"BEKAS ISTERI?!!!"
Terkejut berok tengku adam afreen mendengar abang nya ini serius ahhh asal dia tak tahu?,"Uhmmm dia bekas isteri aku, kitorang kahwin masa umur aku 23, time tu aku still study, aku jumpa suhaila dekat kolej, kitorang berkawan, and kitorang selalu lepak sama-sama, Suhaila bukan jenis yang bercinta jadi aku lamar dia dan kitorang kahwin, Tapi aku terpaksa cerai kan dia Sebab aku nak buka syarikat aku sendiri masa tu and suhaila just gonna be a burden to me, so aku cerai kan dia"
Tengku adrian afreen mencerita kan segala nya,
"Mama dengan papa tahu ke?"
"Tak diorang tak tahu perkahwinan kitorang berapa bulan je"
Tengku adrian afreen menjelas kan,"Apa sebab kau cakap dia will just be a burden to you?"
Tanya tengku adam afreen setakat nak bawak suhaila ikut dia tak salah kan?,"Masa tu aku tengah serabut and tiba² suhaila cakap dia pregnant, aku shock aku nak berjaya lagi kau pun tahu aku tak nak depends pada company papa, and aku muda lagi time tu, so aku cerai kan dia dan suruh dia gugur kan anak tu, aku tahu aku bodoh but aku harap dia dah bahagia sekarang"
Tengku Adrian hanya memandang lantai, jujur dia rasa sangat bersalah, karena dia sebenarnya sangat mencintai suhaila sepenuh hati, pada masa itu dia hanya fikirkan bagaimana dia mahu berjaya tanpa dia sedar kebahagiaan dia selama ini dia lepaskan,
"Memang dia dah bahagia kat sana"
Gumam tengku adam afreen,"Apa dia?"
Aneh tengku adrian macam mana adik nya ini boleh mengetahui mengenai suhaila?,"Kau rasa suhaila dengan anak dia dekat mana sekarang?"
Tanya tengku adam afreen,"I think dia dah ada family and anak tu dia dah gugur? kan mana ada orang nak simpan baby yang bapak dia pun tak nak baby tu kan?"
Tengku Adrian mengeluar kan mancis dan rokok di poket nya dan menghisap tembakau tersebut,
"Kalau aku cakap suhaila dah mati macam mana?"
Tersentap tengku Adrian afreen mendengar kata kata adik nya itu,
"Kau merepek apa ni?"
"Suhaila dah mati, dia ada jantung berlubang, dan kondisi dia bertambah teruk bila dia melahir kan yusuf anak kau"
Dingin tengku adam afreen,Tengku adrian afreen terdiam,terkaku dia tidak tahu mahu berkata apa tak mungkin dia ada anak?, Dia ingat suhaila sudah menggugur kan anak itu,
"Kau jangan main main adam benda ni bukan jokes tau"
Marah tengku adrian afreen,"Nah file anak kau and suhaila"
Tengku adam afreen mencampak file hitam di meja coffee bilik tengku Adrian afreen,Menggigil tangan tengku Adrian afreen membaca satu persatu detail disitu,
"Suhaila meninggal dunia karena kondisi nya yang teruk, bertambah lagi bila dia nak melahir kan anak kau yusuf adriel, dia nama kan Adriel sebab nama kau pun ada AD"
Tengku adam afreen menjelas kan semua nya,Tanpa tengku adrian afreen ketahui air mata nya jatuh tanpa henti,
Dia mengelus gambar yusuf ketawa yang sedang di peluk oleh Claire,"Suhaila tau pasal family kita?"
Yelah aneh juga kenapa adam kan?"Tak aku tak pernah bagi tahu pasal family kita lebih²"
Tengku adrian afreen membelek gambar² yusuf,"Aku nak jumpa yusuf"
Tengku Adrian afreen melihat adik nya dengan tegas,"Not that easy yusuf dijaga dengan orang yang sangat kuat, kau ingat dia nak bagi yusuf dekat kau lepas kau suruh suhaila gugur kan kandungan Dia?"
Tengku Adam afreen berdiri pergi ke koridor bilik abang nya,
"TAPI TU ANAK AKU, PEWARIS TENGKU AFREEN AKU ADA HAK!"
"Now kau cakap kau ada hak? Lepas kau suruh dia gugur tu mana HAK kau?"
Tengku adam afreen menekan perkataan hak itu,"Aku tahu aku salah jujur aku sayang sangat dengan suhaila tapi aku tak pernah stop fikir pasal dia, pasal anak ni, aku cuba cari masa aku dekat amerika but tak pernah jumpa"
Tengku adrian terduduk di birai katil nya,"Memang kau tak kan pernah jumpa dia dah tak ada, anak tu memang anak suhaila tapi dunia tahu dia anak claire alara"
Berkerut dahi tengku Adrian afreen dia tahu nama itu salah satu jutawan muda asia,
"Macam mana yusuf boleh ada dengan dia?"
"Cerita dia panjang so kau ambik lah popcorn ke hot dog ke sambil aku cerita ni"
Selepas mencerita kan seluruh benda kepada tengku Adrian afreen,
Tengku Adrian afreen terduduk,
Memikir kan macam mana dia nak mengambil yusuf,"Kau patut bersyukur claire ambik anak kau, kalau tak sampai bila kau tak kan jumpa, dia pewaris TENGKU AFREEN"
Tengku adam afreen memarahi abang nya,
"Jadi macam mana aku nak ambik yusuf balik?"
Tengku Adrian afreen pening memikir kan hal itu claire alara bukan seseorang yang boleh dibuat main, walaupun dengan gelaran tengku, claire adalah salah satu orang yang berpengaruh,
Selepas mendengar bagaimana sayang nya claire kepada yusuf tengku Adrian afreen tak rasa claire akan memberikan yusuf begitu sahaja,"Tak kan senang nak lawan claire tak kan lah aku nak ambik je yusuf the cakap 'sayang ni anak abang i, i ambik ehhh?' gila kau?! Mau tak buah hati aku tu potong kepala aku kan habis tak merasa nak kahwin dengan tiger aku"
Tengku adam afreen menyandar kan diri nya di katil tengku Adrian afreen,
"Sooo kau nak kita buat apa?"
"This game gonna be hard but I'm sure this gonna work"
Tbc
Drama is coming uolls,
Rasa macam nak kaki je tengku Adrian afreen ni dah dia yang suruh buang dia nak balik pulak,
Tapi takpe mari kita saksikan
Apa kah GAME yang dikatakan tengku adam afreen ehek
YOU ARE READING
HE'S MY BABY (Is In The Process Of Editing)
RomanceTengku's Series Book 1 Dia memiliki segalanya Vice President kepada syarikat pakaian terkenal didunia yang bernama RACHEL CLAIRE. Seorang yang dingin namun mempunyai sisi hangat untuk seseorang iaitu yusuf adriel. "Aku dah ada segalanya keluarga,du...