giselle yang baru selesai membersihkan diri pantas berlari menuju ke bawah dengan senyuman yang lebar .
bau wangian waffle sudah mula memenuhi kawasan ruang tamu dan dapur . dapat gadis kecil itu melihat nyles yang sedang menyediakan dua pinggan sarapan pagi di atas meja .
" nampaknya nyles unnie tak nampak aku dekat sini , jadi dengan langkah semut " giselle mula berjengkit perlahan-lahan dan pantas pinggang kecil nyles dipeluk daripada belakang .
nyles terjerit kecil sehingga sudip plastik yang dipegang untuk angkat omelette itu terpelanting ke arah lain . wajah giselle direnung tidak puas hati sebelum dahi milik gadis itu dijentik .
" auch ! unnie , sakit ah ! " giselle cuba pura-pura untuk merengek seperti kanak-kanak kecil tapi nyles langsung tidak termakan dengan lakonan palsunya .
" daripada merepek pagi-pagi , lebih baik tolong ambilkan bahan dalam peti sejuk sana " arah nyles yang sibuk menguruskan sup rumpai laut yang hampir selesai masak .
" baiklah captain ! " giselle bergerak dengan riang seperti budak terencat- seperti kanak-kanak ribena hehe . pintu peti sejuk dibuka dan benda pertama yang dia nampak adalah sebiji kek .
" unnie , siapa yang belikan kek ? bukan ke kita dah habis makan malam tadi ? " giselle terus membawa kek tersebut keluar daripada peti sejuk dan diletakkan atas meja . nyles yang keliru terus menoleh sebelum dia teringat sesuatu .
" tak silap unnie , bang pd-nim cakap yang kek itu istimewa daripada txt dan enhyphen . petang nanti kan , kita nak celebrate birthday giselle bersama jimin dan bangtan . tapi soobin dan yang team yang lain tidak dapat hadir sebab ada jadual " ujar lebar nyles menjelaskan .
giselle dengan anggukan seperti faham tidak faham hanya setuju sahaja semua yang nyles katakan . kek itu ditenung sebelum senyuman terukir . tak sangka , rakan-rakan yang lain sudi untuk menyambut birthday giselle walaupun dalam keadaan lockdown .
terus iPhone miliknya dikeluarkan daripada dalam poket baju hoodie sebelum gambar kek hadiah pemberian txt dan enhyphen di snap <3
aplikasi Instagram dibuka . gambar kek yang di- snap tadi terus di update pada post bersama caption yang manis sebagai tanda dia berterima kasih . senyuman tidak lekang daripada bibir , tidak sangka walaupun tahun yang kurang meriah tapi bersama dengan orang istimewa sudah cukup buatkan dia gembira .
" kajja , sebelum sup sejuk lebih baik kita sarapan . selesai makan kita boleh bersiap-siap sebelum ahli bangtan datang " suara nyles memecahkan lamunan giselle .
" arraseo ! mm cium bau pun mesti dah boleh teka rasanya sedap " gurau giselle sehingga membuatkan nyles ketawa kecil melihat gelagat gadis kecil tersebut .
" kek jangan lupa potong pulak ! " gurau nyles dan mendapat anggukan ceria daripada giselle . kek di potong sebelum diberikan pada
YOU ARE READING
𝗕&𝗪 . 𝗗𝗨𝗢
Ngẫu nhiên⌗ 𝗕&𝗪 . 𝗗𝗨𝗢 didn't wanna be a princess , i'm priceless , a prince not even on my list , love is a drug that i quit , no doctor could help when I'm lovesick