De volgende ochtend kom ik met moeite mijn bed uit en ben ik te moe om onder de douche te stappen. Ik loop sloom naar beneden en maak een ontbijtje.
"Jij ziet er slaperig uit. Gister te laat gaan slapen?" Vraagt mijn moeder.
"Ik heb er gewoon even geen zin in vandaag"
"Gister had je zo veel zin in vandaag"
"I know" Ik ga met mijn cracker met kaas naast mijn moeder zitten.
"Gadver! Moet jij niet eens gaan douchen, je stinkt."
"Vandaag heb ik geen zin, ik doe gewoon wat deo op"
"Wat jij wil" zegt mijn moeder terwijl ze de tv aanzet. Het nieuws. Het gaat over Syrië. Gisteravond vertelde mijn moeder dat mijn vader daar heen gaat om te helpen met voedsel. De oorlog is nog steeds aan de gang en mijn vader is daar altijd mee bezig voor zijn werk. Volgens mijn moeder wilde hij er dolgraag naartoe. Heel leuk voor hem, daar niet van, maar hij laat ons hier achter. Had mij dan meegenomen! Ik zet mijn bord in de vaatwasser en loop naar boven om mijn tas te pakken. Nederlands, Duits, Engels, Aardrijkskunde en Scheikunde: een korte dag dus. De bel gaat. Ik sprint naar beneden en doe de deur met een zwaai open. Het is Tess, ze zou me vandaag op komen halen. "Dus... jullie hadden gister ruzie?" Vraag ik aan Tess.
"Nou ja... soort van"
"Is het weer goed?"
"Ja" zegt ze. Ik hoorde heus wel dat ze loog, maar dat liet ik niet merken. De rest van de weg kletsten we een beetje bij en ze was alweer vrolijker dan gisteravond.Op school kwam Levi niet opdagen. Zou hij ziek zijn? Tess had niks van hem gehoord en ik ook niet. Ik was bezorgd dus tijdens de pauze loog ik tegen Tess dat ik moest plassen. Ik liep naar de toiletten en pakte mijn telefoon. Ik probeerde Levi te bereiken via de app, maar hij reageerde niet. Na 2 minuten belde ik hem op.
"Met Levi"
"Levi! Wat is er? Waarom ben je niet op school?"
Hij zucht. "Ik had geen zin in Tess en..." Hij stopt even met praten.
"En?"
"En jou" zucht hij.
"Wat? Mij?"
"Ja, sorry. Ik heb je gister zoveel verteld, ik was bang dat je me ermee voor schut zou zetten."
"Tuurlijk niet!" Roep ik.
"Tess weet die geheimen niet eens"
Ik begin te blozen. Vertelt hij nou zijn diepste geheimen aan mij en niet aan Tess? "Ik moet hangen, de bel gaat zo" piep ik snel tussen mijn gedachtes door. Ik hoor niks meer. Ik loop terug naar Tess en samen lopen we naar Engels.