Kalung Kristal (Part3)

5 1 0
                                    

Hari ke-18

"Korng boleh tinggal kt sini, sementara tunggu kaki Diyani okey.." kata lelaki itu kepada Shahmiera dan Diyani di sebuah bilik di dalam apartment lelaki itu. Shahmiera dan Diyani yg mendengar itu hanya menganggukkan kepalanya. Lelaki itu yg sudah mendapat jawapan daripada Shahmiera dan Diyani pun keluar sambil menutup pintu bilik tersebut. Shahmiera dan Diyani pun memandang antara satu sama lain lalu menghela napas kasar.

-------------------------------------------------------------

"Korang kalau nk gunakan magic korng jangan gunakan kt sini?!" kata seseorang tiba-tiba yg membuatkan Shahmiera dan Diyani menatap orang itu terkejut, apa lagi terdapat kawannya yg menatap Shahmiera dan Diyani dengan terkejut. Dia adalah orang yg mempunyai kalung itu.
"Wah..apa korang ada superpower..hebat siak..?!" kata kawan pemilik kalung itu sambil menatap Shahmiera dan Diyani kagum. Shahmiera dan Diyani menatap antara satu sama lain, mcm mana orng itu tidak terkena dengan magicnya. Diyani mengarahkn tangannya ke arah lelaki itu.
"Erm..e..erm..erm" Lelaki itu yg asyik bercakap dari tadi terus tidak boleh bercakap dengan betul kerana Diyani menggunakkan magicnya untuk menutup mulut orang tersebut. Pemilik kalung itu hanya menatap kawannya tanpa reaksi apapun.
"Nama aku Afiq...ni kawan aku Azim..korng?" pemilik kalung itu memperkenalkan dirinya dan kawannya dengan diakhiri sebuah pertanyaan.
"Shahmiera...and ni Diyani.." jawab Shahmiera memperkenalkan diri sambil menatap ke arah Afiq dan Azim diikuti oleh Diyani yg menganggukkan kepalanya.
"Badan korang terluka..biar kita orng bawak korang pergi Hospital" kata Afiq yg diangguki oleh Shahmiera dan Diyani. Diyani yg melihat Azim yg kesusahan menurunkan tangannya.
"Waoah..sebaik.." kata Azim yg lega, dia tk leh bayangkan kalau dirinya tidak boleh bercakap nnti. Diyani yg melihat itu hanya tersenyum.
"Maaf.." kata Diyani dengan rasa bersalah, yg membuatkan Azim yg melihat itu menggelngkan kepalanya.
"Its okey..." kata Azim sambil tersenyum.
"Okey...jomm?!" kata Afiq tiba tiba yg dtg ke arah Shahmiera sambil mengangkat Shahmiera menggunakan kedua tangannya seperti mengangkat pengantin perempuan. Shahmiera yg dibuat begitu begitu terkejut.
"Apa yg kau buat?!..." jerit Shahmiera terkejut, malu sebenarnya bila diangkat begitu.
"Diamlah.." kata Afiq lalu berjalan tanpa memandang ke arah Shahmiera yg berada dikedua tangannya. Shahmiera yg diperkatakan begitu oleh Afiq hanya diam sahaja. Diyani yg melihat itu juga turut terkejut. Tiba tiba Diyani terasa bahawa dirinya terangkat. Azim pulk yg mengangkat dirinya alah-alah pengantin.
"Maaflah...tapi ringan juga eh awak ni.." kata Azim memandang ke arah Diyani sambil tersenyum. Diyani yg mendengar perkataan Azim, hanya tersenyum..pipinya juga terasa panas.

Mereka pun sampai di tempat parking, Shahmiera dan Diyani diletakkan di kerusi belkng kereta. Manakala Afiq yg memandu dan Azim duduk disebelah Afiq. Mereka pun menuju ke Hospitalyg berdekataan. Shahmiera dan Diyani yg dibuat begitu hanya terdiam sahaja.

"Luka awak berdua tk parah dan jgn risau sebb luka yg mcm gini tkkn ada kesan sampingan. Kaki awak pulk, saya harap awak berehat sampai kaki awak sembuh di rumah. Jgn lupa makan ubat, mungkin akan sembuh dalam beberapa hari" kata seorang Doktor menerangkan kepada Shahmiera dan Diyani sambil memegang sebuah catatan. Shahmiera dan Diyani yg mendengar itu hanya menganggukkan kepalanya tanda fhm. Selepas itu doktor tersebut pun keluar meninggalkan Shahmiera dan Diyani.
"Kita...tk de mantra penyembuh luka ke?" tanya Diyani sambil memandang Shahmiera di sebelahnya. Maklumlah bilik VIP, jadi satu bilik rawatan ini ada dua katil. Shahmiera tk sangka si Afiq tu sanggup sediakan bilik VIP untuk diaorng. Shahmiera bangun dari duduknya menuju ke katil Diyani. Kaki Diyani yg dibalut lagi teruk daripada dirinya yg luka sedikit. Shahmiera menutup mata dan membaca sebuah mantra sambil tangannya diarahkan ke kaki Diyani. Dan muncullah sebuah cahaya ungu yg keluar daripada tangan Shahmiera menuju ke kaki Diyani. Diyani yg melihat itu hanya diam sahaja. Setelah beberapa minit, Shahmiera membuka matanya.
"Aku pegang eh?" tanya Shahmiera sambil memandang ke arah Diyani. Kalau dia pegang kaki luka Diyani tiba tiba, boleh mati dia kt sini. Shahmiera pun memegang kaki luka Diyani.
"Sakit?!!!" jerit Diyani tiba tiba setelah Shahmiera memegang kaki luka itu, sambil menolak Shahmiera sehingga jatuh. Shahmiera yg jatuh hanya menjerit kecil, sakit belkngnya yg jatuh tiba tiba manakala Diyani memegang kaki lukanya menahan sakit.
"Korang knp?" kata Afiq yg tiba tiba dtg sambil membawa 4 bungkus makanan ditangannya manakala Azim dibelkngnya membawa air. Shahmiera yg melihat itu, hanya berdiri dan duduk di katilnya tanpa menjawab pertanyaan orng itu.

Kalung KristalWhere stories live. Discover now