Alev alev

169 1 0
                                    

Beş kısa sıçrama ve sonra büyük bir atlama. Beş kadınparmağı fişeği ve sonra bir patlama. Bu, Fahrenheit 451'in yaratılışını tam olarak anlatıyor.
İki ya da üç yıllık bir zaman diliminde yazılmış beş kısa hikâye, bir bodrum kütüphanesinde daktilo kiralayıp, kısa romanı sadece dokuz günde bitirebilmem, bana dokuz dolar elli sente patlamıştı.
Niçin?
Hiçbir dergiye satılmamış kısa bir öykü olan Şenlik Ateşi'nde, bir adamın dünyanın sonu gelmeden bir gece önceki uzun edebi düşüncel- erini hayal etmiştim. Kırk beş yıl kadar önce sadece bir kehanet olarak değil, aynı zamanda şiddetli bir uyarı amacıyla bu tür bir sürü öykü yazdım. Şenlik Ateşi'nde kahramanım büyük aşkların listesini yapıy- ordu. Hikâyenin bir kısmı şöyleydi.
"William Peterson'u rahatsız eden şey; Shakespeare, Aristo, Platon, Jonathan Swift, William Faulkner, Robert Frost'un ve belki, John Donne ve Robert Herrick'in şiirleri idi. Bütün bunlar, düşünün, şenlik ateşine atılacaktı. Bundan sonra çıra olarak kullanılacak şeyleri düşündü (sonunda olacakları şey buydu), Michelangelo'nun muazzam heykellerini; El Greco'yu ve Renoir'ı ve böyle devam etti. Yarın hepsi ölmüş olacaklardı. Shakespeare ve Frost, Huxley, Picasso, Swift ve Beethoven'le birlikte, kendi sıradışı kütüphanesi ve sıradan bir insan olan kendisi..."
Şenlik Ateşi'nden sonra, çok geçmeden hayal gücü daha fazla olan Parlak Anka'yı yazdım. Hikâyede bir şehir kütüphanecisi, bağnaz bir

FAHRENheit -451-Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin