kesilapan

5 0 0
                                    

Mata Kay berkelip ii kerana cahaya yg terang. "Kay."Daniel menjerit kecil. "Kay."sama juga yg lain, mereka pun menjerit kecil."Kay awak ada sakit mana ii?"soal Daniel. Kay hanya memandang mereka sahaja. Daniel memegang tangan Kay membuatkan Kay terus menepis dan menjerit."pergi. Pergi. Hiks.. jangan sentuh saya."terus Kay memeluk lututnya. Kayle yg melihat Kay terus memeluknya tetapi Kay meronta."Kay. Ni kayle. Kay dh selamat. Kayle ada.""kayle. Hiks..Hiks. kayle, Harris.""kenapa dengan Harris?""dia rogol Kay. Kay benci dia. Dia dh x sayang Kay.""apa maksud Kay? Kay yg rogol Kay bukan Harris.""x. Kay x tipu. Harris yg rogol Kay.""haa. Apa maksud Kay?""diorang semua orang ii Harris."kayle terus memeluk Kay erat."Kay jangan nangis. Kay tahun kayle x suka Kay nangis."Kay menganggukan kepalanya."ok. Kay rehat dulu ye. Kayle ada kerja." Kay terus baring di atas katil semula dan cuba menutup mata.

Manakala kayle dan Xin Yi bergerak ke perumahan keluarga Harris. Pintu diketuk kuat sehingga membuatkan seluruh anggota rumah keluar."kayle kenapa ni?""mana Harris?""kayle kenapa cakap dengan mama macam tu?""aq tanya mana Harris?""kami x tahu. Bukan dia ada kt rumah diorang?""sial betullh.""kenapa ni?"soal papa Harris."uncle, auntie. Aq x nk berkasar pun dengan korang sekeluarga tapi kalau ni berkaitan dengan adik aq, aq terpaksa.""apa yg terjadi dengan Kay?"soal mama Harris pula."auntie, uncle boleh tanya sendiri pada anak auntie. Tapi aq minta auntie bagitahu kt Harris, kalau dia x nk lagi adik aq jangan buang dia macam sampah sbb aq masih ada. Dan aq x nk Harris pernah jumpa Kay lagi. Faham?"kayle memberi warning kepada Harris walaupun dia tiada disitu. Kayle terus bergerak kembali ke hospital.

Disebalik mereka, Harris seperti orang tidak waras."ughhhhh. Bodoh."Henry hanya mampu mendengar dari luar."Henry, kamu masuk bilik ye. Biar grandma yg uruskan daddy ok?""grandma, Henry nk tanya boleh?""apa?""daddy x sayang papa ke?""mana ada? Daddy tengah stress je tu. Dh sana masuk bilik. Lepastu pasang iPod dan dengar lagu. Grandma dengan grandpa nk berbincang sikit dengan daddy.""baik grandma." Henry segera berlari ke arah biliknya dan menutup pintu. Mama dan papa Harris memasuki bilik Harris."Harris terangkan pada mama?""ma not now. Harris tengah serabut.""no. I want now. Apa yg Harris buat pada Kay?""ni semua salah dia. Kalau dia x keluar dengan semua jantan tu aq x kn jadi macam ni.""apa dia buat?""dia curang pa.""bila? Kamu ada bukti?""ada. No.1 bawa semua barang bukti.""baik tuan."

Seseorang memasuki bilik Harris."ni.""kamu dapat dari mana?""Kristen.""kamu percaya dengan dia. Dia tu licik dan suka kn kamu sbb tu dia tuduh macam ii. Dan kamu bodoh sbb percaya semua yg dia katakan."Harris memandang papanya. Papanya tidak pernah memarahinya. Baru dia tahu akan kesilapannya."ma, Kay kt mana?""mama x tahu, dan kayle dh warning supaya jangan bagi kamu dekat dengan Kay. Apa yg kamu lakukan dengan Kay."ha...Harris... Ughh. Harris bodoh ma.""mama tanya apa yg kamu buat dekat Kay?""Harris suruh budak ii Haris rogol Kay."Pang.... Satu penampar keras hinggap di pipi Harris. Itu bukan dari mamanya melainkan papanya."kamu dh melampau. Kamu ikut perangai siapa? Seteruk manapun papa, papa x kn pernah rosakkan anak orang. Walaupun kita berketurunan mafia tapi ini untuk orang yg bersalah bukannya yg tidak bersalah. Aq malu ada anak macam kw.""mama nk kamu minta maaf dengan Kay, tapi bukan sekarang.""tapi ma.""kamu kena fikir. Kay mungkin masih trauma. Bagi dia reda dulu. Dh kamu rehat."

heart like wave [END]Where stories live. Discover now