aku sampai sanggup pergi luar negara tinggalkan aku?..hikss.."tersedu sedan Hana menanyakan soalan itu kepada kawan baiknya,Ae-ri
"Aku pon tak tahu la apa niat sebenar dia,yang aku tahu dia pergi ke luar negara sebab nak jumpa perempuan lain.Tunang kau couple dengan perempuan lain rupanya sebelum kau bertunang,pandai jantan tu berahsia eh,kalau aku dapat dia dah lama aku congkel biji mata dia"berang Ae-ri.
Selama 4 bulan Hana dan tunangnya bertunang,tapi siapa sangka lelaki itu pergi keluar negara demi menemui kekasihnya dan meninggalkan Hana.Sampai sekarang tiada khabar tentang Hyun-jae,tunangnya.
"Aku menyesal kenal lelaki macam tu.Aku taknak dah percaya lelaki,hati aku dah tertutup untuk menerima mana-mana lelaki"luah Hana."Habistu kau taknak kahwin sampai bila-bila?ke kau nak jadi lesbian?!"tanya kawannya dengan perasaan terkejut.Sempat lagi kawannya melawak hambar."Ish kau ni,takkan la aku nak jadi lesbian"marah Hana."Hehe,aku gurau je jangan la marah-marah.Tapi,kau taknak kahwin sampai bila-bila ke?"tanya Ae-ri."Hurm entahlah..aku pun tak tahu,tapi buat masa sekarang aku taknak kahwin lagi,hati aku dah tertutup untuk menerima mana-mana lelaki.terang Hana.Ae-ri mengangguk tanda faham,"aku nak kau lupakan lelaki tu,jangan fikir lagi pasal dia"kata Ae-ri lantas menggosok bahu kawan rapatnya.Hana mengangguk lemah.
abaikan typo,sorry tak dapat buat panjang utk bab 1 ni sebab first time saya terbitkan cerita dekat wattpad😭
YOU ARE READING
kau,aku,tuhan
Romance"tapi kenapa aku tak boleh bersama dengan dia?" [🌸🌸🌸] "kau kena faham,agama dia dengan agama kita tak sama.." [🌸🌸🌸] Kejadian tidak diduga berlaku di hadapan matanya sendiri yang membuatkan dia tidak mempercayai mana-mana perempuan lagi.baginy...