Unavngivet Kapitel 1

79 3 2
                                    

"MAYA!STÅ SÅ OP, DU SKAL I SKOLE!" Kunne jeg høre min mor råbe fra stuen. Hvorfor skal det også være så hårdt at stå op om morgenen?
Jeg stod op, og tog tøj på, redte mit hår og gik ned i køkkenet.
Jeg så på klokken, der er 30 min til jeg skal være i skolen, så jeg tog bare et æble og gik til skole. Jeg satte mig på min plads og min bedste ven katrine kom hen til mig
"hej" sagde hun trist
"hej" jeg kiggede op på hende og så at hun havde tårer i øjnene.
"du behøves ikke blive ked af det, vi kan jo altid skype når jeg er taget afsted." sagde jeg til hende og prøvede at smile som om der ikke var noget, men det gik vidst ikke så godt.
"lover du så at komme på besøg i ferien?" sagde hun trist.
"ja selfølgelig" sagde jeg.
så kom læren. Og vi havde historie, nøj hvor jeg hader historie. jeg tror slet ikke jeg kan finde noget der er kedeliger end historie. Jeg sad lidt i min egen verden da klokken ringede, "det gik da hurtigt" sagde jeg stille til mig selv.

(springer lige over de andre fag :) )

Mig og katrine følges vejen hjem, så vi kunne være sammen det sidste tid inden jeg skulle hjem og så afsted til lufthavnen, vi snakkede om alt muligt tiden gik hurtigt så nu skulle vi vær vores vej, vi gav hindanen en krammer og så sagde katrine:
"jeg kommer til at savne dig"
"jeg kommer også til at savne dig, rigtig meget." sagde jeg og smilte til hende.
"her" sagde hun og gav mig et flot armbånd "så glemmer du mig ikke"
"hvorfor skulle jeg dog glemme dig?" sagde jeg og tog armbåndet på og gav hende en sidste krammer inden vi gik vær' vores vej.

Da jeg kom hjem var min mor ved at bære de sidste ting ud i taxi en (vi skal ikke havde møbler med og sådan noget, bare tøj og andre vigtige ting.)
Jeg skyndte mig at tage mine ting og sætte mig ind i taxien, jeg faldt i søvn i taxien enden vi var halvejs,.
Min mor vækkede mig, "vi er der nu skat, vi skal ind i flyet"
jeg tog mine ting og gik ind i flyet imens min mor ordnede det med pladserne.
"du skal sidde på plads 253" sagde min mor
"vi skal dsv ikke sidde sammen" sagde min mor med et lille smil på læben.
jeg blev lidt ked af at jeg ikke skulle sidde sammen med min mor på flyveturen, ikke fordi jeg ikke kan sidde uden min mor, syntes bare det er rart. Jeg har aldrig været specielt glad for højder.
Jeg fandt min plads, og jeg skulle sidde ved siden af denne her dreng, han så faktisk ret godt ud ;)
jeg satte mig ned og drengen kiggede på mig og smilte.
"hej" sagde han.'
"hej" sagde jeg og fik lidt varme kinder.
"jeg hedder mikkel"
"Maya" siger jeg bare.
"hvor skal du så hen?" sagde han
"england.. dig" sagde jeg og smilte til ham.
"jeg skal også til england.." sagde han og fil et kæmpe smil på læberne.
Vi faldt begge i søvn og vågnede begge først da der i højtalerne blev sagt at man skulle tage seler på fordi vinskole til at lande, så det gjorde vi selvfølgelig.

(Det bliver lige et "kort" kapitel da jeg faktisk ikke er sikker på om der er nogen der læser den (( den bliver mere spændene hlidt længere hende i historien )) kan folk ikke lige efterlade en kommentar så jeg ved om fol syntes jeg skal få videre på den. Tak.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 19, 2015 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

9 drenge 1 pige.Where stories live. Discover now