hs 3. de vader is...

2 0 0
                                    

Toman knippert een paar keer met zijn ogen tot deze aan het licht zijn gewend. hij kijkt om zich heen. 'er is niks veranderd!' zegt hij tegen zijn vader. 'het is maar 7 jaar geleden, zoon.' dan komt uit een van de huizen een andere, woest uitziende god aangelopen. 'wat doet uw zoon hier, Zomovan, hij heeft nog geen een van zijn taken uitgevoerd en mag hier dus niet komen.' Zomovan slaat een arm om de schouder van de andere god heen. 'luister maar even naar hem, Warafalon.' Zomovan loopt naar het midden van een soort plein, waar alle straten samen komen. 'goden en half-goden, komt allen naar het middenplein. mijn verbannen zoon weet wie de vader is van het kind en wat het geslacht gaat worden!' binnen no-time stroomde het plein vol met goden, godinnen en half- goden en godinnen. Toman stapt verlegen naar voren. hallo allemaal, leuk jullie weer te zien. ik heb velen stormen bestudeerd en deze was als geen ander. hij was sterker, woester en voller dan menig ander storm. het geslacht van de baby is vrouwelijk, want de wolken zijn rond en vol. de vader moest wel een volbloed god zijn vanwege de windkracht 12. de vader is een god die sterk is en een beetje woest met een wat korter lontje dan menig ander.' heleboel goden en godinnen kijken hem verbaast aan maar een godin weet wie hij bedoelt. 'dat.. dat kan.. an niet' zegt ze en dan valt ze flauw. 'taranna!' roept een ander die haar zo snel mogenlijk bij probeert te brengen. 'wie is het!'roepen heel veel goden en vooral godinnen. 'de vader van dit kind is… Warafalon. het is de enige mogelijkheid. hij is sterk, woest en hij heeft een zeer verkort lontje.' iedereen begint door elkaar te praten. het kan toch niet? de godin van de vrede die een kind krijgt van de god van de oorlog! 'stilte!' roept iemand dan. het is Warafalon. hij loopt naar voren en gaat naast Toman staan. 'hij kan gelijk hebben, mede-goden en godinnen. ik heb inderdaad wat met Amoria gehad.'
☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

Hallo! Wat vonden jullie er van???
Het plaatje moet prinses Taralin voorstellen, de huid had iets bleker gemoeten, maar dat kon ik niet vinden.

het stormkindWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu