Mala tehnička začkoljica

6 3 5
                                    

Dimi je bio zauzet u prodavnici celog dana. Navratilo je više kupaca, pa je trebalo štošta dohvatiti i doneti. Konačno, kada je došao kraj radnog dana, pokupio je svoju novu mašinu i poneo je kući. Bila je teža nego što je očekivao i jedva ju je dovukao i spustio na sto u svojoj sobi, nestrpljiv da je pregleda.

I dalje mu nije bilo jasno šta naprava treba da radi. Video je gomile računskih mašina, i znao je kako rade, ali ovo je bilo nešto drugo. Proučavao je tastere s prednje strane i pritisnuo nekoliko, da vidi šta će se dogoditi.Pokrenuli su se, ali jedva. Izgleda da je mašina zarđala.

Dimi je znao kako da reši ovakav problem. Doneo je limenku ulja i nakapao malo u sve otvore i rupice koje je video. Zatim je ponovo isprobao tastaturu. Ovog puta tasteri su reagovali.

Zatim je isprobao polugu sa strane.Ovde je potrajalo dok ulje nije počelo da deluje, ali napokon je uspeo da je pokrene.Kad je to uradio, iznutra je doprlo zujanje i puckanje, a točkići su počeli da se vrte ukrug. Zatim, kada se poluga vratila u početni položaj, mašina je ponovo utihnula.

- Dakle! - rekao je sam sebi. - Pitam se šta je to sad bilo.

Još uvek je sedeo i razmišljao o ovoj zagonetnoj napravi kada je došao njegov drug Ben. Ben je razgledao mašinu i tu i tamo je bocnuo šrafcigerom, a zatim odmahnuo glavom.

-Nikad nećemo skontati šta je to- kazao je

-Jesi li dobio i priručnik s uputstvima?

-Nisam- tužno je uzvratio Dimi.

-Možda su nekad i postojala uputstva, ali to mora da je bilo pre sto godina.

Ben je ponovo pogledao aparat.

-Ovo mesto ovde izgleda kao valjak za rolnu papira.

-Da- složio se Dimi. - A ovde ulazi papir.

Benovo uzbuđenje je raslo. -A evo gde izlazi, pogledaj!

Dimi je gledao napravu, a zatim je pogledao u Bena. Obojica su istovremeno došla do istog zaključka. Ukoliko stave rolnu papira i ubace je unutra, kada papir izađe s druge strane, otkriće šta mašina radi.

-Kako se toga ranije nismo setili! - uzviknuo je Dimi . -Trebalo je da to uradimo još na početku.

Ben je otrčao do papirnice da kupi rolnu, a Dimi je završio sa čišćenjem i podmazivanjem mašine. Zatim su stavili papir, Dimi je postavio polugu u početni položaj, duboko uzdahnuo i povukao je naniže. Mašina je još jednom neobično zazujala. Potom je odnekud iznutra do njih dopro zvuk kuckanja, prilično nalik na zvuk pisaće mašine koja radi sama od sebe.

-Radi nešto- prošaputao je Dimi.

-Radi...

-Da- odgovorio je Ben. -Pitam se...

Pre nego što je stigao da završi šta je hteo da kaže, mašina je još jednom zazujala i malo parče papira je lagano iskliznulo iz otvora na drugoj strani.

Dimi ga je podigao i pogledao.Izgleda da je mašina nešto odštampala na papiru dok je još bio u njoj. Počeo je da čita, a onda, na Benovo zaprepašćenje, prasnuo je u smeh.

-Šta je tako smešno?- pitao je. -Daj da vidim.

Dimi mu je pružio papir

-To je mašina koja pravi šale- kazao je.

-Eto šta je.I odštampala je najsmešniju šalu koju sam ikada pročitao.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 18, 2021 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mašina za šaleWhere stories live. Discover now