" HYO gwaenchana ? "
" Hyo sakit Tae "
Tangannya memegang dada nya yang terasa sakit .
Dengupan jantungnya kian melemah secara tersendiri .
Baru sahaja tubuh kecil itu mahu rebah ke lantai , laju taehyung menangkap ke dakapannya ." Yah , Hyo bangun lah , jangan buat aku risau !! " Pipi Jihyo ditepuk -tepuk ,namun langsung tiada respon .
Tanpa menunggu masa yang lama .
Tubuh kecil itu diangkat lalu menuju kebilik Jihyo .
Jihyo dibaringkan diatas katil .Tangannya laju mencapai phonenya .
Membuat panggilan pada dokter kim seokjin untuk datang kerumah Jihyo .
Lepas sahaja location diberikan , dia menyimpan semula phone didalam kocek .Sambil menunggu dokter kim , dia mengigit jari , resah .
Risau dengan keadaan Jihyo .
Ni semua salah dia , kalau Lah dia tak main lari -lari tadi , tentu Jihyo tak jadi macam ni .
Namun apa boleh buat , nasi dah menjadi bubur .kalau dia boleh mengundur balik masa, dia takkan lari terkinja-kinja tadi ."Haih bodoh kau taehyung .."
Getus hatinya sendiri .
Tak henti -henti Menyalahkan diri sendiri.Dalam beberapa minit dokter kim seokjin sampai dengan membawa peralatan yang tertentu .
Jihyo diperiksa nya teliti ,lagi - lagi dibahagian jantung .Dokter kim menangguk faham .
Alat tadi di simpan semula ." Macam mana dokter ? "
" Macam yang saya cakap , jangan bagi pesakit terlalu pe-- "
" Tapi saya main kejar -kejar je dengan dia tadi "
Potong taehyung laju .
Pelik pada masa yang sama .Dokter kim mengeluh kecil .
Belum habis cakap lagi dah potong ." Walaupun kejar mengejar itu bukan satu kerja , tapi itu boleh menyebabkan pesakit penat , bukan penat dari segi fizikal , tapi otot jantung dia yang penat , kamu tau kan otot jantung pesakit bukan otot jantung yang normal . Bila pesakit terlalu lasak, besar kemungkinan otot jantung dia mulai lemah disebabkan effect pada dengupan jantung dia .saya harap kamu lebih peka pada pesakit , cardiomyopathy bukan penyakit main -main .kalau awak biarkan lagi Mende ini terjadi lagi , mungkin otot jantung dia akan rosak sepenuhnya .dan masa itu ,pilihan terakhir adalah pembedahan .itupun kalau ada yang rela hati menderma "
Terang dokter kim panjang lebar .
Dia perlu terangkan lebih teliti pada kim taehyung .
Supaya lelaki itu peka dan lebih berhati -hati di kemudian hari.Taehyung menangguk faham .
Riak wajahnya jelas sahaja sedih +
Bersalah .Dokter kim menepuk perlahan bahu kim taehyung .
" Gwaenchana , pesakit akan sedar .cuma ingat pesanan saya tadi ye, cegah sebelum terlambat .oh ye ..saya nak tanya ..kamu dah bagitau pesakit pasal penyakit dia ?"