❀ℬ𝒜ℬ 2

15 2 0
                                    

DUA tahun berlalu,Min Yoongi masih tidak dapat melupakan kejadian itu.Hatinya teramat sakit mengenangkan teman wanitanya,sudah 4 tahun mereka menjadi pasangan yang bahagia,dia tidak sangka kekasih nya sanggup berbuat demikian.

Kini,Min Yoongi bekerja di sebuah kafe perusahaan kawannya.Dia ingin mencari ketenangan kerana ingin melupakan ex teman wanitanya.

HANA POV

Kini Hana menyambung pelajaran nya di kolej,semester pertama.Dia ingin melupakan bekas tunangnya itu, kisah 3 tahun lalu,jadi,dia patut mulakan hidup baru.Ibubapa nya kecewa bakal menantunya sanggup berbuat demikian.

"Hai Ae-ri!" sapa Hana."Eh,hai Hana,kau apa khabar?".Dikolej itu hanya Hana dan beberapa orang sahaja yang beragama Islam,kawannya beragama Kristian.

"Aku sihat je,eh, kau ambik jurusan apa?"tanya Hana."Aku ambik jurusan sains",Ae-ri menjawab soalan Hana.

"Eh,samalah,aku pon ambik jurusan sains!"kata Hana dengan nada gembira."Weh,serious la kite same?",Ae-ri seakan tidak percaya kata-kata Hana."Betul,aku pon ambik jurusan sains!".Mereka berpelukan kerana terlalu gembira dan teruja,tidak sangka boleh sama jurusan.

SKIP

Jam di tangannya menunjukkan sudah masuk waktu Asar."Ae-ri,kalau kau nak balik dulu,balik la,nanti aku balik."Eh,kau nak pegi mane?".."Aku nak pergi surau nak solat,hehe".Kerana rumah kongsi mereka agak jauh daripada kolej,Hana mengambil keputusan untuk solat dahulu di surau terdekat.Ae-ri mengangguk tanda faham,dia tahu Hana beragama Islam.

"Eh,Ae-ri,lepas aku solat nanti,aku ingat nak singgah kafe lah kejap.."."Eh,takpe ke kau pergi sorang-sorang,taknak aku temankan?"tanya Ae-ri,risau kawannya pergi seorang diri."Takpe,aku tahu la jage diri,kau jangan risau la"Hana cuba menenangkan kawannya yang nampak nya merisaukannya."Hurm..kalau macamtu ok la,tapi jangan lama-lama tau",pesan Ae-ri."Ye,aku akan ingat pesan kau",kata Hana sambil tersenyum.

"Kalau macam tu aku balik dulu lah,byebye"."Yela,byebye".

END POV

Min Yoongi mengelap meja pelanggan yang sudah beredar,dia melihat jam di tangannya,sudah hampir pukul 5 petang.Dia harus balik sebelum pukul 7.

Tiba-tiba loceng di pintu kafe itu berbunyi,Min Yoongi mengeluh.Ish,tak menyempat aku nak balik awal,desis hatinya.

"Selamat datang ke Kafe Cream Art".Sapa Min Yoongi dengan ramah,perempuan rupanya.

Hana hanya mengangguk.Dia duduk di salah satu meja di kedai itu."Hurm..saya nak raspberry donut dan tiramisu".Kata Hana sambil melemparkan senyuman yang manis pada Min Yoongi.Min Yoongi terpesona dengan keindahan senyuman Hana.

"Helo?"Hana menegur Min Yoongi yang tampak tidak berganjak dari tempatnya.Min Yoongi terkejut lalu meminta maaf,Hana tergelak kecil tetapi telinga lintah Min Yoongi dapat mendengar tawa Hana.Muka dan telinga Min Yoongi sedikit kemerahan.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 01, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

kau,aku,tuhanWhere stories live. Discover now