Ett stark ljus letade sig in igenom mina stängde ögon och jag suckade högt.
"Är vi framme snart?" Frågade jag mina föräldrar medans jag gnuggade sömnen ur ögonen. "Om en kvart ungefär, har du sett så fint väder hjärtat? Tur att du packade badkläder. Vädret blir nog fint dessa veckorna" svarade mamma mig och log milt mot mig.
Jag är ganska lik min mamma till utseendet men har min pappas insida, båda min mamma och jag har ljusbrunt hår och ganska korta. Fin kroppsbyggnad och blåa ögon.
Jag tog upp min guldiga iPhone 6 och messade OscarHej! Framme om 15, puss ❤️
Jag och min familj ska till Oscars familj's sommarhus ute på landet, våra familjer har alltid varit nära varandra och jag älskar Oscar mer över allt annat i världen, han är som min egna bror.
Låter bra, maten står redo. Sen så ska vi bada! Puss 🏊
"Maten står redo när vi kommer och efter det ska vi bada" sa jag till mamma och pappa. "Hur vet du det då?" Sa pappa och flinade till mig genom backspegeln
"Pappa, du vet stt det finns mobiler va?" sa jag och skrattade lite och fortsatte att pilla med min mobil."Äntligen är vi framme! Tänker aldrig åka bil igen" sa jag och andades lättat ut."Hjärtat, vi ska hem också" sa mamma genast och hon och pappa började lasta ur bilen. Huset ser ut som det brukar göra men det behövs målas för färgen har börjat flagna och man ser att färgen är borta på vissa stället.
När alla väskor är ute ur bilen så går vi och knackar på en vitmålade dörren med näven, och såklart så dök en ful filur snabbt upp i dörren och kastade sig i mina armar så jag tappade mina väskor men det gör ingenting, ingenting alls.
"Jag har saknat dig Ellie" sa han och tog snabbt upp mina väskor på hans muskelösa armar och hälsade snabbt på mina föräldrar och han sprang snabbt upp för trappan och försvann utom sånhåll men snart så kom han ner och tog med mig till köket där det va fint uppdukat för 6 personer, hans familj och min familj. Han är ett ensambarn precis som jag haha, kanske därför som vi har så bra kontakt med varandra. Vem vet?
På bordet va det framdukat med kött, potatisgratäng och sallad. Och vatten till mig och Oscar och vin till de vuxna."Så hur va resan?" Frågade Jonas och när vi satt oss och tagit för sig av maten. "Den va bra, inga problem med att hitta, GPS är väldigt bra och Elvira sov nästan hela vägen" svarade mamma vänligt och skar upp sitt kött. Oxfile. En stor favorit enligt mig inom matkategorin. Slår vad om att Oscar valde maten för han vet hur mycket jag älskar detta, ja förutom grönsakerna
Hej! Detta va det första kapitlet på min nya berättelse som jag tänkte skriva. Den kommer handla mest om Elvira, Ellie, och Oscar, Ogge, men sen så kommer även Alma in och då följer Omar med henne.
Men antagligen blev detta kapitlet skit dåligt och alla andra blir antaglien också dåliga men jag skriver endast för att jag tycker att det är roligt. Puss & kram skumbanan