"Kau datang sini naik grab kan"tanya Nichole kepada adiknya.
"Haah. Ni aku dah nak balik dah ni. Kau kalau ada benda penting ke,call jer aku"pesan Stephen.
"Yo la adikku sayang. Nah,duit tambang grab"Nichole memberi duit sebanyak RM 50 kepada Stephen.
"Weyh kak."terbuntang mata Nichole mendengar perkataan 'kakak' tu. Tangan yang lembut dan putih mulus ini hinggap di kepala adiknya.
"Ishh,sorry la. Aku tersasul. Ni banyak sangat kot. Tadi aku datang pun RM 20 jer" kata Stephen.
"Duit lebih tu ambik dekat kau. Ingat...kalau ada emergency ka...kau mintak tolong jiran kita tu."pesan Nichole.
"Ye la. Kereta tu dah sampai. Aku balik dulu"kata Stephen terus mencium pipi Nichole.
1 tamparan lembut melekat di lengan Stephen. "Kau ni. Ramai la orang kat sini"marah Nichole
"Cium abang sendiri. Tak kan tak boleh" kata Stephen terus masuk ke dalam kereta itu.
Nichole melihat kereta yang menghantar adiknya itu. Hati Nichole mula terbit rasa rindu kepada adiknya. Padahal baru jumpa tadi.
.....
"Hye Nic"sapa Aaron di dalam asrama."Hye.
"Congratulations for you. You are the best captain I ever seen"puji Aaron.
"Hehe....TQ"kata Nichole terus melompat ke atas katilnya.
"So,what if we go to celebrate your achievement."pinta Aaron.
"I think that is good idea. I have to tell my friend too"kata Nichole terus mengambil hanphonenya untuk beritahu rakannya.
"No,I mean...only two of us"
"I can't sure about that. But,if we go with Fikri... I think I can"kata Nichole.
"Mmmm...tak...best...la...macam....itu" kata Aaron dalam ayat bahasa melayu.
Disebabkan Nichole Ni dah jadi cikgu bahasa melayu sementara untuk Aaron....Aaron pun dah boleh cakap melayu sikit-sikit
"If like that....okay,I agree. But,you have to treat me"kata Nichole sambil tersengih-sengih.
"I'm OK with that" kata Aaron sambil tertawa. Aku pun tak tahu bahagian mana yang lawak
......
FikWeyh Fik
Apedia
Petang ni kau ada kerja
tak.Ada....kau?
Aku suruh Adlina ganti
Aku nak cakap yang malam
nanti Aaron nak belanja aku
makan😎Yg tu je kau nak cakap
buat bazir aku punya waktu
tidur jer.OK. Boleh sambung tidur
aku nak cakap yang tu jer.
Nak riak kejap😂.Author pun tak tahu kenapa si Nic ni whatsapp dia just nak bagitahu benda ni🤣
...........
Aaron dan Nichole merancang untuk makan di kedai luar universiti. Mereka memilih untuk makan di kedai ala ala Thailand gituwww."Do you miss food from your country?" Tanya Nichole sambil tertawa kecil.
"Yep....I really miss"
YOU ARE READING
Mr.Hockey Ice & Mrs. Ice Skater
RomanceApa yang author nak cakap...kalau korang nak baca cerita ni....korang kena baca dalam cerita CINTA MONYET🙈. Sebab dia ada hubung kait dalam cerita ni😊 Cerita ini mengisahkan tentang seorang jejaka yang bernama Megat Fikri bin Megat Faiq yang telah...