När jag lämnat Cam på skolan så kom jag på att jag inte hade någon cykel eller bil med mig och att jag glömde mobilen där hemma. * Fan vad ska jag göra nu -.- * sa jag för mig själv medan jag började gå gå omkring i cirklar och tänka på vad jag skulle göra, innan jag äns visste ordet av det så stod jag framför skoldörren till Cameron's klass rum och knackade på.
Dörren öppnades och alla människors ögon i rummet flyttades från tavlan till mig, * Emmh är du den nya studenten?* sa läraren i klassen som var en ganska ung kille med mörkt kort hår med glassögon. * Ehh nej jag skulle bara vilja fråga Cameron Collins en sak * svarade jag läraren och började blänga på Cameron * Är du hanns Flickvän eller mamma?* sa läraren och jag & Cameron började små skratta lite och alla andra i klassen hade öppna munnar för att dom trode att jag var hanns flickvän, * emmh nej! jag är hans syster * sa jag * Okej ursäkta, Cameron varsågod och gå ut och prata med din syster * sa han medan man kunde se hur hans kinder blev röda
Cameron POV
Jag ställde mig upp vid min plats och såg hur alla killar stirrade på Sam med öppna munnar och alla tjejer på mig, * Vad är det* frågade jag Sam * emmh kan jag få låna din mobil och har du din cykel kvar på skolan?* frågade Sam mig, * Ehh jag tror att den står bakom skolan den har inget lås, och här ta mobil jag behöver den ändå inte * sa jag och tog upp min mobil ur byxfickan. *tack så mycket* sa sam och gjorde en släng kyss till någon kille i klassen bara förat röra till det bland killarna. Och sedan gick hon ut genom den stora skoldörrarna.
när jag kom in i klassrummet igen så kollade alla på mig som om det var första gången dom såg mig. * Eyy Cam var det din syrra hon var ju fan het* sa någon kille som jag inte kände till mig * Ja det var min syrra och är det något problem med det, och du vet att hon aldrig kommer vilja gå ut med dig?* sa jag till killen och han svarade inte efter det.
Sam POV
när jag kommit ut från skolan och in på skolgården så plockade jag mobilen från cameron som jag precis tappat på marken, jag tittade på klockan och såg hur mycket klockan var 08:43 och jag började typ om en kvart och skolan låg typ 40 minuter att gå härifrån dit * Hur fan ska jag komma i tid =( * sa jag förmig själv i mitt huvud, precis då så kom det en Bmw för bi som stannade precis framför mig. * Ehh du är väll Samantha? vi går i samma matteklass * sa killen som satt i bilen. jag tror att han hette Ryan.
*Ehh aa det är jag* sa jag och kollade på honom lite förvånande för hur kunde han veta mitt namn jag har typ bara gått i skolan i 2 veckor. * du vet att vi typ börjar om 10 minuter?*sa han *ehh ja vet det är därför jag behöver gå nu* sa jag * Behöver du skjuts?* sa han och öppnade dörren till mig* jag har cykel men tack för att du frågade * sa jag * nej men kommigen jag bits inte hoppa in och det ser ut som om din cykel kommer gå sönder* sa han och stirrade ner på cykeln *ehh okej jag åker väll med dig då* sa jag och satte mig i bilen och tog på mig mitt sätbälte och han körde iväg * vi kommer bara komma ungefär 10 minuter sent * sa han och tog på sig sina pilot solglasögon och satte på musik på radion *okej* sa jag och lutade mitt huvud mot fönstret.
När vi var framme så var det ingen ute förutom vaktmästaren som satt ute och vilade sig, Vi sprang in mott våra skåp och tog tag ivåra saker jag hade Engelska Och Ryan Hade bild så vi gick åtskilda vägar. Jag stannade utanför Engelska salen för att ta ett djupt andetag men precis då jag skulle öppna dörren så öppnade vår lärare Margareta dörren och allas blickar vändes på mig. det är alltid lika pinsamt när man kommer försent så jag försökte att inte göra en sån big deal utav det * Du är sen * sa Margareta med typ värdens läskigaste blick i ögonen.
* ja jag vet jag behövde lämna min lillebror på skolan och jag glömde att ta med mig cykeln * sa jag och blängde tillbaka till Margareta. *okej men gå och sätt dig så kan vi börja lektionen igen* sa hon och gick bort för dörröppningen så jag kunde komma in. jag gick och satte mig längst bak som vanligt och försökte lyssna på vad Margareta hade att säga för att dom som jag satt brevid var som kallade skolan fjortisar. Och nu så hade Skoldagen börjat... -.-
" Jahopp det var andra kapitlet, Den här gången så var det bara jag Labolina so skrev förutom Att Min Bff Mikaela skrev någon mening härnågonstans. men jag hoppas att det var ett bra kapitel?
Ni kan alltid kommenter om det är någonting så kanske vi svarar.
Följ mig på Instagram: Labo_power Kik: labo_power Följ Mikaela På Instagram: Mikaelas_priivata
YOU ARE READING
Bad But Original
Teen FictionAlla Säger Till Mig Att Vara Tyst Och Vara Den Fina Lilla Flickan Som Har Svaret På Alla Frågor På Lektionerna Och Har Jätte Bra Betyg, Och Bor I Det Fina Stora Huset Med Sina Rika Föräldrar. Men Jag Pallar Inte Med Det Skit Snacket Längre Jag Är...