Jeon Raena
Sebelum aku melangkah keluar dari kelas aku bow kepada saem and sempat melirik ke muka Jaemin yang bengang dan dingin. Confirm nanti dia jadi inspector untuk aku 👏. Macam macam soalan la kau kena jawab Raena.
Kini aku tiba 5 inci di depan Doyoung dan menyorok di belakang pintu. Menyorok ea? Eh bukan duk jauh sikit dari pintu.
"Hai sayang." senyum Doyoung yang membunuh.
Eii dia ni an. Saja aje.
"Barang apa yang sunbae nak pulangkan? Sebab saya rasa semalam saya tak tinggalkan apa apa pon. " aku mula memggaru kepala yang gatal.
Doyoung mengusap leher belakangnya.
"erm sebenarnya i saja aje singgah kat sini. I ternampak u so i buatla alasan macam tu. Sebab nak lepas rindu i kat baby i sorang ni." kata dobby sambil mencuit dahiku.
Biasanya orang cuit hidung, tapi ni dahi? Weyh.. Style baru ke ni?
Aku ragu ragu nak menyapu kulit dahi aku. Tapi takut nanti hilang rasa belaian tangan dia. Arghh Raena!
"Hahaha. So sweet. Tapi saya rasa macam tak elok aje sunbae buat macam tu." aku dengan awkward nya nak menegur.
"hah? Wae? Shireo?" doyoung pandang aku lama.
Haish apa yang aku nak jawab erh? Sebab Jaemin? Maybe nanti dia akan fikir Jaemin tu namjachingu aku. Aish. Aniyaaa..
"Eh bukan tak suka tapi...herm apa ni...aduh... Ha! Sunbae kan senior kat sini. Tak elok la tunjuk sikap macam tu. Nanti apa pulak kata kata junior bila sunbae macam ni. Tapi bukan tu je. Sunbae menggangu sesi pelajaran. Padahal boleh aje kita jumpa time rehat atau time balik, kan?" hampir tergagap merapu kayu aku.
Terbeliak mata Doyoung nasib tak terkeluar anak mata dia.
"Ha? Err... Wr... I lupa pula yang niat i pergi toilet aje. Heheh." ikhlas tak ikhlas doyoung gelak.
"Wau. Jauh naw toilet yang sunbae tuju?" esh cover la sikit kebodohan tu sayangku.
"hum. I saja gi jauh jauh. Exercise."
Aku mengangguk. "ooo exercise." hampir nak tergelak aku sebab kerenah dobby yang comel ni.
"kalau macam tu i pi dulu la. Bye." kata doyoung yang melambaikan tangan lalu hilang di mata aku.
Cepat jugak dia jalan.
Tidak mengambil masa yang lama aku masuk ke dalam kelas dan duduk di tempat aku. Hesh. Aku tengah panic ni sebenarnya. Iya la. Tengok jaemin pandang aku lain macam odow.
"Barang apa yang dia pulangkan kat kau?" start dah buat kerja part time yang tak bergaji.
"erm keychain. Keychain aku jatuh semalam. So dia tolong kutipkan and bagi kat aku. Itu aje." berdebar debar aku nak kecing si Jaemin ni.
"habistu mana keychain tu?" soal jaemin lagi.
"erm keychain tu dah rosak hancur. Aku buang ajela." jawab ku.
"Boleh aku tahu keychain yang mana satu erk? Sebab bag kau bukan banyak pun keychain. Itu pun satu je yang aku hadiahkan." Jaemin masih menatap ku redup.
"Ala kau ni. Kau bukan selalu spot check bag aku kan? Mana kau tahu apa yang ada dalam bag aku. " ujar ku.
"iya ke? Okay takpe. Tapi kau kena berhati hati dengan dia. And one more thing... don't take it easy with his crocodile verse,and don't you find it so easy to fall in love or itch with him. Ingat tu." tutur Jaemin dan kembali focus kepada saem yang masih berperang bibir di depan.
Aku bukan nak berahsia tapi aku tak nak persahabatan kita yang ambil dalam masa setahun ni runtuh macam tu aje. Aku janji aku akan bagitau kau bila tiba masanya.
SKIP
Park Jinny
Waktu pulang dah pun tiba. Rindu aku dekat Si Raena. Dah lama tak membawang dengan dia. Hampir seminggu aku dengan dia tak berjumpa. Ni semua salah mama! kalau dia tak suruh aku masuk tusyen lepas time sekolah mesti aku boleh lepak dengan member aku.
Aku ngan Raena dah tak rapat macam dulu. Sekarang dah rapat ikot online pula. Nasib hari ni tetiba tusyen dicancelkan. Boleh la join Raena.
Aku cepat cepat pergi ke pagar sekolah dan menunggu Raena di sana. Nasib dah chat dia dan bagitau kat dia yang aku nak balik dengan dia. Syukur dia seen.
Sambil menunggu aku mencuri dengar perbualan group lelaki di sebelah aku. Hurm. Kenal sangat. Haruto, Jeongwoo, Doyoung and Yedam. Tak sah kalau tak kenal.
"Serius la kau nak cuba pikat dia? "-Jeongwoo
"Haah. Lagipun dah lama sangat aku single."- Doyoung
Aku perhati aje muka dengan mulut diorang.syok sangat ea berborak. Boleh buat bahan gosip dengan Raena ni.
"Weyh. Siyes la weyh? Kau nak pikat Jeon Raena macam yeoja yang lain yang pernah kau guna dulu?"-Haruto.
Aku kaku. Nama yang dia sebut betul betul aku dengar. Tak ramai kat sini nama Jeon Raena. Betul ke diorang nak targetkan chingu aku?
"ssshhh. Selow la sikit suara kau. Nanti ada yang dengar kang. Tak pasal pasal plan aku tak jadi."-Doyoung.
Aku cepat cepat keluar phone dari poket and acah acah tengah call sambil gelak. Biar diorang tak suspicious dengan aku.
Kemudian diorang blah dari situ. Aku pula masih menunggu Raena. And patot tak aku bagitau hal ni kat Raena?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.VOTE JUSEYO
YOU ARE READING
Buaya Darat VS Pakboi Sopa 💙김도영 🍒방예담💙
RandomPICKUPLINE YG AGAK MENGANCAM MASA DEPAN 😰 Hati hati tau masa baca buku ni.Takut korang terjatuh hati dengan ayat buaya ni. ceh aku memang tiber... btw sepot laa sikit member buat buku ni... haiskkkkkhhh