Parasite

107 14 24
                                    

Upravo sam odgledala Parasite po treći put. Prvi je bio kada me je drugarica naterala da gledam sa njom jer je njena grupa prijatelja već odgledala, drugi put sam gledala sama jer sam želela malo bolje da razumem temu i događaje koji su doveli do plot-twist-a (koji naravno neću da spoilujem) a treći je bio baš malopre sa mojim roditeljima koji takođe imaju pomešana osećanja, što je razumljivo jer ovaj film definitivno nije za svakog.

Jeste li vi gledali Parasite?

Ako jeste, ovo je chapter za vas. Ako ne, ne brinite potpuno je spoiler-free. Želim da uživate u gledanju koliko sam i ja.

Sada, to što je mainstream često izaziva ljude da ga kritikuju bez razloga. Ovih par godina imala sam priliku da vidim gomilu glupih komentara tipa da je overrated. A osobe koje komentarišu uglavnom budu oni amerikanci kojima smeta što nije na njihovom jeziku ili oni ljudi koji su pročitali sypnosis ili odgledali trailer na youtube-u i umislili da imaju pravo na kritike.

Dok ne odgledate, ne komentarišite. Kako nešto što niste gledali može biti overrated? Ovo je kao npr jeste da ne gledam anime ali odgledala sam Naruta dok mi je japanska animacija još bila zanimljiva. Ljudi komentarišu bez da odgledaju ceo anime (koji btw ima 700 epizoda) i nazivaju ga overrated samo zato što se o njemu stalno govori i upoređuje se sa drugim, meni manje zanimljivim anime-ima. (Pričam za one koje sam ranije odgledala). Tako da, kada biste samo seli i odgledali Naruta do kraja shvatili biste zbog čega je proglašen jednim od najbolje urađenih, legendarnih animea. Isto važi za Parasite.

Možda vam tema borbe za viši socijalni status nije zanimljiva, što je opet razumljivo. Ovo je film o dve porodice, bogatoj (Park) i siromašnoj (Kim) koji se kroz dobro osmišljen plan nekako domognu tog bogatstva. (Sitnice ću ostaviti da sami pogledate). Međutim, skočiti u najviši društveni sloj na kraju ipak nije moguće, ma koliko god u našoj glavi to dobro funkcionisalo.

Iz ovog filma definitivno možete mnogo naučiti, ma koliko bili zbunjeni krajem. Mene je ta zbunjenost držala dok nisam odgledala drugi put i bolje se udubila u samu suštinu filma. Ljudi moji ja veće remek delo u poslednje vreme nisam videla. Odgledala sam četrdesetak korejskih filmova ali kakvi god bili, teško je uporediti kvalitet sa onim koji Parasite poseduje. To je barem neko moje mišljenje, neslaganja su u redu jer svako od nas naravno nema isti ukus.

Završiću ovde jednim pozivom da pogledate film (ukoliko već niste) i ako ne budete razumeli kraj slobodno se obratite google-u. Tema je kompleksna i kraj definitivno jeste neočekivan, ali ako mu date šansu sigurna sam da će vam se svideti.

 Tema je kompleksna i kraj definitivno jeste neočekivan, ali ako mu date šansu sigurna sam da će vam se svideti

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

30. jun 2021.

𝐆𝐋𝐔𝐏𝐎𝐒𝐓𝐈Where stories live. Discover now