..." اخبرنى ... اين يباع النسيان واين اجد ملامحي السابقه وكيف لى ان اعود لنفسى ؟!! " 💔......
اول ما عمرو نزل....اتصلت بهدير.....
امنيه........ الو يا هدير.....
هدير........ها ايه الاخبار......
امنيه........مضيته على الورق......
هدير........جدعه....اهوو كده كل أملاكه بقيت بأسمك.....
امنيه........مش مهم عند الأملاك المهم الورق التاني.....
هدير.........طيب انتي قولتيله ولا لسه......
امنيه........ لأ.....هو دلوقتي بيظبط في شقة الزمالك عشان يعيش ياسمين فيها اول ما يظبطها هروح وهترودها منها زي ما تردتها من هنا.......
هدير....... ياسلام عليكي وانتي بتخططي......
امنيه....... لأ.....ده انا اعجبك اوي......يلا بقى سلام......قفلت معاها ودخلت نمت جنب نيره وحمزة........
امنيه وهي حاضنه ولادها وبتكلمهم........كل اللي بعمله ده عشانكوا......هانت وهنبعد عن كل ده ونعيش مبسوطين.......ثم غطت في نوم عميق من كتر التفكير..............تاني يوم عدة عادي جداً بالتفصيل العادية......لحد ما روحنا النادي وأول ما دخلنا النادي حمزة ساب ايدي وطلع يجري.......
امنيه.........حمزة.....حمزة...انت يالااا..... فجأة لقيت واحد طول بعرض وقف قدامي وهو بيضحك.....
الشخص بضحك........افندم.....مين حضرتك......بصتله بغضب.......
امنيه..........وانت مال اهلك......
الشخص.........اهلي وولاااا......انت اللي بتنادي علياا......
امنيه.........وانت بقى حد مفهمك أن مفيش غيرك اسمه حمزة.......انا كنت بنادي على ابني يااستاذ......
حمزة الكبير بضحك.........اه....انا اسف فكرتك قصدك علياا......
امنيه........عادي ولا يهمك........وسيبته ومشيت وانا هموت من الضحك.............. تاني يوم الصبح روحت الشغل واترقيت وبقيت مديرة الإدارة العامة للشركة......وروحت عشان اقابل المدير ونتناقش في صفقة........دخل واول ما دخلت المكتب.....اتصدمت......
امنيه بصدمة........انت....انت بتعمل ايه هنا.....
حمزة........مش غريبة تسألي السؤال ده وانتي واقفة في مكتبي.......
امنيه..........هو انت المدير........
حمزة........بالظبط كده.....
امنيه........طيب......دي ملفات الصفقة اللي المفروض ترجعها......واعدنا نتكلم في الشغل......وبعد ما خلصت نزلت....جبت الولاد من المدرسة وبعدين روحت البيت.....وبقيت اليوم عده عادي.............عده اسبوع مافيهوش اي حاجه تذكر....وطول الاسبوع ده عمرو ماكنش بيجي البيت خالص.......لحد مافي يوم بعد ما رجعت من الشغل بالليل.......اتصلت بيا هدير.......
امنيه.........اي يابنتي.....
هدير........بقولك يلاا البسي وانزلي......بواب العمارة كلمني وقالي أن الشقة اتشطبت وعمرو وياسمين وصلوا من شوية.......
امنيه........طيب...طيب انا جاية.......لبست بسرعة وخدت نيره وحمزة وديتهم عند فاطمة اختي.......شوية وكنت وصلت قدام العمارة.......وقفت قدام الشقة وخبط.....فتحلي عمرو......
عمرو بصدمة........امنيه.....انتي ا......ماستنتوش يكمل كلامه ودخلت........
امنيه......... لأ.....بس حلوة الشقة بعد ما اتظبطت.......وقعدت على كرسي بكل هدوء ومسكت عنقود عنب كان موجود في طبق على السفرة.......وبدأت اكل منه......
ياسمين........ده ايه ده بقى انشاء الله.......
امنيه ببرود........اطلعي برة....
ياسمين........انتي اتهبلتي يابت ده بيتي ياحبيبتي يعني انتي اللي تطلعي برة.......بصتلها بثقة واستغراب.......
امنيه بهدوء وثقة........بيت مين....اصل ماسمعتش انتي قولتي ايه..دي شقتي.....بقيت بيتك من امته......ولا انت ماقولتلهاش ياعمرو انك كتبتلي كل املاكك...
عمرو.........انتي اتجننتي ياامنيه.......أملاك اي اللي كتبتهالك.......
امنيه.........شكلك نسيت لما اتجوزت جديد.....استنى......وطلعت نسخة من ورق الملكيه اللي مضي عليه......واديتهوله.........
عمرو بصدمه........ انتي.....ياترى رد فعل عمرو هيكون ايه.......؟...استنوا الجزء الجديد 🦋✍🏼 هاله صالح ✨
أنت تقرأ
بداية أمنيه
Short Storyعن زوج اناني وقاسي يتزوج على زوجته ويهينها ويضربها لكنها بتتغير وبتاخد حقها منه ازاي ده هيحصل ادخل عشان تعرف🦋✍🏼 هاله صالح