Olli
Oltiin ehkä ajettu 3 minuuttia kunnes tajusin jotain. Miksi helvetissä Porkon akustinen kitara on täällä, kun kaikki tavarathan piti lähteä studiolle toisella kyydillä? Muut nauroivat vierelläni jollekin instagram postaukselle eivätkä olleet huomannu sitä.
"Öööh Porko" Kysyin hämilläni.
"Mitä?" Kuului heti vastaukseksi etupenkiltä.
"Mitä ihmettä sun akustinen kitaras täällä tekee??" Kysyin samalla osoittaen hänen kitaraansa. Muutkin näyttivät vähän hämmentyneiltä ja käänsivät päänsä Joonasta kohti.
"No siis munhan piti viiä se sinne toiseen autoon, mut mä sit aatelin et olis kiva soitella samalla kun biletettäs" Hän selitti.
"Totta, sun soittos on aina parantanut tunnelmaa." Joel sanoi.
Ajomatka Kuopiosta Helsinkiin kestää noin 4 ja puoli tuntia. Ensimmäiset kaksi tuntia meni ongelmitta. Minä ja Niko katsottiin kahdestaan Tiktokkeja samalla, kun Joel ja Aleksi tekivät jotain Aleksin läppärillä. Joonas ja Tommi keskustelivat jostain kahdestaan.
"Oisko nyt hyvä väli pysähtyä tonne ABC:lle ja syyä tai juua jotain?" Tommi kysyi kuskin paikalta.
"Todellakin. Mul on jo nälkä. Haluuks joku lähtee mun kaa hakkeen ruokaa?" Aleksi kysyi samalla katsoen meitä kysyvästi.
"Nah. Mun pitää vaa käyä kusel" Joel sanoi.
"Mulla ainakin on myös nälkä niin mä voin lähtee sun mukaan" Sanoin Aleksille.
"Voiks joku tuua mulle pari kroissanttii sit mule kun en millään jaksasi raahata itteeni kauppaan??" Joonas kyseli minulta ja Aleksilta.
"Toki" vastasin ja sen jälkeen me pysähdyimme ABC:n parkkipaikalle.
Niko
Aleksi ja Olli lähti kauppaan, Joel kuselle ja minä, Joonas ja Tommi jäätiin oottamaan. Siinä välis me kyllä käytiin myös tankkaamassa vähän lisää bensaa autoon. Joel tuli ensimmäisenä takaisin ja me sitten ehdittiin keskustella pari minuuttii kunnes Olli ja Aleksi tuli takaisin.
"Moro, me tuotiin kaikille Redbullit" Aleksi sanoi hymyillen.
"Asiaa" Sanoin ja nappasin kolme Redbullin kassista, joista 2 ojensi etupenkille.
"Muistitteko te mun kroissantit?" Kuului etupenkiltä.
"Ei me sun kroissantteja ikinä olla unohettu sen jälkeen ku saarnasit Joelille 20 minuuttii siitä kun viime keikan jälkeen se unohti sun kroissantit :D" Olli vastasi hymähtäen.
Sitten me kaikki nauroimme. Joonas sai jonku ihmeen kroissantti addiktion kesän ensimmäisen keikan jälkeen, kun mä tarjosin sille yhen mun omista. Olli anto Joonaksen kroissantit mulle ja mä ojensin ne sit Joonakselle. Joonas näytti erittäin iloiselta ja otti yhden pussista :D.
"Onks kaikki valmiina?" Kuului Tommin penkiltä.
"On joo." Vastasimme.
Vilkaisin kelloa. Se näytti 20:23. Vielä 2 ja puol tuntii Helsinkiin. Mua vähän väsytti niin aattelin ottaa pikku nokoset nyt.
Joonas
Heräsin puoliksi säikähtäen. Olin vissiin nukahtanut jossain vaiheessa matkaa. Hups. "Huomenta prinsessa :D" Kuului viereltäni. Se oli Tommi. Naurahdin. Otin puhelimeni taskusta ja avasin sen. Kello oli 21: 55 olin siis nukkunut ainakin vähän yli tunnin. Kävin instassa pikaisesti tykkäämässä fanien postauksista ja katsomassa muutaman stoorinkin. "Mahtavia fanartteja" ajattelin.
Säikähdin vähäsen kun yhtäkkiä kuulin rapinaa. Ainiin mä jätin sen kroissantti pussin mun syliin. Siinä oli vielä yksi kroissantti, mutta mulla ei ollut enää nälkä. Katsoin Tommia päin ja kysyin:
"Mä en oikeen jaksa tätä viimestä kroissanttii niin haluisiks sä sen?" Kysyin Tommilta samalla ottaen pussista sen kroissantin ulos.
"Mulla oikeestaan on joo vähän nälkä nyt. Kiitti." Hän sanoi, otti kroissantin mun kädestä ja haukkasi siitä.
Katsahdin vielä taakseni. Niko ja Olli nukkuivat. Joel ja Aleksi katsoivat jotain Aleksin läppäriltä. Käännyin takaisin ja pistin kuulokkeet korvilleni, jonka jälkeen avasin Spotifyn ja pistin soittolistan pyörimään.
Aleksi
Vähän yli tunti oli enään matkaa Helsinkiin. Mä olin kysynyt Abc pysähdyksen jälkeen Joelilta et halusko se kuunnella muutaman musa pätkän, mitkä olin saanut aikaan tällä matkalla. Tottakai se halus.
Annoin mun kuulokkeet Joelille ja se kuunteli ne pätkät erittäin mietteliään näkösenä.
"Nää on iha jäätävän hyviä" Se sanoi mulle. Hiljaa kuitenkin, koska Olli, Niko ja vissiin myös Porko olivat nukahtaneet.
"Musta kuitenkin tuntuu et näitä vois vielä parantaa." Hän jatkoi.
"Niin minustakin, mutten keksinyt, et mikä mättää. Autatko?" Kysyin.
Joel vastasi, että tottakai ja antoi mulle toisen kuulokkeen. Siinä me sit jonkin aikaa mietittiin kahestaan kunnes yhtäkkiä kuului omituista rapinaa. Eiku aijjaa. Se oli Porko, joka nyt tarjos Tommille kroissanttia. Käänsin pääni takaisin läppärini ääreen. Jossain vaiheessa mä ja Joelikin nukahdettiin. Puoliksi vahingossa. Kait se keikka oli vaan väsyttäny sen verran plus oltiin autossa istumassa.
Joel
Kuulin Tommin äänen: "Herätys unikeot! Ollaan perillä."
Hetken hieroin silmiäni käsillä ennen kuin avasin ne ja katsoin ympärille. Toden totta oltiin nyt Helsingissä... Katsahdin vierelleni. Aleksi ei ollut vielä herännyt. Ravistin häntä hieman ja hän heräsi.
"Mitä... Ollaanko perillä?" Kuului uninen vastaus.
"Joo" Sanoi Olli, joka venytti selkäänsä. Kaikki olivat nyt hereillä.
Astuimme kaikki ulos autosta. Olimme Aleksin kämpän pihalla.
"Ei varmaan haittaa, että jos jätän tän auton tähän." Tommi kysyi Aleksilta.
"Ei tietenkään. Tähän on just hyvä jättää ku baari ei oo kaukana täältä" Aleksi vastasi.
Porkokin näköjään vihdoinkin sai kitaransa ulos autosta ja tuli meidän muiden luokse.
"Eiköhän lähdetä bilettään!" Hän sanoi innoissaan ja pisti aurinkolasit silmille.
"Todellakin!" Sanoin.
Tommi vielä lukitsi auton ovet ja näin me kaikki kuusi lähdettiin kohti baaria. Tänään juhlittaisiin ja lujaa.
YOU ARE READING
Kadonnut veli [BLIND CHANNEL]
Fanfiction𝙺𝚢𝚕𝚕𝚊̈𝚑𝚊̈𝚗 𝚜𝚎 𝚎𝚍𝚎𝚕𝚕𝚎𝚎𝚗𝚔𝚒𝚗 𝚛𝚒𝚒𝚙𝚊𝚒𝚜𝚎𝚎 𝚜𝚢𝚍𝚊̈𝚖𝚎𝚜𝚝𝚊̈. 𝚃𝚞𝚜𝚔𝚊𝚗 𝚝𝚞𝚗𝚗𝚎 𝚔𝚢𝚕𝚕𝚊̈ 𝚕𝚒𝚎𝚟𝚎𝚗𝚎𝚎 𝚟𝚞𝚘𝚜𝚒𝚎𝚗 𝚜𝚊𝚊𝚝𝚘𝚜𝚜𝚊, 𝚖𝚞𝚝𝚝𝚊 𝚎𝚒 𝚜𝚎 𝚖𝚒𝚑𝚒𝚗𝚔𝚊̈𝚊̈𝚗 𝚑𝚊̈𝚟𝚒𝚊̈.. - Niko 𝙼𝚎 𝚘𝚕�...