(بعد دقائق وصلت ونظرت للمكان بتوتر وتغلبت عليه وصعدت للاعلي)
وصلت نور واردفت للسكرتيره:السلام عليكم.
السكرتيره:وعليكم السلام اتفضلي.
نور:كنت عايزه اخد معاد مع دكتور اسر رزق سمعت ان مفيش حجز قبلها.
السكرتيره:فعلا .....اتفضلي اقعدي في حاله جوا وحضرتك بعدها.
نور:تمام شكرا.
(اخذت نور بيانات نور وجلست وهي متردده وخائفه من هذا القرار)
بعد دقائق خرجت الحاله وتوجهت السكرتيره لمكتب اسر وقالت:دكتور اسر في حاله اسمها نور هشام....
قاطعها اسر:دخليها ودي اخر حاله انا تعبت.
السكرتيره:حاضر.
خرجت السكرتيره واردفت:اتفضلي يا انسه نور.
(نهضت نور وتوجهت للمكتب بخطوات مرتبكه للغايه )
نظر لها اسر باعجاب لحجابها المحتشم عكس باقي الفتيات.
نهض وقال:اتفضلي.
جلست نور بتوتر:شكرا.
جلس اسر:اتفضلي اساعدك ازاي .
لاحظ اسر توترها واردف ببسمه:اعتبريني اخوكي واتكلمي عادي.
نظرت له نور وهدأت قليلا واردفت:احم شكرا ....عندي مشاكل ومش عارفة حلها وصلت لمرحله اني زهقت من حياتي فعلا .
اسر باهتمام:كملي.
نور:عايزه اخل المشاكل دي ومش عارفة اعمل اي حاولت افكر وملقتش حل.
اسر ببسمه:طيب كويس انك عايزه تلاقي حل للمشاكل دي كل حاجه انتي عايزه تحكيها احكيها وعن حياتك كمان عشان نحل المشكله.
نور بتوتر:بس.....
اسر مقاطعا:دي اسرار متخافيش .
نور ببسمه:ماشي.
اسر باهتمام:يلا قولي.
نور:احم اسمي نور هشام عندي٢٦ سنه كليه طب ..دي معلومات ملهاش لازمه بس تمام.
ضحك اسر بخفه علي مرحها واردف:تمام.
حزنت نور:مش عارفة احكي عن اي ولا اي.
اسر وقد شعر بحزنها:كل حاجه عايزه تحكيها قوليها وانا حابب ده علفكره.
ابتسمت نور:انا تركيه واتنقلنا هنا لمشاكل كبيره جدا..
اسر باهتمام:ايه هي.
نور:بابا وماما كانو ولسه بردو بيشتغلو في شركه ف خصْم ليهم قرر ينتقم ولحد دلوقتي مش لاقيين سبب ف قتل اهل بابا وماما عن طريق انفجار .
نور وعيونها بدأت ان تمتلئ بالدموع:بعدها جينا مصر وبابا قرر ينتقم ف نزل كل اسهم شركته وكان وقتها عندي ١٨ سنه جيت ودرست هنا ومن وقتها واهلي ولا كإني معاهم.
اسر بتعجب:ازاي.
نور وهي علي وشك البكاء:مشغولين في الشغل علطول كل اللي بيعملوه معايا اني اخد فلوس واحتياجاتي بس للاسف محدش واخد باله اني محتاجه حنان اب وام.
اسر بحزن:واخواتك.
نور وقد بدات بالبكاء:مش عندي اخوات انا البنت الوحيده.
جلس امامها اسر وناولها ماء:كملي.
اخذتها نور وتناولت بضع قطرات منها:شكرا.....بس انا كده بقالي كده ٨سنين.
اسر :طيب انتي مش عندك صاحبه مثلا.
نور بسخريه:للاسف بتعرض للتنمر طول حياتي ولحد دلوقتي.
اسر:ازاي.
نور بحزن:متضايقين مني بحكم اني علطول كويسه في دراستي والكل بيشكر فيا في كده بيحاولوا يدايقوني وكلهم متضايقين مني عشان جمالي مع ان ده مدايقني جدا اتمني ان اعمل اي حاجه عشان اثبت ان شكلي طبيعي ومفيش حاجه ....من وانا صغيره وانا شخصيه منطويه واهلي مش شايفين ده هما عندهم الشغل اهم حاجه في حياتهم مر ٨ سنين واكتشفت ان السنين مرت بسرعه جدا وخلاص فاضلي اسبوعين وامتحن لاخر سنه ليا في الكليه سألت نفسي ازاي هتتعاملي مع الناس كده وانتي دكتوره ومفروض تقدري تتعاملي مع كل الناس ازاي وانتي لوحدك ومش بتتعاملي مع حد اصلا.
اسر بحزن :اهلك مش شايفين اي حاجه .
نر بسخريه:انا بصحي كل يوم علي صوت الخدامه وبسألها عليهم علطول في الشركه مش بشوفهم إلا قليل علطول قاعده في اوضتي نفسي اقولهم اني محتاجه حنان وبزعل جدا لما حد يتنمر عليا.
اسر بحزن :طيب عندي ليكي حل .
نور بتعجب:حل ايه.
اسر وقد ظهرت علي ملامحه التفائل :التنمر حاجه وحشه جدا مش عايزينه ياخد جزء من حياتنا ناخد الامر عادي جدا وبدون زعل وانتي بنفسك اعترفتي انهم متضايقين من مستواكي في الدراسه وجمالك ف ناخد الامر عادي.
نور ببسمه:كويس.
اسر ب تفائل:بالنسبه لاهلك ف تحاولي تشاركيهم حجات ليكي ومش تيأسي من اول مره لازم اصرار .
نور بتفائل:تمام شكرا جدا بجد مش عارفه من غير حضرتك كنت هعمل ايه شكرا.
اسر ببسمه:عفوا.ده الكارت بتاعي لو احتاجتي حاجه .....معادنا بكرا بإذن الله.
اخذته نور ببسمه:شكرا..عن اذن حضرتك.
نهض اسر ببسمه:اتفضلي نورتيني.
(خرجت نور بسعاده وتوجهت لشركه والديها)
بعد دقائق وصلت ودلفت للشركه وذهبت للسكرتيره ببسمه:السلام عليكم ي ورده.
ابتسمت ورده السكرتيره:وعليكم السلام يا انسه نور.
نور ببسمه رقيقه:امال بابا وماما مش في المكتب ولا ايه؟.
ورده:لا هنا في اجتماع اتفضلي في المكتب استنيهم.
نور:ماشي ابعتيلي عصير شيكولاته بالله عليكي.
ورده:حاضر.
(توجهت نور للمكتب وجلست علي المقعد وبعد دقائق وصل المشروب وجلست تتناوله )
بعد نصف ساعة وجدت والديها يدلفوا للمكتب.
نهضت نور احتراما لهم واردف هشام بعدم اهتمام:جايه ليه في حاجه.
شاديه بعدم اهتمام هي الاخري:في اي.
نور بحزن من معاملتهم:لا كنت عايزه اطمن عليكوا بس.
هشام وقد جلس:احنا كويسين روحي يلا.
نور بحزن:تمام عن اذنكوا.
(توجهت نور للخارج ومنها لسيارتها)
(بعد دقائق وصلت الفيلا ودلفت للداخل ومنها لغرفتها تحممت وتوجهت للشرفه وهي تتناول مشروبها المعتاد )
نور بحزن:يارب انا بجد محتاجه حنان ومحتاجاهم في حياتي.
في الليل
(هبطت نور للاسفل لتجد والديها كعادتهم يتحدثوا عن العمل جلست بجانبهم بصمت )
*******
عند اسر
توجه لمنزله وهو يفكر في تلك الفتاه وابدل ثيابه وتناول عشائه ودلف لغرفته وخلد للنوم.........
يتبع.....
*****
متنسوش الفوت والمتابعه ورايكوا في الكومنت ❤#بقلم ملك احمد❤
أنت تقرأ
طبيبي النفسي بقلم المبدعه ملك احمد
Fanfictionنور فتاة تبلغ من العمر ٢٦سنه تقوم بموجه الحياة بمفردها بسبب الاحداث التي حدث لعائلتها ويظهر انها كانت تعاني من بعض الاحداث في الماضي وهذه الاحداث بدأه في الظهور واحداث بعض المشاكل في حياتها الحاليه وهي بمفردها وسيطر الوضع عليها لفتره من الزمن حتي قا...