Máme tu pár faktů . Většína ( všechno ) je sice o knihách , ale snad vám to nevadí :)
1 . 50 shades of grey je nejlépe prodávaní kniha v Británii vůbec .
2 . Před napsáním knihy Šifra mistra Leonarda byl její autor - Dan Brown skladatel a pop zpěvák.
3 . Knihy o mladém kouzelníkovy Harrym Potterovi jsou nejzakazovanější knihy v Americe .
4 . Alenka v říši divů je jako kniha zakázaná v Číně,protože v ní vystupují mluvící zvířata.
5 . Dobrodružství Toma Sawyera je první knihou napsanou na psacím stroji.
6 . J.R.R Tolkien napsal celou triologii Pána prstenů jen dvěma prsty .
- Jak jste na tom s prsty vy ?
7 . Původní název Pýchy a předsudku je první dojmy .
- Jak čtu tak jsem ráda,že to přejmenovali.
8 . Snooki ,Justin Bieber ,Jessica Alba jsou v seznamu nejlépe prodávných autorů The New York Time .
- Kdo je Snooki ,víte to někdo ?
9 . Bible je nejstarší a nejrozšířenější knihou světa .
10 . Jedna z nejkontroverznějších knih všech dob je Lolita od Vladimíra Nabokova. Tato kniha byla předmětem kontroverze už od svého zveřejnění v roce 1955 . Její vydání bylo zakázáno v zemích jako Francie, Velká Británie, Jižní Afrika, Argentina nebo Nový Zéland. Zdá se však, že v Americe kniha si užila velký úspěch a prodalo se 100,000 kopií v prvních třech týdnech. Román tvoří průzkum uvnitř mysli pedofila, který se jmenuje Humbert Humbert, a který vypráví o svém životě a o posedlosti.
- Abych se přiznala tak jsem viděla film natočen podle této knihy,když mi bylo asi tak deset nebo dvanáct . A nebyl zas tak hrozný aspoň podle mě,až tedy na to že jemu je čtyřicet let a jí zhruba čtrnáct.
11 . Nejdražší kniha na světě má jen 13 stránek, ale má hodnotu zhruba 153 milionů eur. Název knihy je Role a napsal ji Tomáš Alexander Hartmann.
Snad se vám fakta líbila a budu se opět těšit na vaše krásné komentáře. Děkuji za pomoc,jen díky vám se " příběh & série " umístila v 7 in #Random