زهراء فعلا هتوافق علي احمد ولا لاء

56 10 3
                                    

الفصل الرابع .... روح العشاق....
=======. **********

احمد كان منتظر رد (زهراء ) أما أن توافق عليه أو لا
احمد كلم عصام وقاله اي ياعصام هي موافقه ولا مش موافقه ولا اي الحكايه .
قاله انا قولتلها وقالت إن هيا هتفكر الاول في الموضوع .
طيب ياعصام هي ماقلتش اي حاجه غير كده ولا هي مش موافقه من أساس يعني .
والله يااحمد انا قولتها وقالت هي هتفكر .
طيب ياعصام ماشي ولو في اي حاجه في الموضوع كلمني عشان انا دلوقتي محتار ومش عارف اعمل بجد .
انشاء الله خير يااحمد.
انشاء الله ياعصام .. بس كنت عايز اتكلم معاها ممكن ولا ماينفعش عايز اقولها موافقه ولا مش موافقه .
طيب ياعصام انا هتكلم معاها وهقولها لو كده هجبها معايا المره الجايه تتكلمو مع بعض ويلي فيه الخير يقدمه ربنا .
تمام ياعصام وانا هستنها عشان في كلام كتير عايز اتكلم عنه معاها.
خلاص انا هتكلم معاها واقولها ان انت عايز تكلمها ولو وفقت هجبها معايا المره الجايه ..
والله يااحمد انا بحبها ولو خسرتها هكون فعلا غبي
ونفسي فعلا تكون ليا وتكون سندي وضهر وقت الشده تكون الحاجه الوحيده يلي تصبرني علي يلي انا فيه وفعلا انا بدور علي الحب بجد واخت بجد شغلتني وعجبتني اوي وكمان هي محترمه .
خلاص يااحمد انا هكلمها وهقولها.
خلاص تمام ياعصام مستني ردك انشاء الله .
يلا سلام يااحمد.
سلام ياعصام اشوف وشك بخير
بعد مامشي عصام .احمد قاعد علي نار والتفكير تعب احمد اكتر ماهو تعبان .
فجاه احمد طلب ان هو يخرج يشم هو .
من كتر التفكير في الموضوع والزهق حس ان هو مخنوق اوي . سند علي اي ممته واخدتته تتمشي بيه شويه ..خرجو من البيت واتمشو شويه احمد كان بيحب قره القدم .بس بعد العمليه معتش هيقد يلعب تاني اثرت عليه جدا كل ده في سبيل ان هو ينقظ صاحبه عصام ويعيش بس كان في أثر كبير وتعب بعد العمليه عشان احمد كان ضعيف شويه لكن كان شجاع فعلا ويعتمد عليه .
فضل يتمته هو وولدته لحد النادي بتاع الكوره ودخل يتفرج علي متش جوه وكان مبسوط جدا لما دخل حس ان حبه وشغه للكوره رجعله تاني كان عمال يشجع فريق من الفرقتين وياخساره الفريق خسر 3/1في اللحظه دي كان يتمني فعلا ان هو ينزل يلعب بس غصب عنه تعبان .مريض..
شم هواي واتمشي شويه وراح النادي كمان
ورجع البيت واشتر كانز وشبسي
فعلا حاول بقدر الإمكان ان هو يخرج نفسه من ضغط التفكري والأساليب المسببه للاكتأب وكمان عشان بقاله اكتر من شهر ونص مخرجش بره البيت بعد العماليه .فكان بلنسباله الخروجه ده حاجه حلوه جدا وفرقت كمان معاه وقابل ناس كانت بتحبه وقابل أصحابه كمان وهو ماشي في الشارع
كان محبوب جد في المكان يلي هو فيه كانت معاملته معامله حسنه كان بقدر الصغير قبل الكبير عشان كده راجل يعتمد عليه اليوم ده كان جميل جدا في عين احمد بس احمد كان برده بيشغله موضوع زهراء هتوافق فعلا علي احمد ولا لاء.
رجع احمد البيت وكان مستني مكالمه من عصام .
مستحملش احمد الانتظار .فعلا الانتظار وحش اوي وبرده التفكير وحش اوي عشان بيخلق في عقل كل واحد فينا افكار مدمره وافكار محبطه .
رن علي عصام ..
الوو
الوووو
اي ياعصام اخبارك اي
الحمد لله يااحمد وانت اخبارك اي
انا تعبان والله ياعصام .
تعبنا من اي بس يااحمد حصل حاجه
والله انت عارف ياعصام انا عمال افكر كتير في الموضوع وحاسس كده ان اختك مش هتوافق عليا
ليه بتقول كده يبني بس .مش هي قالت هتفكر وترد عليك وانا هجبها معايا بكره ياعم ولا تفكر ولا تزعل نفسك..
ماشي بس انا فعلا حاسس ان هي مش هتوافق عليا مش عارف ليه بس خير انشاء الله .
ياعم احمد خير ..
تمام ياعصام انا هروح ارتاح دلوقتي .يلا سلام
سلام ..
اليوم التاني
======
جالو عصام هو وزهراء .. خبطو الباب ... بتحت م احمد .ودخلو ..ام احمد عملت الاكل واكلو هما التلاته مع بعض وكان أحمد مبسوط عشان زهراء موجوده بتاكل كمان معاه حاجه جميله اوي بصراحه
اكلو وخلصو وكمان شربو عصير والدنيا تمام ..
دخلو قعدو كلعاده في غرفت أحمد وأحمد كل يلي شغله حاجه واحده اتكلم معاها واقولها انا بحبك وفي بعدك بموت اوي ولا اقولها اي
قعد يلمحلها بلكلام ويقولها هو عصام مقلقيش ان في عريس عايز يتقدملك .
قالت انا بصراحه مش ناويه اخطب دلوقتي لسه عندي احلام نفسي احققه ..
اي الصدمه دي ياعيني عليك يااحمد فعلا..
اتصدم احمد ومعتش عارف يتكلم يقول لي الدمعه خلاص هتنزل من عنيه قلبه اتكسر فعلا .
جرحته زهراء وقطعه قلبه بلكلمتين دول
عصام بقا مصدوم هو كمان مش عارف يضرب اخته ولا يخدها ويمشي ولا يعمل اي .
رد احمد بكل انكسار وقال .ربنا يحققلك كل يلي انتي بتتمنيه يازهراء
وكانت عينه مش قادر يرفعها لا في عين عصام ولا عين زهراء حتي .
اخد عصام اخته ومشو ..
عصام....انتي عبيطه يابنتي انتي عارفه انتي عملتي اي انتي كسرتيه حرام عليكي بجد حرام عليكي الواد مايستهلش كده ده انقظ حياتي لولاه كنت مت دلوقتي انتي انسانه غبيه حرام عليكي .
زهراء ..اعمل اي يعني انا مش بحبه انا بعتبره زاي اخويا مش اكتر وانا مش عايزه احب ياعم دلوقتي.
عصام..انتي غبيه اوي يازهراء ضيعتي من اديكي انسان طيب وكويس وهيضحي بحياته عشان لو عايزه .انتي فعلا غبيه وكسرتي احمد الغلبان حرام عليكي .....
رجعو البيت وعصام حكي كل حاجه لابوه وأمه ..
بس احمد دلوقتي تعب اوي جدا ومن الصدمه مستحملش حاجه وجات الإسعاف نقلته الي المستشفي ......
يتابع..
الكاتب عبدالله سعيد 😎💓😍

روح العشاق..الجزء الاولحيث تعيش القصص. اكتشف الآن