14. Több, mint négymillió csatorna és csak a Valkűr Vízió megy

86 12 0
                                    

Tapsot, amiért sikerült utolsónak sorra kerülnöm.

Rendkívül megkönnyebbültem, amikor az asztal másik végéből kezdték az einherjarok bemutatását... amíg meg nem láttam a többi einherjart, akik szintén újoncokként kerültek ide Valhallába.

-Lars Ahlstrom! - szólította Helgi.

Egy nagydarab szőke srác emelkedett fel a valkűrjével együtt. Lars annyira izgult, hogy útközben felborította a serlegét, a benne lévő varázssör pedig az ölében landolt. Nevetések sora hullámzott végig a csarnokon.

Helgi elmosolyodott.

-Mint sokan tudjátok, Gunilla kapitány új berendezéseket léptetett érvénybe az elmúlt hónapok során. Kamerákkal látta el valkűrjeink páncélját, hogy mindenkit rendesen számon tudjunk tartani, és remélhetőleg egy kis szórakozás végett is!

A harcosok éljenezni kezdtek, poharaikat az asztalhoz csapkodva, elnyomva a mellettem ülő Sam szitkozódását.

Helgi magasba emelte a kupáját.

-Bemutatom nektek, a Valkűr Víziót!

A nagy fa törzse körül egy óriási holografikus képernyő villant fel, a semmi közepén lebegve. A videó akadozott, láthatólag egy valkűr vállán lévő kamerával készült. Magasan voltunk a levegőben, egy süllyedő komp felett köröztünk, amit éppen a szürke tenger készült elnyelni. A mentőcsónakok fele még a hajó oldalán himbálózott, az utasok ezekre próbáltak felugrálni, sokan mentőmellény nélkül. A valkűr közelebb röppent, a videó kiélesedett.

Lars Ahlstrom a billegő fedélzeten sétált, kezében egy tűzoltó készülék. A belső kabinok kijáratát egy hatalmas fémtartály zárta el. Lars megkísérelte megmozdítani, de túl nehéz volt. A kabinok belsejében egy tucatnyi ember esett csapdába és kétségbeesetten dörömböltek az ablakokon kiutat keresve.

Lars kiáltott nekik valamit... talán svédül? Vagy norvégül? A jelentése egyértelmű volt: MENJETEK HÁTRÉBB!

Amint ezt megtették Lars nekivágta a tűzoltó készüléket az ablaknak. Harmadik próbálkozásra sikerült is betörnie. A hideg ellenére Lars levette a kabátját és az összetört üvegre fektette.

Egészen addig az ablak mellett maradt, ameddig a legutolsó utas is biztonságosan kijutott rajta. Azonnal a mentőcsónakok felé vették az irányt. Lars ismét felvette a tűzoltó készüléket és utánuk indult, de hirtelen a hajó egy nagyot rándult. Fejjel a falnak csapódott és eszméletlenül rogyott össze.

Teste ragyogni kezdett. A valkűr keze beúszott a képbe, felé nyúlva. Egy csillogó, arany aura emelkedett fel Lars testéből - a lelke, gondoltam. Arany Lars megfogta a valkűr kezét és a videó elsötétült.

A teremben hatalmas éljenzés tört ki.

A főasztalnál a thanék egymással vitatták meg a látottakat. Elég közel voltam, hogy néhány dolgot kihalljak. Az egyikük - Lord Nelson? - megkérdőjelezte, hogy egy tűzoltó készülék vajon számítható-e fegyvernek.

Odahajoltam Samhez.

-Ez miért számít?

Idegességében egyre kisebb darabokra tördelte a kenyerét.

-Ahhoz, hogy egy harcos bejusson Valhallába, fegyverrel a kezében kell elvesznie egy csatában. Ez az egyetlen út.

-Szóval bárki bekerülhet ide, aki fog egy kardot aztán kipurcan?

Felhorkantott.

-Persze, hogy nem. Nem fogadunk kardos kölyköket, akik direkt rohannak a vesztükbe. Semmi hősies nincs az öngyilkosságban. Az áldozat és a bátorság nem lehet előre megtervezett - egy ösztönös hősi reakciónak, krízishelyzetben. Szívből kell jönnie, bármi jutalom gondolata nélkül.

Magnus Chase és a Nyár Kardja (Magnus Chase and the Sword of Summer)Où les histoires vivent. Découvrez maintenant