" memang nama dia you know ke ? apasal pelik sangat nama dia . dia kelas dengan aku ke ? aku tak pernah nampak pun dia " pelbagai soalan yang menerjah di dalam fikirannya .
tidak pasal pasal kena jadi mentor pula .
Akina melihat telefonnya semula .
" aduh .. aku dah la tak tahu tempat tempat dekat Daecheon ni " Akina menghembus nafas kesal .
tiba tiba matanya menangkap satu figura yang sedang berjalan .
" cheo—cheogiyo ! " panggil Akina . dia melari anak ke arah lelaki tersebut .
lelaki itu yang perasan dirinya dipanggil terus menoleh ke arah Akina yang sedang berlari ke arahnya .
" maaf ganggu . tapi , awak tahu tak kat mana tempat ni ? " tanya Akina sambil menunjukkan telefonnya .
" ouh " balas lelaki itu lantas mengangguk .
senyum bukan ke main lebar Akina apabila lelaki itu tahu tempat yang mahu ditujunya .
" jom " kata lelaki itu dan berjalan .
berkerut dahi Akina mendengar perkataan 'jom' dari lelaki itu . nak ikut atau tidak ? kang kalau tak ikut nanti , dia sendiri yang lambat pulang ke rumah .
lelaki itu menoleh ke belakang melihat Akina yang masih tidak berganjak .
" ouh err . okay " nak atau tida , terpaksa lah Akina mengikuti lelaki yang berambut hitam dan berhighlight merah ¿
dari belakang , Akina melihat ketinggian lelaki itu , berbanding dengan dirinya macam langit dan bumi !
maklumlah , dia hanya perempuan asia yang pendek . tinggi pun tak sampai 160 . whatta sad life
lelaki itu membuka pagar rumah .
" kejap ea " kata lelaki itu lantas memasuki ke dalam rumah .
Akina akur .
" omma ! ada orang nak jumpa " teriak lelaki itu sebaik sahaja dia masuk ke dalam rumah .
" eh , jap .. aku bukannya nak jumpa mak dia . " Akina menepuk dahinya . aduh , lelaki tu pun satu bukannya nak cakap yang mereka dah sampai kalau tak boleh dia suruh tolong panggilkan You Know .
seorang wanita yang berusia dalam lingkungan 40-an keluar dari rumah dan mendekati Akina yang dah macam apa je duk terpinga pinga berdiri luar rumah .
" ya , kenapa ya ? "
" err , ni rumah You Know ke ? "
wanita itu mengangguk . " cari dia ke ? "
" haah , saya cari dia . " kata Akina .
wanita itu sekadar menggeleng . " apa pulak budak tu . orang cari dia boleh pula dia kata orang cara kita . " bebel wanita itu .
" sekejap ya , ahjumma panggilkan dia kejap " dengan itu , wanita itu masuk semula ke dalam rumah .
" ouh , lelaki tadi tu ke You Know ? ceh , nama mat salleh muka orang korea . ni mesti nama glamour je ni "
" kau cari aku ? " suara garau itu menerpa ke telinga Akina membuatkan dia sendiri mendongak untuk melihat lelaki itu .
perlahan lahan Akina mengangguk .
takkan la dia tak perasan yang aku ni pakai uniform sekolah . desis hatinya .
Akina memandang lelaki itu dari atas sampai bawah .
tak panas ke bang pakai baju lengan panjang ? dengan bertopinya . bapak dia la.
" kenapa ? "
tersentak Akina dibuatnya . " hah ? kenapa apa ? "
" kenapa nak jumpa aku ? "
Akina menayangkan kertas kertas yang dipegangnya ..
lelaki yang di hadapannya itu mengeluh .
dah agak .
-
-
-
-
-Akina meletakkan kertas peperiksaan sejarah di atas meja kopi . kini , dia dan lelaki yang bernama 'You Know' itu duduk berhadapan .
" ni kertas exam sejarah dan aku , mentor sejarah kau " kata Akina .
lelaki itu sekadar mengangguk . pen diambilnya lantas menulis nama di ruang yang telah disediakan .
Akina memanjangkan lehernya untuk melihat tulisan lelaki itu .
" y..yun..ho "
haikh ? aku dengar sebut You Know , asal eja Yun Ho ?
" nama aku pelik ke ? "
" eh tak . tak pelik . saem sebut nama kau You Know tapi eja dia Yun Ho "
Yunho mengangguk . " kau foreigner ? "
" erm .. " Akina mengangguk .
Yunho berdecit . " tapi macam mana kau boleh dapat top 5 students ea ? "
terus Akina memandang wajah Yunho itu . kenapa soalan tu macam soalan memerli ? lelaki ni saja cari gaduh ke apa ?
" ah , tak de pape . mostly korean memang akan silent huruf H kalau nak sebut tu pun kalau nak sebut laju laju la . "
Akina mengangguk tanda faham walaupun sebenarnya dia tidak faham apa yang lelaki tu terangkan .
" aku tak pernah nampak kau pun dalam kelas "
Yunho meletakkan pennya di atas meja dan menongkatkan dagunya .
" aku selalu nampak kau , takkan kau tak nampak aku ? "
Akina menggeleng .
Yunho sekadar mengangguk kecil tanda dia tahu yang gadis di hadapannya itu mesti tak pernah melihatnya di dalam kelas .
" aku duduk dekat meja belakang hujung tepi tingkap "
ternganga Akina apabila mendengar . bukan dia terkejut ke apa tapi dia dah tahu siapa !
" ouh ! kau la pelajar hantu yang dorang cakap tu ? "
Yunho tersenyum senget .
" erm make sense la sebab kau putih "
" tak nak ajar aku ke ? "
Akina tersenyum kelat . baru nak ajak bual . ish mulut ni kalau sehari tak bercakap memang tak sah !
nak buat macam mana dah perangai Arai Akina ni .
7 August 2021
okay , im little bit confused with my heroine name . Akina jadi Akira 😫 . so you guys if ternampak nama Akira tu just tell me tau , nnti i will change it to Akina .
Heroine name is Arai Akina . not Arai Akira .
vote & comment juseyoooo <333
YOU ARE READING
[OG] 𝐌𝐲 𝑲𝒊𝒏𝒅 𝐆𝐮𝐲 || 정 윤호
Fanfiction[ 3# 에이티즈 𝖒𝖞 𝖌𝖚𝖞 𝖘𝖊𝖗𝖎𝖊𝖘 ] 정 윤호 • inspired by 'Horimiya' • ʜᴇ ɪꜱ ꜱᴡᴇᴇᴛ ʙᴜᴛ ɪɴɴᴏᴄᴇɴᴛ ᴀɴᴅ ᴄʟᴜᴍꜱʏ . ꜱʜᴇ ɪꜱ ɴᴏᴛ ꜱᴡᴇᴇᴛ ʙᴜᴛ ꜰɪᴇʀᴄᴇ ᴀɴᴅ ꜰʀɪᴇɴᴅʟʏ . ʙᴜᴛ ᴛʜᴇʏ ᴅᴏɴᴛ ᴋɴᴏᴡ ᴇᴀᴄʜ ᴏᴛʜᴇʀ ꜰᴇᴇʟɪɴɢ . ʟᴏᴠᴇ ᴇᴀᴄʜ ᴏᴛʜᴇʀ ʙᴜᴛ ᴅᴏ ɴᴏᴛ ᴅᴀʀᴇ ᴛᴏ ᴄᴏɴꜰᴇꜱꜱ...