Luku 1. Kesän mahtavin kiertue

314 22 4
                                    

KIITOS KUOPIO!

Yleisö hurraa vielä viimeisen kerran ennen kuin Blind channel astelee pois lavalta.

Hikinen on tunnelma, kun tuolla 30 asteen helteessä esiintyy täysillä, mutta se ei haittaa Joelia tai muita tippaakaan. Oikeastaan he ovat entistä enemmän innoissaan koko kesän kiertueesta, sillä he eivät ole päässeet esiintymään nyt pitkään aikaan.

Joel

"VUHUUUU, Ai että me vedettiin hyvin!" Huusin.

"Älä muuta sano!" Niko vastasi yhtä innoissaan.

"Hikistä hommaahan tää on näin kesällä, mutta kyllä tää fiilis voittaa kaiken" Joonas sanoi samalla kun etsi lähintä roskista. Häntä oksetti niin kuin yleensäkin esiintymisen jälkeen.

Tommi lähti hakemaan koko porukalle (paitsi itselleen, koska hän oli kuskina) bissee kylmälaukusta.

"Hei Tommi. Tuo mulle sit kaks" Sanoin ennen kuin hän ehti mennä. Hän vastasi et "Juu" ja lähti.

Tommi palasi hetken kuluttua kantaen kaikkien juomia sylissään. Juuri kun hän alkoi antamaan mulle omaani huudahti Joonas että "Varokaa!" ja sitten hän syöksyi minun ja Tommin välistä roskiksen luokse.

"Nyt se oksentaa" Sanoin "Älä sit oksenna ohi"

Joonas oksensi onnistuneesti roskikseen. Olli meni taputtaan tätä selkään ja tarjos vettä pullosta. Joonas kiitti ja otti muutaman hörpyn, jonka jälkeen hän antoi sen takaisin Ollille. Avasin oman juomani ja otin hörpyn siitä. Kun kaikki saivat omat juomansa Tommilta aloimme juttelemaan vähän siitä sun tästä. Enimmäkseen kuitenkin tämän päivän keikasta.

Niko

Onneksi Joonas ei oksentanut tällä kertaa ohi roskiksesta niin kuin viimekerralla kävi.

"Ainakaan tällä kertaa mun ei tarvinnut alkaa siivoomaan sun oksennustas." Naurahdin.

"Sinähän ihan vapaaehtoisesti halusit siivota sen." Joonas vastasi vähän kummastuneena.

"Muut olivat silloin jo juomassa tai heillä oli muuta hommaa. Etkä sä todellakaan ois voinu siivota itse ku meinasit oksentaa kaikkien jopa itsesi päälle." Selitin.

"Ni-Niin no juu" Hän vastasi hieman nolona ja alkoi nauramaan samalla kun muutkin nauroivat.

"Oli sitä kyllä huvittavaa kattoo ku Niko toisella kädellä siivos sun oksennustas ja toisella kädellä piti roskista sun eessäs ettet sotkis enempää" Aleksi hymähti ja niin kaikki nauroivat yhteen ääneen jälleenkerran.

Noin 10 minuutin päästä oli aika alkaa pakkaamaan ja lähteä Helsinkiä päin. Menin auttamaan Tommia rumpujen kanssa. Kesken kaiken kuulin kuitenkin Ollin sanovan jotain Joonakselle.

"Hei Joonas." Olli Sanoi Joonakselle virne kasvoillaan.

Tiesin heti mitä Ollilla oli mielessä.

Joonas huutaa heti seuraavana, että Olli otti varaslähdön ja pinkoi tämän perään. Katsoin Tommin kanssa miten pojat alkoivat kasaamaan tavaraa käsiinsä ja lähtivät autoa päin. He olivat alkaneet kisaamaan, että kuka pakkaa nopeiten ja eniten tavaraa autoon.

"Voi luoja, jos ne nyt rikkoo jotain" Tommi tokaisi puistaen päätään.

Itse otin pari askelta lähemmäs sillä halusin nähdä, että miten tässä tulee käymään. Aleksikin seurasi Ollin ja Joonaksen touhua vähän kauempaa. Joel ei ollut huomannut koko juttua ollenkaan vaan oli jossain muualla pakkaamassa. Aleksi oli vissiin löytänyt Joelin, kun kuulin tämän huutavan hänelle.

Kadonnut veli [BLIND CHANNEL]Where stories live. Discover now