3 | them

26 7 3
                                    

Akina meletakkan begnya di atas kerusi sambil matanya memandang tempat duduk Yunho yang masih kosong .

" mana pulak mamat ni pergi ? "

" haa ! bebel ! "

" ish ! kau ni , terkejut aku tahu tak " marah Akina sambil mengurut dada . mujur tak de heart-attack . kalau ada , tak naya hidup ?

" yang kau ni duk berdiri tengah tengah alam kenapa ? "

Akina mengemam bibirnya . nak tanya ke tak .

" tu duk kemam kemam bibir tu kenapa ? nak cakap , cakap je la . tak payah buat gaya ulat beluncas macam tu " perli Saeri . ingat dia tak kenal ke sahabatnya yang berasal dari Jepun tu ? erm , terlebih kenal . dah masak dan hangus dengan perangai milik Arai Akina ni .

" kau tahu tak kenapa Yunho tak datang ? "

" Yunho .. spe Yunho ea ? "

Akina memandang wajah Saeri dengan riak terkejut . sumpah dia terkejut .

okay , Akina tak payah nak terkejut sangat sebab mula mula pun kau memang tak kenal Yunho kan .

" tu .. pelajar lelaki yang duduk hujung sana belah tingkap " Akina menjuihkan bibirnya ke arah tempat duduk Yunho yang kosong tidak berpenghuni itu .

" ooouhhh .. that guy " Saeri mengangguk tanda dia ingat lelaki yang bernama Yunho itu .

" wait a minute . asal kau cari dia pula ? kau kenal dia ke ? kau rapat dengan dia ? sejak bila kau rapat dengan dia ? aku tak tahu pun "

" eh eh , banyak pula soalan kau ni . sikit sikit sudah lah "

Saeri memuncung . " sampai hati kau kan . sekarang semua benda nak berahsia dengan aku "

" ish , nak drama pula kat sini . aku kena jadi mentor sejarah dia je la . sebab tu aku cari dia " terang Akina . kang kalau tak bagitau tak pasal pasal jadi pula drama .

" laa ye ke .. berapa lama dah kau jadi mentor dia ? "

" erm dah nak seminggu . hari ni dia dapat kertas exam yang dia jawab hari tu , sebab tu aku cari dia . semalam elok je datang "

Saeri tersenyum senget . " ceh ceh ceh .. risau nampak ? "

Akina menjulingkan matanya ke atas . " malas lah aku nak cakap dengan kau ni . "

-
-
-
-
-

Akina membelek kertas yang berada di tangannya sambil tersenyum .

haih laa . tak sia sia ajar mamat tu sejarah . lulus jugak akhirnya .

" dia ni tak de la bodoh mana pun . cepat pick up bila aku ajar tapi asal dia malas sangat nak datang sekolah ea ? " bebel Akina seorang diri mengenangkan nasib lelaki yang bernama Jeong Yunho itu

tak sabar nak bagi kertas ini kepada Yunho . agak agak apa la reaksi lelaki itu .

Akina meneruskan perjalannya ke rumah Yunho yang tidak sampai 10 minit itu .

sedang asyik berjalan , matanya tertangkap satu figura yang sememangnya dia kenal tapi .. asal ada benda dekat lengan dia tu ?

" Yunho ! " panggil Akina .

lantas lelaki yang berjalan dari arah bertentangan itu mengangkat kepalanya memandang Akina .

" betul la .. tu memang Yunho " Akina berlari anak ke arah Yunho .

gelabah lelaki itu dibuatnya . rahsia yang kini disimpan bertahun lamanya , pecah begitu sahaja .

kakinya terus melangkah meninggalkan Akina yang sedang meluru ke arahnya .

tergamam gadis itu dengan tingkah laku Yunho . " dia tak dengar aku panggil dia "

" Yah ! Yunho ! " panggil Akina dengan nada yang ditinggikan agar lelaki itu dapat mendengarinya . dasar kurang asam betul !

makin besar langkah Yunho , maka makin besar juga langkah Akina .

disebabkan langkahnya dan langkah Yunho ketara perbezaannya , nak tak nak dia kena lari juga .

apabila lengan Yunho yang 'bercorak' itu makin dekat , terus Akina menahan lengan itu membuatkan mereka berdua berhenti serta merta .

Yunho memusingkan badannya menghadap Akina perlahan lahan .

Akina cuba mengawal riak terkejutnya melihat apa yang ada di lengan dan tengkuk belakang milik Yunho .



10 August 2021

rahsia ? rahsia apaaa 🤨

[OG] 𝐌𝐲 𝑲𝒊𝒏𝒅 𝐆𝐮𝐲 || 정 윤호Where stories live. Discover now