Lopott idő

39 4 0
                                    

A film tartalma:2169-re a genetikai fejlődés lehetővé teszi, hogy az emberek csak 25 éves korukig öregedjenek, ám azután mindössze 1 évet kapnak, így szükségük van arra, hogy több időt keressenek. A pénzt ez az új „életidő” váltotta fel, amely egyének között is átvihető: az emberek munkájukért időt kapnak fizetésként, vásárolni is idővel tudnak. Az emberek életéből hátra lévő idő a bal alkarjukon jelenik meg folyamatosan változó implantátumként. Amint ez az idő lejár, az egyén egy utolsó szívdobbanással meghal. Az életekből hátra lévő idő határozza meg a társadalom tagoltságát is. A szegények a daytoni gettóban élnek, és életük minden percéért kemény munkával kell megküzdeniük; ám a gazdagok a luxus városában, New Greenwichben élhetnek. Míg a szegények között a fiatalok vannak többségben, addig a gazdagok 25 éves korukbeli kinézetükkel évszázadokig is élhetnek.A 28 éves gyári munkás, Will Salas anyjával, Rachellel él a gettóban. Egy napon Will megmenti a 105 éves Henri Hamilton életét, akit ki akartak rabolni egy bárban, ahol korábban idővagyonával kérkedve mindenkinek italokat rendelt. Hamilton támadója Fortis, egy gazdag embereket kifosztó banda főnöke. Will biztonságos helyre menekíti Hamiltont. Hamilton azt mondja Willnek, hogy „néhányak halhatatlanságáért sokaknak kell meghalniuk”; mert az egy emberre jutó idő elegendő lenne egy teljes élethez, ám a gazdagok az időt felhalmozva akarják elérni halhatatlanságukat. Hamilton később azt is elmondja, hogy nem vágyik tovább az életre, mert „bár talán tested nem kopik el, de elméd igen. Akarjuk, szükségünk van a halálra.”
Hajnalban Hamilton saját idejéből 116 évet ad át az alvó Willnek, mindössze 5 percet hagyva magának.

Saját gondolatok: Ez a film pontosan megmutatja, hogy az idő mekkora hatalom lehet, hiszen, ha belegondolunk tényleg a saját időnkkel fizetünk mindenért, és mi döntjük el, hogy mire szánjuk azt.

FilmajánlóWhere stories live. Discover now