- 中文翻譯 - the twelfth chapter
selepas beberapa hari,
jian masih lagi berkeliaran di kota,memerhati yeseul yang tampak bahagia dan tersenyum.eric dikurung di penjara tahanan dgn kawalan yang sangat ketat.
miya: jian
jian: kita ikut plan,buat mcm mana aku suruh.kita kena kumpulkan diorang supaya semua boleh kena serentak
miya: ok,serahkan pada aku
throwback,
selepas jian melarikan diri,dia dikepung oleh beberapa orang iaitu hyunna,miya,yuna dan sua.
jian: tepi!
sua: unnie,jangan salah faham
jian: korang...sedar?
sua: yup,maafkan kami sebab tak pergi cari unnie
miya: maafkan aku,jian
jian: ouh...tapi sekarang bukan masanya
yuna: jom ikut aku!
end throwback,
sejak hari itu,mereka berlima bekerjasama untuk mengumpulkan kesemua player dan dibunuh serentak termasuk mereka supaya game over.
mulanya,mereka tak setuju tapi setelah jian menyakinkan mereka akhirnya plan gila jian diterima.
setakat ini,mereka berjaya mengumpulkan hampir semua kecuali yeseul dan eric.
dan ini adalah misi terakhir mereka,menculik yeseul dan eric.
sua dan yuna ditugaskan untuk mengeluarkan eric dari penjara sementara hyunna dan miya mengawasi pengawal-pengawal si raja yang sedang menemani yeseul.
( jgn pelik mcm mana raja tu tak kesah pasal korang hilang,ye lah korang je pun,bukan yeseul 🤣)
miya: mari ii rasa menu terbaru
hyunna: ayoh ii,masih panas ii lagi nih
miya: gulai perisa dron mau lalu
hyunna: seriously unnie? *muka fedup*
miya: alah diorang bukan tahu pun dron tu apa
disebabkan promosi gulai dadakan yang dibuat oleh miya dan hyunna,ramai orang berkerumun berdekatan tempat yeseul dan berlaga ii pengawal diraja tersebut.
melihat itu,hyunna sengaja membawa semangkuk gulai dron itu dan berjalan ke sana kemari yang mana buat pengawal ii tersebut ditolak ii dan menjauh dari yeseul.
di kesempatan ini,jian mengambil tangan yeseul tetapi gadis itu menolaknya.
jian: yeseul...
yeseul: pergi! jangan datang selamatkan saya
jian: yah! kau maksud saya tuanku kenapa nih?
yeseul: tolong...biarkan saya,supaya dia tidak akan bunuh eric
jian kembali melihat ke arah hyunna dan miya yang dalam kesusahan akibat kesesakan itu dan para pengawal yang mula datang ke arah mereka.
jian: eric akan selamat,percaya cakap saya tuanku
pengawal semakin dekat.
jian: jebal!
yeseul akhirnya menerima tangan jian dan mereka melarikan diri dari situ.
miya: terharunya aku ramai yang suka gulai nih
hyunna: unnie!
miya: ok ii,kita belah sekarang uhmm kalau nak lebih boleh mintak dekat abang tu*tunjuk pengawal* bye ii
mereka pun melarikan diri ke tempat persembunyian mereka di bawah gunung.
beberapa jam kemudian,sua dan yuna berjaya membawa eric yang cedera parah ke sana.
tentu saja mereka dikejar oleh para askar yang nampak mereka melarikan diri.
ketika semua berada di sana,jian memberi sesuatu kepada yeseul dan miya.
benda itu ialah sebuah jam yang sama dengan ciptaan si game maker tersebut.
kenapa jian boleh buat semula jam tu?sbb dia lah pereka sebenar jam tersebut.
si game maker mencuri blueprint jian dan kemudian membuatnya jadi milik peribadi.
jian: aku nak korang tekan bila aku kira sampai 3,faham?
miya: kau nak buat apa?
jian tersenyum kemudian perlahan-lahan melangkah kebelakang.
miya: jangan!
???: sudah ii lah!,aku akan tamatkan korang semua dekat sini
jian: tak kalau kau lawan dengan aku dulu,1vs1
mereka pun memulakan perlawanan sengit itu.
jian: *nafas berat* 1! *sambung lawan
sekali lagi,dia ditendang jauh dan terguling-guling di atas tanah.
jian: 2!
raja itu mendekati jian yang telah pun terbaring lemah lalu ditikam jian tepat di jantung gadis itu.
jian: 3...
yeseul: andwae!!
miya: sekarang yeseul! tekan butang tu!
yeseul: jian unnie...
jian mendongak ke atas untuk melihat yeseul buat kali terakhirnya.
jian: jumpa lagi... seul ah
hyunna tolong menekan butang jam yang dipegang yeseul dan mereka semua kembali ke masa terakhir mereka berada di dunia nyata.
???: aish!!! sial lah kau jian
tiba-tiba raja itu dikejutkan dengan pisau yang dicucuk di perutnya.
jian masih lagi berusaha sebelum benar ii meninggalkan jasadnya.
jian: tch,tak guna punya seungmin
YOU ARE READING
𝙝𝙚𝙡𝙡𝙚𝙫𝙖𝙩𝙤𝙧 ⥑ 𝙖𝙥𝙥𝙡𝙮𝙛𝙞𝙘
Random⦂ survival applyfic | we stuck in 𝘁𝗵𝗲 𝗵𝗲𝗹𝗹𝗲𝘃𝗮𝘁𝗼𝗿 | ↻completed 𝗔𝗙 𝗧𝗛𝗥𝗘𝗘 ©hyunclipse,2O21