Berbalik kepada dunia penuh tipu daya,
Zaman kini, memang semua benda akan tertipu dengan layar kaca media..
Sehingga menimbulkan banyak persoalan yang berada di benak fikiran justeru melupakan satu nikmat yang harus kita rasa syukur..misalnya laa kan sekali kita tengok orang yang lebih daripada kita, kita rasa bahagianya dia, walhal kita tidak tahu realitasnya kehidupan beliau di dunia nyata..
Yang kita nampak hanyalah kebahgiaan semata-mata, sedangkan liku liku dan perit jerih yang dilaluinya hanya dirinya sahaja yang tahu, dan tuhan yang akan menyaksikan..
Maka sematkanlah satu pendirian untuk menerima hakikat dan teruskan perjalanan ini demi menggapai kebahgiaan tanpa ada rasa ragu-ragu sedetikpun..
—
Fasa tipu daya dunia ......Kau akan nampak dunia ni melekakan dikau.. kau akan berada di beberapa fasa..
FASA dimana kau bebas berada di situasi keseronokan dengan hiburan semata...
Saat kau bebas dengan sesuatu yang kau anggap selesa...
Saat rasa dunia ini kau yang punya..
Sedangkan kau tertipu..
Kau tertipu dan kau leka ,
Hingga satu saat kau dijentik untuk sadar dari hanyutnya tipu daya dunia..yaaa semua orang akan diberikan kesempatan untuk leka dan tak semua juga akan dijentik untuk kembali ke realiti yang sebenar benarnya dunia ini..
Itu semua subjek dan kita hanyalah prediket yang menjadi watak dalam mengembangkan skrip cerita akan dunia yang kita diami.
Sadarlah wahai diri ini.. andai kau terlena sekali lagi, aku mohon dikau bangkit semula dan berharaplah akan suntikan dari Tuhanmu yang Esa..
Jangan pernah pudar berdoa, buka mata jangan tutup pintu hati..
YOU ARE READING
FIXEEE🤘
Randoma lot of a SAVAGE words, bukan sentap tapi ZASSSSSSS buat untuk aku motivate diri aku and others, kau tak suka boleh blah hahahhahaha #savage #poems #puisi #puitis #ayatpadu