Permulaan yg tidak disangka

2K 24 0
                                    

Adam- watak utama
Prof. Nazri/lecturer- watak utama
Syafiq- watak sampingan

Sebaik sahaja selesai kelas Prof nazri pada jam 3 petang, aku dengan member aku yang lain terus pergi ke kafe makan tengahari. "Dam, apasal prof tolak project ko, padahal aku tengok keje ko buat nice kot" kata Syafiq padaku. Aku hanya mendiamkan diri sbb aku sendiri pon tak faham apasal prof aku reject aku punya kerja mcm tu je n prof aku ada kata nak jumpa personal petang ni untuk settelkan kerja aku ni lah..brrr
Tapi aku kalau kol 3 petang memang dah tak makan malam dah.

Habis sahaja makan aku dengan Syafiq roommate aku ni terus ke bilik nak rest. Aku macam biasa petang2 kol 5 memang akan workout kat gym U aku ni. Nasib baik hostel aku dekat gila dengan gym so xdelah menapak jauh kan... btw aku main gym pon bukan nak sado ke apa..fit ja haha nampak muscle sixpack mcm skrng ni dah puas dah..bila orng tengok aku pun still nmpk kurus sbb aku suka pakai baju oversized hahaha xnklah nmpk bentuk badan...

"Aku selalu tersenyum~~~" getaran alunan suara Hafiz Syuib dari phone aku. Terus aku angkat n agak shocked sbb prof aku yg call. "Adam, datang ke bilik saya sekarang, nak discuss pasal final project awak ni." Pinta Prof Nazri kat aku. "Sekarang ke prof? Alright".........
Apa lagi, bergegas aku balik ke bilik tukar baju semua..sempat aku capai t-shirt hitam n jeans slim fit warna biru aku ni... Xnk lah jumpa prof dengan bau2 peluh kang lagi kene reject adalah😂...

"Seram weyyy...kosong je" mengelamun aku sendiri sbb petang tu dah hampir kol 6:30pm. memang semua officer dah balik lah kan...so aku terus melangkah tangga naik ke aras 2 dan pergi ke bilik pensyarah aku yg terletak kat hujung sekali antara 5bilik yg lain.

"Tup tup, salam prof" ujarku. Seperti yg dijangka...muka orang tua ni xde senyum langsung..hareyy ko orng tua.."duduk dam, saya nak bincang pasal awak punya final project ni"...dalam 15minit mcm tu kami bincang mana part yg aku buat salah..aku mengelamun sendiri sebab apa yg aku buat rasa semua dah follow objective yg dia nak...aku sendiri dah lost sbb dia still nak reject project aku.."mcm ni lah dam, saya boleh approve project awak ni..tapi boleh awak ikut n buat apa yg saya nak?"...."boleh prof, asalkan project saya ni settle" ujarku...tiba2 prof aku berdiri n berdiri kat sebelah aku. "Saya nak awak bukak baju dam.." pinta prof nazri...aku terkedu.. yelah tetiba orng mintak kau bukak baju x ke pelik..."err kenapa prof nak saya bukak baju ni? Soalan aku ajukan kat si dia..."awak nak saya luluskan x project awak ni..kalau x saya failkan terus..saya xde masalah..X bukak baju x pass" ugut prof nazri...

Dengan mengelamun..aku terus bukak t-shirt hitam aku ni dengan harapan project aku settle.."dah lama ke main gym dam? Nmpk kurus tapi bila bukak baju..badan ketul2 ni cantik body u..hensem pulak" ujar prof nazri padaku...aku x menjawab sbb aku sendiri still terkejut dngn tindakan prof aku...terdetik dlm diri aku.."dia gay ke?..dia nak apa2kn aku ke?padahal dah kahwin kut umur pun dah separuh abad" Soalku sendiri...

Bersambung....

Perangkap Neraka Where stories live. Discover now