Petang itu seperti dijanjikan Zariff membawanya balik ke rumah.
Lara menghempas badanya ke sofa empuk itu. Zariff yang seperti tergesa-gesa di pandang hairan.
"Awak nak pergi majlis berkabung ke?"mana taknya dari atas sampai bawah hitam macam nak gi mencuri pun ada.
"Aku nak gi markas"tanpa sedar dia tercakap rahsianya. Segera di memejamkan mata..haih.
"Bawaklah saya sekali awak fikir saya bodoh sangat ke?awak mafia en huh nak menipu tapi mata tu tak reti nak menipu"
Zariff pasrah.
"Boleh eh?"
Zariff mengangguk. Mask di ambil lalu diberikan kepada lara. Sapa kata perempuan ni lambat siap?
"Jom yeah yeah markas"teruja nadanya. Sudah lama dia tidak pergi ke markasnya di jepun mahupun malaysia.
Zariff muka pelik. Mengapa gadis ini tidak takut pada mereka?
Dibiarkan sahaja persoalan itu berlengar di kepalanya. Mereka masuk ke dalam kereta. 5 minit kemudian kereta yang dipandu Zariff meluncur membelah jalan.
*****
Suasana markas begitu bising. Dengan orang yang berlatih orang bermain.
"Awak ni markas awak ke?"tanya Lara.
"Yelah kenapa pulak"
"Awak bela monyet ke bising betul"kata Lara selamba.
"Dah jom masuk"
Mereka memasuki ruang utama markas.
Selama mereka berjalan ada yang memandang pelik. Mereka menundukkan sedikit badan tanda menyapa.
"Hii you"
"Hah asal"jawab Zarif dengan intonasi yang sedikit dingin.
Gadis itu menilik lara dari atas ke bawah.
"You bawa orang asing masuk markas kita"
"Bukan orang asing tapi nih bakal boss kau jugak"kata Zafrin selamba mencelah.
"Mesti burukkan muka dia tu pakai macam ni"sindirnya.
"Takpa muka buruk boleh guna produk kecantikan kalau hati yang buruk ada ke produk untuk kasi suci balik"
Hah hambik kau kan dah kene.
Perlahan-lahan lara menanggalkan mask serta hood di kepalanya.
Gadis itu tercengang. Tak di nafikan muka lara sungguh cantik kalau dibandingkan dengan dia.
"Ergh apa-apa je lah"kata perempuan itu. Give up lah tu.
Raf dan yang datang ke arah Zarif dan lara. Mereka sudah dimaklumkan bahawa lara akan datang ke markas itu.
"Huh kalah pun boik ah you nih"puji Raf.
Zarif bergerak ke arah pelatih-pelatihnya. Lara hanya mengekori dari belakang. Sepanjang mereka berjalan mesti ada yang memandang gadis itu.
YOU ARE READING
©| Mrs. Zariff Revens
Romance★Mrs.series★ Credits by @ShazaQistyna [BOOK 1 MRS SERIES] |~Zariff×Lara~| Tuan Zariff Revens. Sebut saja nama itu semua orang pasti mengetahui jejaka itu. Seorang usahawan muda yang berjaya. Dengan wajah yang pasti akan menarik minat gadis-gadis...