Disebuah apartment, di ruang tamu terdapat seorang gadis yg melakukan sesuatu.
"Shah..kau buat apa tu?" tanya Diyani yg baru dtg dari dapur sambil membawa sepotong kek, dia meletakkan kek tersebut di atas meja yg berada di depan televisyen. Kemudiannya dia menyuapkn kek tersebut ke dalam mulutnya. Dia melihat Shahmiera yg sangat fokus."Cantik?" tanya Shahmiera sambil menunjukkan hasil tangannya kepada Diyani.
"Wah...pandainya mmber aku buat" kata Diyani sambil membelek belek melihat hasil tangan Shahmiera. Shahmiera hanya menatap Diyani dengan sangat dalam. Diyani yg ditatap oleh Shahmiera, menatap Shahmiera dengan malas."Jgn nk dengar suara hati aku, aku cakap jujur okey" kata Diyani yg membuatkan Shahmiera tersenyum.
"Mana tau kan?!" kata Shahmiera sambil menyimpan model rumah tersebut ke dalam kotak.
"Knp kau buat benda tu?" tanya Diyani sambil sambung menyuapkan kek ke dalam mulutnya.
"Bacalah.." kata Shahmiera sambil menyerahkan sebuah poster. Diyani membaca poster tersebut.-------------------------------------------------------------
Pameran Model Rumah
Model rumah yang tercantik akan dipamerkan di Universiti Teknik. Pemenang akan diberikan kursus selama seminggu di Universiti Teknik.
-------------------------------------------------------------
"So?" tanya Diyani yg masih tidak faham. Shahmiera yg melihat Diyani yg tidak faham lagi hanya menatap malas.
"Benda yg kita cari uh ada kt Universiti tu. So aku dah masukkn nama kita berdua dalam pertandingan tu" kata Shahmiera yg diangguki oleh Diyani. Shahmiera yg melihat Diyani memikirkan sesuatu hanya menatap Diyani dengan pelik.
"Kita tk boleh nk tunjukkan kuasa kita, kau nk manusia tahu apa yg kita ada and kau nk Wariy marah ke?" kata Shahmiera yg berdiri sambil membawa kotak tersebut. Diyani yg mendengar perkataan Shahmiera terkejut.
"Berapa kali aku kata, jgn dengar suara hati aku" kata Diyani sambil melihat Shahmiera yg menaiki tangga.
"Bodoh amat..." kata Shahmiera lalu hilang di balik tangga. Diyani yg mendengar perkataan Shahmiera mengjelingkan matanya.
"Susah betul kalau dapat mmber yg boleh baca fikiran ni, nak kutuk dia pun susah" kata Diyani kepada dirinya sambil menggelengkan kepalanya.-------------------------------------------------------------
Mereka berdua ialah Shahmiera Qistina dan Diyani Najwa yg berasal dari sebuah dunia magic iaitu dunia Flowersity. Mereka berdua adalah saudara yg memiliki bapa dari keturunan raja dan bangsawan. Sebulan sebelum umur mereka yg ke-20 tahun. Mereka akan diberikan misi daripada Wariy magic kerajaan iaitu penjaga magic. Misi ini dilakukan kepada waris-waris kerajaan yg tertentu bagi addgolder iaitu penambahan magic dalm diri mereka. Setiap masyarakat Flowersity memiliki 1 magic dalm diri mereka dan mereka dari keturunan raja dan bangsawan memiliki istimewa untuk addgolder. Misi ini dilakukan sekali dlm seumur hidup sebelum umur mereka yg ke-20 tahun. Jika mereka gagal melakukan misi ini pada umur mereka tepat ke-20 tahun , mereka perlu menunggu 10 tahun lagi untuk mencuba sekali lagi. Mereka yg berketurunan raja dan bangsawan perlu melalukan addgolder untuk menentang mana-mana kuasa jahat dan mempertahankan masyarakat Flowersity. Tapi ada satu lagi dunia lain yg wujud selain dunia Flowersity iaitu dunia darkner.
YOU ARE READING
Kalung Kristal
FantasyMenceritakan tentang Shahmiera Qistina dan Diyani Najwa ingin mendapatkan kalung kristal yg berada di dunia lain iaitu bumi. Mereka yg berketurunan anak raja sangat memerlukan kalung kristal tersebut.... Ini story magic yg pertama kali saya buat...