-Gün Batımı-
Yatağın üzerinden kalkmak için doğrulduğumda annem kolumu tuttu ve şöyle söyledi : ''Allah senin de kardeşlerinin de canını alsın . Söyle kardeşlerin nerede ha , ne bokumu yedin evde . Ben bir yere gitmiş olsaydım kardeşlerini ne olacak bebeler ikisi de ortada olamayacaktı öyle değil ? '' dedi ve kolumdan tuttuğu gibi hastanenin dışına kadar sürükledi . Linçli ve gereksiz bakışlar , gözlerdeki tebessüm , beni kendime bıraktı .
Annem , babamın ölümünden dolay mı böyle davranıyordu ? Yoksa benim hatalarım yüzünden mi ? Daha da fazlası Efe ' yi bulamazsak ! İşte o zaman benim işim bitti . _
Eve vardığımızda annem evin bahçesinde ki cehennemi gördükten sonra dönüp bana baktı . Yavaş adımlarla öne doğru çıktı . Annemin ne tepki vereceğini çok merak ediyordum . Evin içine girdi . Bir müddet sonra yüksek bir ses koptu .m Annem ellerinde kova ve temizlik malzemelerini getirip , küçük suyu akan çeşmeden doldurdu . Kova ağır gözüküyordu . Yarı sarılmış olduğum ağacın yüzeyini inceliyordum . Bir anlık annemin bağrışı ile ürperdim .
'' Kapıyı ört ! '' (sakin bir ses tonu ile)
Kapıya yaklaştığımda komşuların pek çoğu kapıya dizilmiş kuyruk olmuşlardı . Annem beni geri iterek dışarıya çıktı .
Annem '' Ne o komşular , ayımı oynuyor buradan gidin hadi . İşinizin başına dönün . ''
Komşu-1 '' Ne o , senden mi öğrencez biz işimizi nasıl ne zaman yapacağımızı . ''
Annem '' Bak Mülzile bacı , benim başıma iş açmayın gidin dediysem gidin . Anladın mı ? ''
Annemin bunu demesi üzerine , saçlarımı düzelttim ve annemin elini tuttum . Annem elimi iteceği an ellerini sıkıca sıkmaya başladım .
Ben '' Benim anam sizin gibi seviyesi düşük ve anlama zorunluluğu yaşayanları sevmez bu bir . İkincisi hemen buradan gidin yoksa polis çağırmak zorunda kalacağım .''
Komşular birbirine bakışarak uzaklaşmaya başladılar. Uzaktan bize yaklaşan bir köylü , dik dik ve bezmiş gibi bize bakarak :
Yaşlı kadın ''Bak hele bak . Yaşın kaç senin kızım ? ''
Ben '' 12 yok 11 hayır hayır 13 .''
Yaşlı kadın '' Bir karar vermene gerek yok yaşına göre çok olgun konuşuyorsun , ay güzel kızım benim '' diyerek yüzümü okşamaya başladı . Annem kadını inceledi ve demirden yapılmış bebek mavisi kapının üzerine yaslandı .
Annem '' İşimiz var abla buyur ne istemiştin .''
Orta yaşlarda ki kadın , bayanın yanına yaklaşarak : '' Ay kız bak bu iyiymiş .''
Ben '' Affedersiniz ama ne iyiymiş .''
Orta yaşlı byn'' Kapının klişesi canım , bayan siz annesiniz galiba . ''
Annem '' He , buyur ne oldu. Bacılar işim var da söyley... '' annem ve kadınlar konuşmasına devam ederken yerdeki pislikleri toplamaya koyuldum .
- Annem ve bayanların arasında geçen konuşma -
Annem ''-söyleyin artık işim gücüm var birde sizle uğraşmayayım . Anca kovdum komşuları başımdan .''
Yaşlı kadın '' Kuzum , sana bir şey söylesem he, ne dersin ? ''
Annem '' Ne diyeceğine bağlı nenem .''
Yaşlı kadın '' Ağ ağ , ne anlamadın gitti '' yanındaki 35-40 yaşlarındaki bayan telefonundan bir kaç fotoğraf gösterdi.
Orta Yaşlı byn '' Diyoruz ki sen kızını bizim şu oğlana ver karşılığında ne istersen hımm ne ne dersin ?''
Annem ''Eee ! Benim kızla bu uyacak mı birbirine? ''
( Bir anne der ki " Siz ne oluyorsunuzda benim kızımı bu yaşta evlendirmeye kalkıyorsunuz ? ) Ama bu kadında o ahlak YOK [!]
Yaşlı kadın '' Sen orasını bize bırak '' hem bir ağızdan gülüşleri kulağımda yankılandı . Arkama döndüğümde kadınlarla el sıkışıp '' Allah ' a ısmarladık '' deyişlerini duydum . Yerlerin temizliği bitti , dememe kalmadı annem elbiselerimi değiştirip hazırlanmamı istedi.
'' Niye , nereye gidiyoruz ? ''
'' Soru sormada verdiklerimi giy bakayım , saçlarında güzelce tara bakalım .''
'' Tamam .''
( Kadın be kadın kocan ölmüş resmen düğün yapmadığın kalmıştı üstelik oğlun yok ortalıkta senin yaptın insana artık " Pehhhh " dedirtir yemin ederim ki .....)
Hazırlandım ve annemin aşağı gelmesini bekledim . Koluma girerek kapıyım kitledi ve evden uzaklaştık . Hiç gitmediğim bir mahalleydi , annem saçlarımı düzeltti ve bugün karşılaştığımız bayanların yanına doğru ilerledik .
'' Ay çok güzel olmuşsun kuzum , hadi hadi içeriye geçin ha .'' içeriye girmek için adım attığımda annem kolumu tuttu ve kulağıma fısıldadı '' Sakın ama sakın çıtını bile çıkarma laf söylendiği zaman da hemen atlama'' dedi .
"Ben ne zaman birinini lafına atladım ki ? "
" SUS [!] "
Güneş batmak üzereydi sanki bu son gökyüzünü görüşüm olacaktı gib geliyordu .Azım aval aval havaya baktıktan sonra içeriye girdim .
[( Üçüncü bölüme isterseniz hemen başlayalım , yanlış ve eksikleri varsa kusurlarımı yorumlara yazın ] )